Rumle Skrevet 20. november 2023 #17181 Del Skrevet 20. november 2023 Her blir det straks middag Det er nesten grunn til å sette kryss i taket når jeg/vi spiser så tidlig Sånn apropos hva min mor pleide å si, hun sa ofte det og Dagen for ordtak i dag visst! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 20. november 2023 Forfatter #17182 Del Skrevet 20. november 2023 Rumle skrev (37 minutter siden): Her blir det straks middag Det er nesten grunn til å sette kryss i taket når jeg/vi spiser så tidlig Sånn apropos hva min mor pleide å si, hun sa ofte det og Dagen for ordtak i dag visst! Koselig med litt gamle ordtak. Her blir det sen middag i dag. Vi skal ha medisterkaker og makaronistuing. Hva serverer du i dag? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 20. november 2023 #17183 Del Skrevet 20. november 2023 Daryl Dixon skrev (32 minutter siden): Koselig med litt gamle ordtak. Her blir det sen middag i dag. Vi skal ha medisterkaker og makaronistuing. Hva serverer du i dag? Ja, det er det Her ble det pinnekjøttpølse med kålrabistappe, poteter og tyttebærsyltetøy. Jeg har verken smakt medisterkaker eller makaronistuing! Sikkert godt, er spesielt nysgjerrig på den stuingen. Passer den til vanlige kjøttkaker og? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 20. november 2023 Forfatter #17184 Del Skrevet 20. november 2023 Rumle skrev (1 time siden): Ja, det er det Her ble det pinnekjøttpølse med kålrabistappe, poteter og tyttebærsyltetøy. Jeg har verken smakt medisterkaker eller makaronistuing! Sikkert godt, er spesielt nysgjerrig på den stuingen. Passer den til vanlige kjøttkaker og? Har du ikke smakt medisterkaker? Makaronistuing passer til alt med brun saus i grunn. Pinnekjøttpølse, er det det samme som vossakorv? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 20. november 2023 Forfatter #17185 Del Skrevet 20. november 2023 Jeg tok på meg a vaske og tørke en sånn pose til å ha i vogna til babyer, men den blir jo aldri tørr i trommelen! Den er hekt sammenkrøllet og hard... håper jeg ikke har ødelagt den! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 20. november 2023 #17186 Del Skrevet 20. november 2023 Daryl Dixon skrev (52 minutter siden): Har du ikke smakt medisterkaker? Makaronistuing passer til alt med brun saus i grunn. Pinnekjøttpølse, er det det samme som vossakorv? Aldri, er nok bare fordi vi ikke har tradisjon for det her. Ja, som vossakorv, men denne har pinnekjøtt blandet inn og, veldig god! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 20. november 2023 #17187 Del Skrevet 20. november 2023 Så forresten at du nevnte at du ville kjøpe havrenek i år, det synes jeg er så koselig og, men ser aldri at fuglene spiser av det når jeg henger det opp, så har egentlig gitt opp. Spiser de det hos deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 20. november 2023 #17188 Del Skrevet 20. november 2023 Daryl Dixon skrev (1 time siden): Jeg tok på meg a vaske og tørke en sånn pose til å ha i vogna til babyer, men den blir jo aldri tørr i trommelen! Den er hekt sammenkrøllet og hard... håper jeg ikke har ødelagt den! Har du slike tørkeballer, eller tennisballer du kan ha i maskinen sammen med vognposen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 20. november 2023 Forfatter #17189 Del Skrevet 20. november 2023 Rumle skrev (40 minutter siden): Aldri, er nok bare fordi vi ikke har tradisjon for det her. Ja, som vossakorv, men denne har pinnekjøtt blandet inn og, veldig god! Det hørtes godt ut! Rumle skrev (32 minutter siden): Så forresten at du nevnte at du ville kjøpe havrenek i år, det synes jeg er så koselig og, men ser aldri at fuglene spiser av det når jeg henger det opp, så har egentlig gitt opp. Spiser de det hos deg? Nei, det blir nok mest til pynt. Sy rs det er så koselig å ha på en stolpe ved døra, litt nostalgisk. Sola de skrev (23 minutter siden): Har du slike tørkeballer, eller tennisballer du kan ha i maskinen sammen med vognposen? Ja, det har jeg. Den er litt tørrere nå, tar lang tid altså.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 20. november 2023 #17190 Del Skrevet 20. november 2023 Daryl Dixon skrev (1 time siden): Det hørtes godt ut! Nei, det blir nok mest til pynt. Sy rs det er så koselig å ha på en stolpe ved døra, litt nostalgisk. Ja, det har jeg. Den er litt tørrere nå, tar lang tid altså.. Enig! Og helst med rød eller rødrutet sløyfe på Kanskje vi gir for mye annet godt til at det er interessant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 21. november 2023 Forfatter #17191 Del Skrevet 21. november 2023 Rumle skrev (4 timer siden): Enig! Og helst med rød eller rødrutet sløyfe på Kanskje vi gir for mye annet godt til at det er interessant? Oi, så mye skrivefeil jeg har da... Har hørt at det er for lite kalorier i det, slik at de velger det bort om det finnes noe annet på menyen. De har kanskje en innebygd ernæringsfysiolog som peker dem i retning mat som man kan tjukke seg opp på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 21. november 2023 #17192 Del Skrevet 21. november 2023 Daryl Dixon skrev (12 timer siden): Oi, så mye skrivefeil jeg har da... Har hørt at det er for lite kalorier i det, slik at de velger det bort om det finnes noe annet på menyen. De har kanskje en innebygd ernæringsfysiolog som peker dem i retning mat som man kan tjukke seg opp på. Det må være noe sånt, fascinerende! Det er vel ganske viktig i naturen at de finner det som gir mest næring når det feks er lite tilgang på mat, så det gir jo god mening 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 21. november 2023 Forfatter #17193 Del Skrevet 21. november 2023 Rumle skrev (4 timer siden): Det må være noe sånt, fascinerende! Det er vel ganske viktig i naturen at de finner det som gir mest næring når det feks er lite tilgang på mat, så det gir jo god mening Veldig enig! Årets første klementin-båt-telling startet med rekord, hele 12 båter! Et par som var veldig små, men fikk del alle så de telles som båt! Og første boks med Bertil med et bein fikk bli med hjem i dag. Vurderer å prøve julebrunost. Har tenkt å prøve meg på rømmebrød, og hørt de er gode med brunost, og julebrunost får mye skryt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 21. november 2023 #17194 Del Skrevet 21. november 2023 (endret) Daryl Dixon skrev (3 timer siden): Veldig enig! Årets første klementin-båt-telling startet med rekord, hele 12 båter! Et par som var veldig små, men fikk del alle så de telles som båt! Og første boks med Bertil med et bein fikk bli med hjem i dag. Vurderer å prøve julebrunost. Har tenkt å prøve meg på rømmebrød, og hørt de er gode med brunost, og julebrunost får mye skryt. 12 var ikke verst! Jeg har glemt av hele tellingen Men, nå skal jeg skjerpe meg! Nå måtte jeg Google rømmebrød, og da begynte jeg å lese andre oppskrifter, og så begynte jeg å se på andre ting .. og så "falt" jeg inn på Instagram og da jeg begynte å kikke på en kunstners videoer der, tenkte jeg .. Vent nå litt, svarte jeg ikke på en melding om rømmebrød .. og så var det tilbake her for å skrive ferdig! *og så tilbake en ekstra gang for å rette * Jaja, sånn går dagene Julebrunosten til Tine er veldig god Endret 21. november 2023 av Rumle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 22. november 2023 Forfatter #17195 Del Skrevet 22. november 2023 Rumle skrev (15 timer siden): 12 var ikke verst! Jeg har glemt av hele tellingen Men, nå skal jeg skjerpe meg! Nå måtte jeg Google rømmebrød, og da begynte jeg å lese andre oppskrifter, og så begynte jeg å se på andre ting .. og så "falt" jeg inn på Instagram og da jeg begynte å kikke på en kunstners videoer der, tenkte jeg .. Vent nå litt, svarte jeg ikke på en melding om rømmebrød .. og så var det tilbake her for å skrive ferdig! *og så tilbake en ekstra gang for å rette * Jaja, sånn går dagene Julebrunosten til Tine er veldig god Er altfor lett å gå seg bort på nettet! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 22. november 2023 #17196 Del Skrevet 22. november 2023 Daryl Dixon skrev (2 timer siden): Er altfor lett å gå seg bort på nettet! Mhm og i sitt eget hode Men, rømmebrød, smaker de likt krumkaker? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 22. november 2023 Forfatter #17197 Del Skrevet 22. november 2023 Rumle skrev (3 timer siden): Mhm og i sitt eget hode Men, rømmebrød, smaker de likt krumkaker? Ja, ikke minst der! Jeg trooor de smaker litt likt bare mer som rømme... aner ikke, men SB sa at hans mor bakte det hvert år når hun var frisk, så tenkte å prøve. Blir aldri like god som hennes sikkert, men verdt et forsøk. Og er første jula uten henne, så tenkte det ville være en hyggelig måte å minnes henne på da. Eller, vil det bli feil? Som at jeg overtar hennes tradisjon. Blir det litt ufølsom? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 22. november 2023 Forfatter #17198 Del Skrevet 22. november 2023 Litt av en dag. Jeg gikk omvendt i dag på tur inn til psykologen, en stor gjeng fra spis-avd stod utenfor og hadde brannøvelse. Tenkte jeg slapp unna, men møtte så klart på ei når jeg kom inn. Og hatt et skikkelig oppvaskmøte innad i familien. Føles ut som om hjernen min er kokt to ganger i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 22. november 2023 #17199 Del Skrevet 22. november 2023 Daryl Dixon skrev (1 time siden): Ja, ikke minst der! Jeg trooor de smaker litt likt bare mer som rømme... aner ikke, men SB sa at hans mor bakte det hvert år når hun var frisk, så tenkte å prøve. Blir aldri like god som hennes sikkert, men verdt et forsøk. Og er første jula uten henne, så tenkte det ville være en hyggelig måte å minnes henne på da. Eller, vil det bli feil? Som at jeg overtar hennes tradisjon. Blir det litt ufølsom? Nei, jeg synes det er en fin ting. SB setter nok pris på tradisjoner blir brakt videre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 22. november 2023 #17200 Del Skrevet 22. november 2023 Daryl Dixon skrev (1 time siden): Ja, ikke minst der! Jeg trooor de smaker litt likt bare mer som rømme... aner ikke, men SB sa at hans mor bakte det hvert år når hun var frisk, så tenkte å prøve. Blir aldri like god som hennes sikkert, men verdt et forsøk. Og er første jula uten henne, så tenkte det ville være en hyggelig måte å minnes henne på da. Eller, vil det bli feil? Som at jeg overtar hennes tradisjon. Blir det litt ufølsom? Aha forstår, sikker veldig godt! Godt spørsmål, jeg tror jeg for sikkerhets skyld ville spurt SB hva han tenker om det? Første julen blir sikkert veldig tøff han, så greit å sjekke at han synes det er en god ide, selv om han uansett sikkert forstår at det er ment på absolutt beste måte. Veldig fin tanke da ❤ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå