Gå til innhold

Fifty shades of Dixon.

Daryl Dixon

Anbefalte innlegg

Frøkensina skrev (1 minutt siden):

Jeg synes grønnfinkene minner meg så mye om papegøyer også ❤️ Både hodet og at de skravler sånn med hverandre når de flyr. Men etter den store nedslaktingen i sommer av katter så vet jeg ikke om jeg tør å mate de på våren/sommeren lenger :( Katten tok foreldre og barna som ikke ble tatt av katten direkte så ut som sultet ihjel, de fikk liksom ikke til å spise selv. 

Uff :(

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rumle skrev (3 minutter siden):

Ja! Det så ut som de likte det godt! :jepp:

Så bra! Det er også på solsikkefrø med skall jeg fikk sjeldent besøk av dompap på hytta :jepp:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkensina skrev (1 minutt siden):

Så bra! Det er også på solsikkefrø med skall jeg fikk sjeldent besøk av dompap på hytta :jepp:

Heldiggris! Har aldri sett en dompapp jeg! 😍

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (2 minutter siden):

Uff :(

Ja det var veldig trist. Er så glad i grønnfinkene og de holder naturlig sammen i små skravlete flokker, så det var virkelig ikke noe gøy å plukke døde fugler hele sommeren. Katten brydde seg ikke om at jeg prøvde å jage den flere ganger heller. 

Grønnfinkene knasker så søtt, skikkelig solsikkefrøspisemaskiner :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (2 minutter siden):

Heldiggris! Har aldri sett en dompapp jeg! 😍

Finnes de i området ditt? Om de gjør det så kan de plutselig dukke opp :jepp: Var minst en hunn og en han som var innom en liten periode på hytta. Har hatt en på balkongen for mange år siden også, en han, men han kom aldri tilbake igjen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkensina skrev (Akkurat nå):

Ja det var veldig trist. Er så glad i grønnfinkene og de holder naturlig sammen i små skravlete flokker, så det var virkelig ikke noe gøy å plukke døde fugler hele sommeren. Katten brydde seg ikke om at jeg prøvde å jage den flere ganger heller. 

Grønnfinkene knasker så søtt, skikkelig solsikkefrøspisemaskiner :fnise:

Ja, de er søte. Jaktinstinktet hos katter (mange av de) er nok så pass sterkt at det blir nok ikke noe videre påvirket av kjeft. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frøkensina skrev (Akkurat nå):

Finnes de i området ditt? Om de gjør det så kan de plutselig dukke opp :jepp: Var minst en hunn og en han som var innom en liten periode på hytta. Har hatt en på balkongen for mange år siden også, en han, men han kom aldri tilbake igjen. 

Jeg tviler, er det ikke mest på Østlandet de holder til? Men håper de finnes her! 😍

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (Akkurat nå):

Ja, de er søte. Jaktinstinktet hos katter (mange av de) er nok så pass sterkt at det blir nok ikke noe videre påvirket av kjeft. 

Det hadde hjulpet hvis eieren i det minste holdt den inne ved soloppgang/solnedgang for tror det er da de jakter mest/tar flest. Eller hadde bjelle på seg. Eneste jeg kan gjøre er å prøve en sånn vannpistol med sensor.

Har du grønnfinker i hagen også? 

Rumle skrev (1 minutt siden):

Har ikke så mye bjørkeskog her da, kun en og annen.

Nei, men om de holder tilpå Vestlandet så er det vel ikke bare i bjørkesog, det er jo ikke bjørkeskog på hytta i allefall 🧐

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rumle skrev (Akkurat nå):

Det er sant! Det var i fjor, de var nydelige! 😍

Herlig! 🥰 Får håpe de kommer tilbake :jepp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har egentlig ikke vært så mange ulike fugler på balkongen i vinter. Men den faste gjengen er jo koselig den og ❤️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Frøkensina skrev (4 minutter siden):

Det har egentlig ikke vært så mange ulike fugler på balkongen i vinter. Men den faste gjengen er jo koselig den og ❤️

Veldig koselig ❤

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (17 minutter siden):

Jeg tviler, er det ikke mest på Østlandet de holder til? Men håper de finnes her! 😍

En rar ting - for meg er omtrent alle fra østlandet, med mindre de skriver dialekt, da. Blir alltid overrasket når jeg hører at de er fra annen kant av landet. 😅

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anki- skrev (Akkurat nå):

En rar ting - for meg er omtrent alle fra østlandet, med mindre de skriver dialekt, da. Blir alltid overrasket når jeg hører at de er fra annen kant av landet. 😅

Så artig :ler: Men, det er jo egentlig ikke så rart, når man skriver likt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (13 minutter siden):

Veldig koselig ❤

Jeg pleier å blunke litt til trostefrøknen når hun spiser på bordet rett utenfor vinduet  :ler: :hjerte: 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...