Daryl Dixon Skrevet 28. mai 2021 Forfatter #701 Del Skrevet 28. mai 2021 Hadde en rose med fine rosa/oransje blomster, som og ser ut til å ikke ville komme igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 28. mai 2021 #702 Del Skrevet 28. mai 2021 Daryl Dixon skrev (Akkurat nå): Plantet de rett i bakken jeg, og ikke kommet spirer enda. Og flere av de barrotstaudene gir ingen tegn til liv... Hm, hvor varmt var det i jorda når du plantet geroginene? Det kan ha vært for kaldt for det har jo vært en veldig kald vår på østlandet inntil nå. Men staudene må du ikke gi opp! Det kan være naturlig at de tar seg litt tid med en kald start for røttene Bartotstauder kan til og med vente et år ifølge søsteren min. Ville fortsatt å passe på georginene i tilfelle de bare er treige pga kulden også og ikke tok knekken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 28. mai 2021 #703 Del Skrevet 28. mai 2021 Daryl Dixon skrev (2 minutter siden): Hadde en rose med fine rosa/oransje blomster, som og ser ut til å ikke ville komme igjen. Som du har hatt i hagen en stund? Jeg tror jeg har mistet en liten markblomstrende rose på hytta og den blå er sterkt redusert/såvidt i live. Det er helt sikkert fordi det har vært mye barfrost i vinter og den ble veldig kald i tillegg. Da er det helt vanlig å miste roser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 28. mai 2021 #704 Del Skrevet 28. mai 2021 Frøkensina skrev (9 minutter siden): Utsolgt på nett! 😅 Det var de for en måneds tid siden også. Bare så rart at vestlandet og nordover i norge har tatt de inn og nesten ingen på østlandet Bra! Knerter du de som kommer på terassen da eller bare kaster du de ut i hagen? Var noen både små og store jeg ikke orket å drepe denne gangen fordi det er fælt og jeg var sliten. Men en blir fort til 400, og neste gang 16000 da. Rettelse 160 000 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 28. mai 2021 #705 Del Skrevet 28. mai 2021 Frøkensina skrev (13 minutter siden): Utsolgt på nett! 😅 Det var de for en måneds tid siden også. Bare så rart at vestlandet og nordover i norge har tatt de inn og nesten ingen på østlandet Bra! Knerter du de som kommer på terassen da eller bare kaster du de ut i hagen? Var noen både små og store jeg ikke orket å drepe denne gangen fordi det er fælt og jeg var sliten. Men en blir fort til 400, og neste gang 16000 da. Kaster de ut i hagen Daryl Dixon skrev (12 minutter siden): Plantet de rett i bakken jeg, og ikke kommet spirer enda. Og flere av de barrotstaudene gir ingen tegn til liv... Uff, det er skummelt, snegler er ville etter de, kanskje prøve å grave opp en og inspisere? Og om det ser ut som den blir spist på flytter du til potte/kar på terrassen? Frøkensina skrev (12 minutter siden): Nå har jeg ringt Nelson Garden og det var bare en liten blomsterbutikk i Oslo som hadde tatt de inn. Ringte den og de var utsolgt for en eller to måneder siden 😅 Prøv å kontakt noen på Vestlandet da kanskje? De sender sikkert 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 28. mai 2021 Forfatter #706 Del Skrevet 28. mai 2021 Frøkensina skrev (5 minutter siden): Som du har hatt i hagen en stund? Jeg tror jeg har mistet en liten markblomstrende rose på hytta og den blå er sterkt redusert/såvidt i live. Det er helt sikkert fordi det har vært mye barfrost i vinter og den ble veldig kald i tillegg. Da er det helt vanlig å miste roser. Den har stått i noen år, men ble flyttet i fjor. Den ser stusselig ut, får noen uker til så får vi se. Frøkensina skrev (7 minutter siden): Hm, hvor varmt var det i jorda når du plantet geroginene? Det kan ha vært for kaldt for det har jo vært en veldig kald vår på østlandet inntil nå. Men staudene må du ikke gi opp! Det kan være naturlig at de tar seg litt tid med en kald start for røttene Bartotstauder kan til og med vente et år ifølge søsteren min. Ville fortsatt å passe på georginene i tilfelle de bare er treige pga kulden også og ikke tok knekken. Husker ikke helt når jeg plantet georginene. Men gikk ut og så nå, og det er en liten spire, som jeg tror kommer fra knollene, om det ikke er ugress. Så får håpe det kommer noe mer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 28. mai 2021 #707 Del Skrevet 28. mai 2021 Daryl Dixon skrev (13 minutter siden): Hadde en rose med fine rosa/oransje blomster, som og ser ut til å ikke ville komme igjen. Kjedelig, jeg har mistet en del i år også ser det ut som, det var en røff vinter her i år 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 28. mai 2021 #708 Del Skrevet 28. mai 2021 Rumle skrev (2 minutter siden): Kaster de ut i hagen Uff, det er skummelt, snegler er ville etter de, kanskje prøve å grave opp en og inspisere? Og om det ser ut som den blir spist på flytter du til potte/kar på terrassen? Prøv å kontakt noen på Vestlandet da kanskje? De sender sikkert Ante meg! Tenkte ikke på det, men de gomler jo fort så vet ikke om du har mye snegler DD? De enkeltstående hageland -hagesnterne? Sender de ting? Når jeg spirte en av butikkene i Oslo om å sende fra andre så sa de nei, men kanskje man møter på noen ekstra greie et sted. Daryl Dixon skrev (4 minutter siden): Den har stått i noen år, men ble flyttet i fjor. Den ser stusselig ut, får noen uker til så får vi se. Husker ikke helt når jeg plantet georginene. Men gikk ut og så nå, og det er en liten spire, som jeg tror kommer fra knollene, om det ikke er ugress. Så får håpe det kommer noe mer. Er det liv i den så kan den komme seg! Bare pass godt på den i sommer Så bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 28. mai 2021 #709 Del Skrevet 28. mai 2021 Noen ganger får man bare kjøpe seg en ny fin rose eller flere 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 28. mai 2021 Forfatter #710 Del Skrevet 28. mai 2021 Får være takknemlig over det som vil spire og gro hverfall. Det lukter hegg i vinden her nå! Ikke akkurat nå da, for hvitløkslukten fra ovnen overdøver absolutt alt. Til og med lukten av nyvasket hus. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 28. mai 2021 #711 Del Skrevet 28. mai 2021 Frøkensina skrev (Akkurat nå): Ante meg! Tenkte ikke på det, men de gomler jo fort så vet ikke om du har mye snegler DD? De enkeltstående hageland -hagesnterne? Sender de ting? Når jeg spirte en av butikkene i Oslo om å sende fra andre så sa de nei, men kanskje man møter på noen ekstra greie et sted. Er det liv i den så kan den komme seg! Bare pass godt på den i sommer Så bra! Ja, blant annet, men jeg vet jo ikke, har aldri prøvd å kontakte de sånn selv da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 28. mai 2021 #712 Del Skrevet 28. mai 2021 Frøkensina skrev (Akkurat nå): Noen ganger får man bare kjøpe seg en ny fin rose eller flere Nemlig! Enda godt det er anledninger til det 😊 Augusta Luise har heldigvis klart seg bra ser det ut som 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 28. mai 2021 #713 Del Skrevet 28. mai 2021 Daryl Dixon skrev (Akkurat nå): Får være takknemlig over det som vil spire og gro hverfall. Det lukter hegg i vinden her nå! Ikke akkurat nå da, for hvitløkslukten fra ovnen overdøver absolutt alt. Til og med lukten av nyvasket hus. Nå fikk jeg lyst på frokost/lunsj Jeg burde ha luktet heggen, men kanskje det blåser feil vei eller jeg har dårlig luktesans. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 28. mai 2021 #714 Del Skrevet 28. mai 2021 Den burde du prøvd forresten @Daryl Dixon det er en nydelig rose, i den fargen som du har mistet Helt fantastisk duft! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 28. mai 2021 #715 Del Skrevet 28. mai 2021 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 28. mai 2021 Forfatter #716 Del Skrevet 28. mai 2021 Rumle skrev (2 minutter siden): Den burde du prøvd forresten @Daryl Dixon det er en nydelig rose, i den fargen som du har mistet Helt fantastisk duft! Augusta Luise? Skal lete etter den! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 28. mai 2021 Forfatter #717 Del Skrevet 28. mai 2021 Frøkensina skrev (4 minutter siden): Nå fikk jeg lyst på frokost/lunsj Jeg burde ha luktet heggen, men kanskje det blåser feil vei eller jeg har dårlig luktesans. Jeg skal ha det jeg kaller asiatisk laks. Blander soyasaus, hvitløk (litt vel mye), hakket rødløk, chilli og ingefær og dekker filleten før den stekes. Skal ha couscous og salat til. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 28. mai 2021 #718 Del Skrevet 28. mai 2021 Her blir det biff og pommes frites og salat, enkelt og greit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 28. mai 2021 #719 Del Skrevet 28. mai 2021 Rumle skrev (9 minutter siden): Nemlig! Enda godt det er anledninger til det 😊 Augusta Luise har heldigvis klart seg bra ser det ut som Så bra! Den på hytta hadde bare en og en halv grein med liv i, de fikk jeg meg ikke til å klippe ned. Resten var brune stilker som jeg tok bort da. Angrer litt på at jeg klippet ned den på balkongen for ellers ville den ha kommet et godt stykke nå, nå er det såvidt noen få bladskudd 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 28. mai 2021 #720 Del Skrevet 28. mai 2021 Rumle skrev (1 minutt siden): Her blir det biff og pommes frites og salat, enkelt og greit 😍 Herregud det hørtes godt ut! Og det er ko ikke enkelt da, man må jo stå og steke biff og hakke opp salat og ta ut pommes fites uten å miste de osv 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå