Gå til innhold

Fifty shades of Dixon.

Daryl Dixon

Anbefalte innlegg

Daryl Dixon skrev (3 timer siden):

FB_IMG_1703240978184.thumb.jpg.055386f8446c1326b8e4b024c409e116.jpg

Søt 

Den var fin :lillesky:

God fredag og julehelg til alle i tråden, fra snøføyken her i Rumleland :nisse: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rumle skrev (1 time siden):

Den var fin :lillesky:

God fredag og julehelg til alle i tråden, fra snøføyken her i Rumleland :nisse: 

God fredag og julehelg! :nissevink:

Snør det hos deg? Snødde her i går, veldig vinter her nå.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (44 minutter siden):

God fredag og julehelg! :nissevink:

Snør det hos deg? Snødde her i går, veldig vinter her nå.

Ja, nå laver det både ned og sidelengs! Skikkelig vinter her og, snø på alle grener :jepp: Men, det ser ut som det muligens snur og blir regn på julaften, som det pleier, får jeg vel si.

Hvor kaldt er det hos dere? Har det begynt å komme julegjester? Eller er det litt tidlig enda kanskje? 

Endret av Rumle
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått kjøpt inn ingredienser til kjeksene dine, men det gjenstår å se når de blir laget. Kanskje det blir romjulskjeks? :ler:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SVK skrev (1 minutt siden):

Ikke helt. Må pakke inn noen pakker i morgen. Men  utenom det er jeg klar. 

Hva med deg? 

Er så klar som jeg blir, tror jeg :jepp:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Rumle said:

Er så klar som jeg blir, tror jeg :jepp:

Så bra! Det er digg når alt er klart.

Skal prøve å få pakket inn pakkene i morgen tidlig. Jeg er temmelig dårlig på å pakke inn pakker, spesielt pakker som har ugunstig form.  Har tittet på noen youtube-videoer. Men det er litt som med kokke-videoer. Alt ser lett ut når profesjonelle skal vise hvor lett noe er. Det er vanskeligere å gjøre det selv når man har 10 tommeltotter. 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (10 minutter siden):

Ja, nå laver det både ned og sidelengs! Skikkelig vinter her og, snø på alle grener :jepp: Men, det ser ut som det muligens snur og blir regn på julaften, som det pleier, får jeg vel si.

Hvor kaldt er det hos dere? Har det begynt å komme julegjester? Eller er det litt tidlig enda kanskje? 

Litt julestorm. :jepp: Regn på julaften ja, er det vanlig?

Ligger på ca 5minus på dagtid, perfekt. Føles varmt ut når vi har hatt 20minus en periode. På tirsdag var det 11 varmegrader og påskevær.

Kommer noen i morgen. Min mellomste søster, og far til SB kommer. :jepp:

Rumle skrev (8 minutter siden):

Jeg har fått kjøpt inn ingredienser til kjeksene dine, men det gjenstår å se når de blir laget. Kanskje det blir romjulskjeks? :ler:

Jeg har laget i dag! :jepp: eller de må stekes da. Skrev jeg at deigen må stå kaldt lenge til den setter seg og blir fast? Det er viktig så man kan skjære skiver. Deigen kan fryses og. 

SVK skrev (6 minutter siden):

God julehelg! :nisse:

God julehelg! :nissevink:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (10 minutter siden):

Så bra! Det er digg når alt er klart.

Skal prøve å få pakket inn pakkene i morgen tidlig. Jeg er temmelig dårlig på å pakke inn pakker, spesielt pakker som har ugunstig form.  Har tittet på noen youtube-videoer. Men det er litt som med kokke-videoer. Alt ser lett ut når profesjonelle skal vise hvor lett noe er. Det er vanskeligere å gjøre det selv når man har 10 tommeltotter. 

Lykke til! Det er ikke så lett når de har vanskelige fasonger, men det går sikkert bra :jepp:

Daryl Dixon skrev (8 minutter siden):

Litt julestorm. :jepp: Regn på julaften ja, er det vanlig?

Ligger på ca 5minus på dagtid, perfekt. Føles varmt ut når vi har hatt 20minus en periode. På tirsdag var det 11 varmegrader og påskevær.

Kommer noen i morgen. Min mellomste søster, og far til SB kommer. :jepp:

Jeg har laget i dag! :jepp: eller de må stekes da. Skrev jeg at deigen må stå kaldt lenge til den setter seg og blir fast? Det er viktig så man kan skjære skiver. Deigen kan fryses og. 

God julehelg! :nissevink:

Ja, mini julestorm! :jepp:

Ja, tror du skrev det, lurte faktisk på om det var greit å fryse den, tenkte det kanskje var lettere å skjære fine skiver da? Hvor tykke pleier du å skjære de? 1/2 cm?

En jeg følger på Instagram sverger til å fryse pepperkakedeigen og skjære skiver med ostehøvel før hun steker. Er ganske smart, de blir tynne og fine og passer supert til ost :jepp:

Endret av Rumle
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (44 minutter siden):

Lykke til! Det er ikke så lett når de har vanskelige fasonger, men det går sikkert bra :jepp:

Ja, mini julestorm! :jepp:

Ja, tror du skrev det, lurte faktisk på om det var greit å fryse den, tenkte det kanskje var lettere å skjære fine skiver da? Hvor tykke pleier du å skjære de? 1/2 cm?

En jeg følger på Instagram sverger til å fryse pepperkakedeigen og skjære skiver med ostehøvel før hun steker. Er ganske smart, de blir tynne og fine og passer supert til ost :jepp:

Så tynne som mulig, ellers blir de litt harde for tenna! Det er lurt å fryse, eller la den ligge litt i fryseren ja, det skal skjæres gjennom mandler og, så greit at deigen ikke tyter vekk når man tar i.

Løvtynne pepperkaker er sikkert kjempe godt!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (1 minutt siden):

Så tynne som mulig, ellers blir de litt harde for tenna! Det er lurt å fryse, eller la den ligge litt i fryseren ja, det skal skjæres gjennom mandler og, så greit at deigen ikke tyter vekk når man tar i.

Løvtynne pepperkaker er sikkert kjempe godt!

Aha, ja da må de jo være tynne! :nikke:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...