Gå til innhold

Fifty shades of Dixon.

Daryl Dixon

Anbefalte innlegg

Daryl Dixon skrev (1 minutt siden):

Han var her i går kveld, men da var ikke min ute. Har ikke hørt noe slossing hverfall.

God helg!! :hallo:

Hadde vært koselig om han fikk en kompis som kom på besøk :ler:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rumle skrev (7 minutter siden):

Hadde vært koselig om han fikk en kompis som kom på besøk :ler:

Og den var jo veldig fin, fikk ikke klappe den, men så så myk ut. Og litt tjukk.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer solen som lovet. I går var det regn, men så pent lys gjennom de begynnende grønne bjørkene! Stod å ristet på noen puter, og ble bare stående å se hvor pent det var, og luktet våt jord. Det varer nok ikke lenge, nå kjøres det ut gjødsel over alt. Og er det bare meg?? Lukter det verre enn før? Før luktet det bare ku, og var overkommerlig, nå lukter det jo helt forferdelig! Det river i nesa og er veldig kvalmende! 

Her dyrkes korn, så håper ikke det trenger den bæsjeblandingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (2 minutter siden):

Nå kommer solen som lovet. I går var det regn, men så pent lys gjennom de begynnende grønne bjørkene! Stod å ristet på noen puter, og ble bare stående å se hvor pent det var, og luktet våt jord. Det varer nok ikke lenge, nå kjøres det ut gjødsel over alt. Og er det bare meg?? Lukter det verre enn før? Før luktet det bare ku, og var overkommerlig, nå lukter det jo helt forferdelig! Det river i nesa og er veldig kvalmende! 

Her dyrkes korn, så håper ikke det trenger den bæsjeblandingen. 

Det lukter helt forferdelig :dåne: Var på bondelandet for noen år siden. Var aldri på gård eller noe, bare var i nærheten, likevel luktet det fjøs av klærne i kofferten når jeg kom hjem igjen.

Skal du så eller plante ut noe?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (39 minutter siden):

Det lukter helt forferdelig :dåne: Var på bondelandet for noen år siden. Var aldri på gård eller noe, bare var i nærheten, likevel luktet det fjøs av klærne i kofferten når jeg kom hjem igjen.

Skal du så eller plante ut noe?

Noe må jeg vel plante, men vet liksom ikke helt hva enda, har jo så mye tomme potter. Og tok litt gnisten ut av meg å se at jeg har klart å ta livet av de mest hardføre staudene og, Løytnants hjerte. Tror den kassen ikke egner seg for stauder, blir nok bare sommerblomster der.

Tenkt å så litt salat da. Og ellers være glad for at jeg fikk satt ut en del løk som spirer. :nikke:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (35 minutter siden):

Noe må jeg vel plante, men vet liksom ikke helt hva enda, har jo så mye tomme potter. Og tok litt gnisten ut av meg å se at jeg har klart å ta livet av de mest hardføre staudene og, Løytnants hjerte. Tror den kassen ikke egner seg for stauder, blir nok bare sommerblomster der.

Tenkt å så litt salat da. Og ellers være glad for at jeg fikk satt ut en del løk som spirer. :nikke:

Kanskje noen jordbærplanter kan passe å ha i kassen? Har du vurdert slike greenstalk? Ser de på youtube hele tiden. greenstalk-lifestyle-62.jpg

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sola de skrev (13 minutter siden):

Kanskje noen jordbærplanter kan passe å ha i kassen? Har du vurdert slike greenstalk? Ser de på youtube hele tiden. greenstalk-lifestyle-62.jpg

De er fine! Har jordbær i plantekasser som står mer i solen.

Tror det er litt dårlig drenering i den kassen jeg har, og står mest i skygge, pluss at den er så tung at vi ikke får flyttet den. Til og med løk vil ikke spire der. 

Går det bra med det du har sådd? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (Akkurat nå):

De er fine! Har jordbær i plantekasser som står mer i solen.

Tror det er litt dårlig drenering i den kassen jeg har, og står mest i skygge, pluss at den er så tung at vi ikke får flyttet den. Til og med løk vil ikke spire der. 

Går det bra med det du har sådd? 

Jeg har akkurat plantet ut alt. To stk ser jeg ikke overlevde såingen. Ene visnet og andre druknet :plystre: Men ellers er tomater og masse sommerplanter plantet ut. Vet ikke helt hva alt er. Sto sommermix på pakken. Jeg sorterte frøene og hadde i hver sine potter, så får dem delt opp. Jeg kjøpte masse frøposer tidligere i vinter, men bare gudene vet hvor de har blitt forlagt hen :klo:

Kanskje best å starte på nytt oppi der? Grave ut jorda og finne ut av dreneringen. Måtte gjøre det på største kassen min.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (51 minutter siden):

Jeg har akkurat plantet ut alt. To stk ser jeg ikke overlevde såingen. Ene visnet og andre druknet :plystre: Men ellers er tomater og masse sommerplanter plantet ut. Vet ikke helt hva alt er. Sto sommermix på pakken. Jeg sorterte frøene og hadde i hver sine potter, så får dem delt opp. Jeg kjøpte masse frøposer tidligere i vinter, men bare gudene vet hvor de har blitt forlagt hen :klo:

Kanskje best å starte på nytt oppi der? Grave ut jorda og finne ut av dreneringen. Måtte gjøre det på største kassen min.

Det blir spennende å se hva som vokser opp da! frøposer har det med å forsvinne. Så hun Marie på Mandelmanns gård, hun hadde så nydelig apotekdisk med masse skuffer, der hadde hun nesten som et kartotek med frø i poser og konvolutter. Dama si med orden i sakene det! Skulle hatt noe sånn.

Vurderer å starte på nytt ja, jorden er muligens rotten for alt jeg vet, og da vil jo ingenting gro. Må nok det ja... :sjenert:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (På 12.5.2023 den 0.02):

Ønsker du deg katt igjen? Forstår savnet. :klem3:

Veldig greit å følge med, så infeksjonen ikke blusser opp igjen!

Jeg ønsker meg veldig katt igjen, men vi har egentlig bestemt oss for ikke å skaffe oss ny katt. Vi får se hvor lenge det holder.

I går var jeg til fotsoneterapi/healing for å prøve på å bli kvitt mitt dårlige selvbilde. Det var helt sprøtt - på en positiv måte. Åpnet meg helt om voldtektene jeg opplevde da jeg var 12, og min voldelige eks. Fikk høre etterpå at jeg har en enorm styrke, og at det vil gå bra med meg framover.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anki- skrev (2 timer siden):

Jeg ønsker meg veldig katt igjen, men vi har egentlig bestemt oss for ikke å skaffe oss ny katt. Vi får se hvor lenge det holder.

I går var jeg til fotsoneterapi/healing for å prøve på å bli kvitt mitt dårlige selvbilde. Det var helt sprøtt - på en positiv måte. Åpnet meg helt om voldtektene jeg opplevde da jeg var 12, og min voldelige eks. Fikk høre etterpå at jeg har en enorm styrke, og at det vil gå bra med meg framover.

Veldig leit å høre at du har opplevd det! :klem: Jeg og tror du kommer til å klare deg veldig bra!

Har du prøvd healing før, eller er det første gang?

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anki- skrev (3 timer siden):

Så modig av deg! :klem3: 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kanskje noen her som følger med på eliteserien? Jeg er Glimt-fan så det er jo ganske hyggelig. 😁 

Jeg har ellers ikke sådd noe, men tenker å kjøpe inn margeritter til bedet og Hortensia til en større krukke. Også muligens Campanula til en potte oppe på verandaen. Da jeg bodde med min eks så hadde vi tjukt med Georginer i hagen. Jeg tok de inn hvert år og jeg plantet de hvert år. Men i løper av noen år gikk det fra sånn 30 stk til null knoller. Jeg er ikke så god på dette. 😅

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Purple_Pixiedust skrev (14 minutter siden):

Er det kanskje noen her som følger med på eliteserien? Jeg er Glimt-fan så det er jo ganske hyggelig. 😁 

Jeg har ellers ikke sådd noe, men tenker å kjøpe inn margeritter til bedet og Hortensia til en større krukke. Også muligens Campanula til en potte oppe på verandaen. Da jeg bodde med min eks så hadde vi tjukt med Georginer i hagen. Jeg tok de inn hvert år og jeg plantet de hvert år. Men i løper av noen år gikk det fra sånn 30 stk til null knoller. Jeg er ikke så god på dette. 😅

Høres ut som om du har fine planer da! Man må jo ha litt! :jepp: har knoller, men skjønner at folk ikke gidder det i lengden og.

Sommerblomster må jeg og ha, petunia spesielt. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (2 minutter siden):

Høres ut som om du har fine planer da! Man må jo ha litt! :jepp: har knoller, men skjønner at folk ikke gidder det i lengden og.

Sommerblomster må jeg og ha, petunia spesielt. 

Jeg gadd det forsåvidt, men jeg drepte de en etter en. 😅 

Jeg husker ikke hvordan petunia så ut. 

Edit: Åja de! Ja de er fine. 

Endret av Purple_Pixiedust
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært skikkelig jojo! Siden jeg ikke har sovet mye i det siste, ble jeg oppfordret til å ta en sovetablett, tok en kvart en. Og sov ganske godt. Litt groggy når jeg stod opp, og ble skikkelig uvel og mett av frokost, var litt zombie en stund, før jeg plutselig skaut i været med energi og vasket stue og spisestue grundig, satte på klær og hang opp, så smalt det tilbake til hangover og ble skikkelig uvel, SB reagerte på at jeg ble så blek. Så ble jeg kvalm og spøy, før jeg igjen følte meg topp og dro på hagesenter. Fullførte vaskeoppdraget, stekte pavlova bunn og grillet middag. Nå er jeg mett og trøtt. Så det går hverfall litt opp og ned.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Purple_Pixiedust skrev (4 minutter siden):

Jeg gadd det forsåvidt, men jeg drepte de en etter en. 😅 

Jeg husker ikke hvordan petunia så ut. 

Edit: Åja de! Ja de er fine. 

Og tåler mye! :jepp:

Er gørr når man trur man klarer å ta vare på knollen og så mugner den i hjel eller noe.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (48 minutter siden):

Og tåler mye! :jepp:

Er gørr når man trur man klarer å ta vare på knollen og så mugner den i hjel eller noe.

Ja det var at de mugnet! Men jeg oppbevarte de jo i en tørr og mørk kjeller. Nå lette jeg etter lure- og klø - emoji, men jeg har visst glemt koden! Hehe. 

Men det var da en rar reaksjon på liten mengde sovetablett! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple_Pixiedust skrev (1 time siden):

19 poeng!  :ball:Superlaget!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple_Pixiedust skrev (1 time siden):

Ja det var at de mugnet! Men jeg oppbevarte de jo i en tørr og mørk kjeller. Nå lette jeg etter lure- og klø - emoji, men jeg har visst glemt koden! Hehe. 

Men det var da en rar reaksjon på liten mengde sovetablett! 

Finner ikke min favoritt emoji heller...

Sikkert ikke sovetabletten sin skyld, bare meg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...