Gå til innhold

Fifty shades of Dixon.

Daryl Dixon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

SVK skrev (19 minutter siden):

Ikke sett filmen, men ja de historiene er helt jævlige. Helt sykt å tenke på hvor ondskapsfullt et samfunn kan bli og at nordmenn var del i disse handlingene. 

Rumle skrev (9 minutter siden):

Helt ubegripelig :(

Dokumentaren last:jøder på nrk anbefales, for de som har mage fot sånt, grusomt, men viktig historie. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (Akkurat nå):

Dokumentaren last:jøder på nrk anbefales, for de som har mage fot sånt, grusomt, men viktig historie. 

Ja, den har jeg fått med meg, de fleste episodene i alle fall. Helt forferdelig alt sammen :(

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle akkurat til å skrive at her er det helt musestille i kveld, ingen tegn til stormen som er meldt, men nå hørte jeg akkurat første vindkast.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (22 minutter siden):

Skulle akkurat til å skrive at her er det helt musestille i kveld, ingen tegn til stormen som er meldt, men nå hørte jeg akkurat første vindkast.

Såpass ja. Spennende å se hvor ille der blir da. Regner det og, eller bare blåser?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (2 minutter siden):

Såpass ja. Spennende å se hvor ille der blir da. Regner det og, eller bare blåser?

Tror det snør ganske bra nå, men det ser ut som det muligens går over til regn utpå morgenen (ser det ut som på varselet)

Blåser det hos dere?

Endret av Rumle
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rumle skrev (8 minutter siden):

Tror det snør ganske bra nå, men det ser ut som det muligens går over til regn utpå morgenen (ser det ut som på varselet)

Blåser det hos dere?

Kaldt og stille her. Pleier det å være storm i jula? Synes at det ofte er det rundt de tider.

Meldt overskyet og snø natt til mandag, håper flere dropper fyrverkeri av den grunn.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (16 minutter siden):

Kaldt og stille her. Pleier det å være storm i jula? Synes at det ofte er det rundt de tider.

Meldt overskyet og snø natt til mandag, håper flere dropper fyrverkeri av den grunn.

Litt usikker på hvor vanlig det er faktisk, men det har skjedd en del ganger når jeg tenker meg om, så mulig det er mer vanlig enn jeg husker. Håper det ikke blir så ille.

Ser i BT at de advarer folk på Voss (en time fra Bergen) om at de må være forberedt på at de kan miste strømmen i opp til en uke 😳 Håper virkelig ikke det blir en realitet.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (14 minutter siden):

Litt usikker på hvor vanlig det er faktisk, men det har skjedd en del ganger når jeg tenker meg om, så mulig det er mer vanlig enn jeg husker. Håper det ikke blir så ille.

Ser i BT at de advarer folk på Voss (en time fra Bergen) om at de må være forberedt på at de kan miste strømmen i opp til en uke 😳 Håper virkelig ikke det blir en realitet.

En uke virker jo veldig i overkant da! :overrasket: håper virkelig ikke det!

Rumle skrev (13 minutter siden):

Nei, nå tar jeg kvelden, natta :vinke:

Natta! Får håpe du får sove godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har snødd veldig mye i natt, SB måtte måke snø for å få ut bilen. Han måker mens jeg ordner frokost og niste. Da kom jeg på noe som irriterer meg på film og tv, når noen har ordnet frokost og så tar de bare et glass juice og drar... Det er frekt. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Daryl Dixon said:

Selv om det er viktige historier synes det er vanskelig å se slike serier. Men angående Andre verdenskrig. Leste i Aftenposten at man kunne få jobb på disse konvoiene under Andre verdenskrig allerede da man var konfirmert. Og når man ble 16 var man gammel nok til å kunne tvinges til å være med på konvoiene.

Krig er selvsagt grusomt for alle. Men at 14 åringer skal jobbe på skip som blir torpedert er jo helt sykt.  

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SVK said:

Selv om det er viktige historier synes det er vanskelig å se slike serier. Men angående Andre verdenskrig. Leste i Aftenposten at man kunne få jobb på disse konvoiene under Andre verdenskrig allerede da man var konfirmert. Og når man ble 16 var man gammel nok til å kunne tvinges til å være med på konvoiene.

Krig er selvsagt grusomt for alle. Men at 14 åringer skal jobbe på skip som blir torpedert er jo helt sykt.  

Å la barn jobbe på skip som blir torpedert er jo tilsvarende som å ha barnesoldater. Man risikerer jo livet på samme måte og på skip har man heller ikke mulighet til å stikke av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 hours ago, Daryl Dixon said:

Jeg er generelt dårlig til å takle sånt. Ser lite på video med triste historier, i tillegg dropper jeg ofte å lese de tristeste nyhetssakene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (1 time siden):

Å la barn jobbe på skip som blir torpedert er jo tilsvarende som å ha barnesoldater. Man risikerer jo livet på samme måte og på skip har man heller ikke mulighet til å stikke av. 

Ja, det er grusomt.

SVK skrev (1 time siden):

Jeg er generelt dårlig til å takle sånt. Ser lite på video med triste historier, i tillegg dropper jeg ofte å lese de tristeste nyhetssakene. 

Nyheter kan ikke jeg se på om dagen heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 hours ago, Daryl Dixon said:

Nyheter kan ikke jeg se på om dagen heller. 

Ja, har kuttet ut nyhetene i lang tid nå. Vært alt for mye ekstremt trist som skjer i verden. Da spesielt i Midtøsten og Ukraina. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (12 minutter siden):

Ja, har kuttet ut nyhetene i lang tid nå. Vært alt for mye ekstremt trist som skjer i verden. Da spesielt i Midtøsten og Ukraina. 

Enig. Klarer ikke lese/se noe om barn i Gaza.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...