Gå til innhold

Fifty shades of Dixon.

Daryl Dixon

Anbefalte innlegg

Purple_Pixiedust skrev (4 timer siden):

Huff det er ikke gøy med mus i hus nei. Jeg fikk fanget en mus ut sluppet den ut en gang. Men da vi gjorde noe oppussing og skulle bytte ut glava så viste det seg et tonn med musebæsj i glavaen. Huff. Glad vi hadde firma på den biten, men dyrt ble det. :)

Nå ser jeg første episode av maskorama. Ser du det? 

Er så mange år vi ikke har hatt mus, musesikkret veldig godt, men nå må det være en svikt et sted. 

Så på første episode, og i går stod det på, men det fenget ikke meg hekt i år kjente jeg. Men tenkte at de to kuene burde være Märtha Louise og carola  siden Jan Thomas har gjettet det hver gang.

Anki-2.0 skrev (17 minutter siden):

And I am back! 

Hvordan går det med coronaen ? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Daryl Dixon skrev (Akkurat nå):

Er så mange år vi ikke har hatt mus, musesikkret veldig godt, men nå må det være en svikt et sted. 

Så på første episode, og i går stod det på, men det fenget ikke meg hekt i år kjente jeg. Men tenkte at de to kuene burde være Märtha Louise og carola  siden Jan Thomas har gjettet det hver gang.

Fenget ikke meg helt heller. Kanskje særlig fordi jeg er helt amøbe på kjensis-Norge. :)

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple_Pixiedust skrev (27 minutter siden):

Fenget ikke meg helt heller. Kanskje særlig fordi jeg er helt amøbe på kjensis-Norge. :)

Ja, ikke sant. Og noen er ikke så kjent heller. 

Sola de skrev (32 minutter siden):

Mus :redd: Fikk Robin tatt musen?

Ja. Dvs det var team arbeid. SB holdt et leven før han kom og spurte hvor katta var. Den lå å sov, og begynte å sparke etter han og var ikke interessert. Du må komme, du skal på jobb, sa SB. Så tok den ca 20 min, så var det gjort. Stakkars mus!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (18 minutter siden):

Ja. Dvs det var team arbeid. SB holdt et leven før han kom og spurte hvor katta var. Den lå å sov, og begynte å sparke etter han og var ikke interessert. Du må komme, du skal på jobb, sa SB. Så tok den ca 20 min, så var det gjort. Stakkars mus!

Flinke Robin og SB :nikke: Bra de fikk tak i den. Ikke noe man vil ha i hus. Musene kan heller få holde seg utendørs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (8 timer siden):

Hello winter! :snomann:

Det er kaldt og snøen ligger fortsatt godt på bakken. Ser ut som om den blir. Temperaturen er nede i -15 om natta og ca -2 på dagen, den forskjellen gjør så materialer beveger seg i huset, og det kommer litt smell og brak. I den ene veggen med treverk kan det bråke ekstra mye, så niesen min trodde noen brøt seg inn i underetasjen i natt. 

Og kulden gjør så mus søker seg inn. SB og katten hadde skikkelig jakt inne i dag. Jeg synes så synd på musa, men samtidig er det ekkelt å ha de inne. Var ikke så deilig å smyge meg inn i boden etterpå, når jeg vet det er mus i huset.

-15?! Det var voldsomt, er det vanlig på denne tiden?

Hadde på følelsen i hele går at det skulle snø, gikk og kikket opp på himmelen dagen lang, det var liksom følelsen av snø i luften, men neida, null snø her :vetikke:

Anki-2.0 skrev (3 timer siden):

And I am back! 

:blomst2:

Daryl Dixon skrev (2 timer siden):

:fnise:

Stakkars lille mus, men det var vel ikke så mye annet å gjøre, de kan jo ikke bo inne. 

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (11 timer siden):

-15?! Det var voldsomt, er det vanlig på denne tiden?

Hadde på følelsen i hele går at det skulle snø, gikk og kikket opp på himmelen dagen lang, det var liksom følelsen av snø i luften, men neida, null snø her :vetikke:

:blomst2:

:fnise:

Stakkars lille mus, men det var vel ikke så mye annet å gjøre, de kan jo ikke bo inne. 

Nei, absolutt ikke vanlig. Pleier å være regn og svingende mellom pluss og noen minusgrader, men nå er det januarvær! Det er pent da. Og katten lukter så friskt og godt når han kommer inn etter en kort luftetur. Og da må gan bølle litt for å få varmen i kroppen.

Av og til får man litt snøfølelse, lukter det i luften, det lukter godt. Og så er det noe med at hvis det er ring rundt månen så skal det snø. Her sier vi og at rognebær spår om det blir mye snø eller ikke. Har du noe sånn du ser etter?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daryl Dixon skrev (6 minutter siden):

Nei, absolutt ikke vanlig. Pleier å være regn og svingende mellom pluss og noen minusgrader, men nå er det januarvær! Det er pent da. Og katten lukter så friskt og godt når han kommer inn etter en kort luftetur. Og da må gan bølle litt for å få varmen i kroppen.

Av og til får man litt snøfølelse, lukter det i luften, det lukter godt. Og så er det noe med at hvis det er ring rundt månen så skal det snø. Her sier vi og at rognebær spår om det blir mye snø eller ikke. Har du noe sånn du ser etter?

Ja, det med rognebærene sier man her og, men jeg har ikke så mye tro på det, det er vel mest tilfeldig, tror nå jeg.

Ja, og så er lyset ofte litt spesielt når det snør/rett før. Tror det var det jeg reagerte på. Liker godt første gangen det snør, ellers er det ikke så nøye med den snøen :ler:

Noe helt annet, har du prøvd ut pulsklokke? Synes jeg leser og hører om det absolutt alle steder for tiden. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (1 minutt siden):

Ja, det med rognebærene sier man her og, men jeg har ikke så mye tro på det, det er vel mest tilfeldig, tror nå jeg.

Ja, og så er lyset ofte litt spesielt når det snør/rett før. Tror det var det jeg reagerte på. Liker godt første gangen det snør, ellers er det ikke så nøye med den snøen :ler:

Noe helt annet, har du prøvd ut pulsklokke? Synes jeg leser og hører om det absolutt alle steder for tiden. 

Ja, et sted med lite snø gir det nok lite mening mrd den rogna. Pappa følger med på den. Ellers sånn værmessig pleier jeg å se på himmelen på kvelden om sommeren, rød himmel gir nesten alltid pent vær dagen etter, og ser hvordan svalene flyr.

Jeg har en samsung klokke, den måler puls, O2 metning, søvn og alt mulig... Men jeg bruker den ikke. :ninja: SB kjøpte til meg i fjor, enda jeg sa at jeg ikke ønsket met sånn. Dessuten målte den O2 metningen min til 58, og da burde jeg ha vært i koma, så stoler ikke på det. Men SB bruker sin hele tiden, han har apple da.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (1 minutt siden):

Ja, et sted med lite snø gir det nok lite mening mrd den rogna. Pappa følger med på den. Ellers sånn værmessig pleier jeg å se på himmelen på kvelden om sommeren, rød himmel gir nesten alltid pent vær dagen etter, og ser hvordan svalene flyr.

Jeg har en samsung klokke, den måler puls, O2 metning, søvn og alt mulig... Men jeg bruker den ikke. :ninja: SB kjøpte til meg i fjor, enda jeg sa at jeg ikke ønsket met sånn. Dessuten målte den O2 metningen min til 58, og da burde jeg ha vært i koma, så stoler ikke på det. Men SB bruker sin hele tiden, han har apple da.

Det må jo være ganske stressende å få vite sånne data hele tiden? Kan  ikke forestille meg at jeg hadde fått det så mye bedre av å vite svart på hvitt hvor dårlig jeg sover feks. Men, samtidig så ser jeg folk som har mye utfordringer med sykdom feks som er veldig fornøyd med å følge nøye med, så det må være noe jeg ikke har fått med meg kanskje :vetikke:

Det med rød himmel om kvelden ser jeg etter og. Det stemmer ofte :jepp:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (27 minutter siden):

Det må jo være ganske stressende å få vite sånne data hele tiden? Kan  ikke forestille meg at jeg hadde fått det så mye bedre av å vite svart på hvitt hvor dårlig jeg sover feks. Men, samtidig så ser jeg folk som har mye utfordringer med sykdom feks som er veldig fornøyd med å følge nøye med, så det må være noe jeg ikke har fått med meg kanskje :vetikke:

For meg var det irriterende at det ikke stemte, og at jeg liker at klokka mi er ei klokke bare. Synes ikke den hadde så mye for seg for min del. Men som du sier, de med ujevn puls, osv har nok utbytte av det. 

Jeg har to kompiser som er leger og de er hverandres rake motsetning når det gjelder slike klokker, en mener det er tipp topp og en mener det bidrar til helseangst, siden de ikke er nøyaktig og kan ha stor feilmargin. Man må hverfall være veldig obs på det. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg var det irriterende at det ikke stemte, og at jeg liker at klokka mi er ei klokke bare. Synes ikke den hadde så mye for seg for min del. Men som du sier, de med ujevn puls, osv har nok utbytte av det. 

Jeg har to kompiser som er leger og de er hverandres rake motsetning når det gjelder slike klokker, en mener det er tipp topp og en mener det bidrar til helseangst, siden de ikke er nøyaktig og kan ha stor feilmargin. Man må hverfall være veldig obs på det. 

Ser den :jepp: men, de er sikkert fine til å se forandringer, selv om ikke tallene nødvendigvis er helt korrekte. Men, tror nok at jeg veldig lett hadde hengt meg opp i ting og overgrublet, så det er nok ikke noe for meg uansett.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (6 minutter siden):

Ser den :jepp: men, de er sikkert fine til å se forandringer, selv om ikke tallene nødvendigvis er helt korrekte. Men, tror nok at jeg veldig lett hadde hengt meg opp i ting og overgrublet, så det er nok ikke noe for meg uansett.

Ja, ikke sant. Kan fort bli litt vel opptatt av det.

Så du Aslak sin siste dans forrige lørdag? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (8 minutter siden):

Ja, ikke sant. Kan fort bli litt vel opptatt av det.

Så du Aslak sin siste dans forrige lørdag? 

Ja, den var veldig fin :jepp:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daryl Dixon skrev (1 time siden):

Tror jeg hadde blitt mer stresset av å bruke en slik klokke. Hvorfor er pulsen det og det osv :ler: Bruker ikke klokke i det hele tatt, så klarer meg fint uten slike nymotens greier :fnise:

Rumle skrev (1 time siden):

Rød himmel betyr uvær på gang?

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (33 minutter siden):

Tror jeg hadde blitt mer stresset av å bruke en slik klokke. Hvorfor er pulsen det og det osv :ler: Bruker ikke klokke i det hele tatt, så klarer meg fint uten slike nymotens greier :fnise:

Enig.

Rød himmel betyr ofte fint vær dagen etter. Men har og hørt at rød mot sør gir godvær, rød mot nord gir stritt vær. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig.

Rød himmel betyr ofte fint vær dagen etter. Men har og hørt at rød mot sør gir godvær, rød mot nord gir stritt vær. 

Ja, det var sånn det var. Mente å ha hørt noe om dårlig vær med rød himmel.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (3 timer siden):

Jeg kjenner bare til at rød himmel ved solnedgang skal gi fint vær dagen etter :jepp:

Aften rød gir morgen søt, pleide min mor å si.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...