Gå til innhold

Fifty shades of Dixon.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Daryl Dixon skrev (På 11.9.2025 den 19.45):

Tusen takk. :blomst:

Enig i det.

Er du hjemme nå om dagen?

Nei, jeg er ennå innlagt for å bytte medisin. Men er lei av å være der så jeg drar hjem nesten hver dag da. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Purple_Pixiedust skrev (23 timer siden):

Nei, jeg er ennå innlagt for å bytte medisin. Men er lei av å være der så jeg drar hjem nesten hver dag da. :)

Ja, du sa jo det, burde huske det. Minnet er godt, men kort. Hvor lenge må du være?

Skrevet
Daryl Dixon skrev (11 minutter siden):

Ja, du sa jo det, burde huske det. Minnet er godt, men kort. Hvor lenge må du være?

Hehe, det går bra. 

Tror jeg blir her til månedsskiftet. :)

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg sender dere blomster. Jeg tror vi alle trenger litt blomster. :blomst:

• Hjerte 1
Skrevet
Rainstorm2.0 skrev (44 minutter siden):

Jeg sender dere blomster. Jeg tror vi alle trenger litt blomster. :blomst:

TFL11-2A.jpg?impolicy=hero

• Hjerte 2
Skrevet
SVK skrev (Akkurat nå):

TFL11-2A.jpg?impolicy=hero

Din bukett var helt nydelig. Perfekt høstfarger, selv om det er ikke begynt å gulne og rødne så mye i trærne her enda. 

• Hjerte 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Nå er jo helgen over straks over, men god helg! Her er det nå blitt helt nydelig ute, med høstfarger og herlig vær har det vært også. Hvordan står det til med folket? :blomst:

Jeg begynner endelig å komme meg igjen etter flyttingen i sommer. Anbefaler IKKE en hel flytteprosess midt i å slite med utmattelse. 😂 Jeg ble jo advart av gode Sola de, men ja fy, det varte og rakk. Tusen takk for styrken dere sendte meg i svarene da jeg bad om litt støtte midt i det hele, det betød mye for meg, planen var hele veien å svare på dem (tror ikke jeg har gjort det) og så fløt bare ukene inn i hverandre med å forsøke å komme i gjenge igjen. 🤪 Og takk til deg @SVKsom har etterlyst meg og tenkt på meg innimellom! Gjør hjertet mitt veldig glad.

Her jeg er kommet nå trives jeg veldig godt, bor alene, har mer ro og lettere tilgang til naturen. Og så er det en lettelse å legge selve flyttingen litt mer bak meg. Her er det litt mer øde og ikke så mye lys-forurensing, og jeg ble helt bergtatt av himmelen, hadde faktisk GLEMT at en kunne se SÅ mye stjerner på himmelen. 🥰 

• Hjerte 2
Skrevet (endret)
Rainstorm2.0 skrev (17 timer siden):

Nå er jo helgen over straks over, men god helg! Her er det nå blitt helt nydelig ute, med høstfarger og herlig vær har det vært også. Hvordan står det til med folket? :blomst:

Jeg begynner endelig å komme meg igjen etter flyttingen i sommer. Anbefaler IKKE en hel flytteprosess midt i å slite med utmattelse. 😂 Jeg ble jo advart av gode Sola de, men ja fy, det varte og rakk. Tusen takk for styrken dere sendte meg i svarene da jeg bad om litt støtte midt i det hele, det betød mye for meg, planen var hele veien å svare på dem (tror ikke jeg har gjort det) og så fløt bare ukene inn i hverandre med å forsøke å komme i gjenge igjen. 🤪 Og takk til deg @SVKsom har etterlyst meg og tenkt på meg innimellom! Gjør hjertet mitt veldig glad.

Her jeg er kommet nå trives jeg veldig godt, bor alene, har mer ro og lettere tilgang til naturen. Og så er det en lettelse å legge selve flyttingen litt mer bak meg. Her er det litt mer øde og ikke så mye lys-forurensing, og jeg ble helt bergtatt av himmelen, hadde faktisk GLEMT at en kunne se SÅ mye stjerner på himmelen. 🥰 

Tusen takk!

Leit at flyttingen var såpass krevende, men bra du endelig begynner å komme deg igjen etter flyttingen. 

Bra også at du trives på det nye stedet. 

Flott natur kan gjøre mye for den psykiske helsen. 

Veldig fint å høre fra deg!  

Endret av SVK
  • Hjerte 2
Skrevet
Rainstorm2.0 skrev (På 28.9.2025 den 22.24):

Den natthimmelen høres helt fantastisk ut! Så bra at flyttingen er overstått :jepp:

Går greit her, men er stadig like sliten, så er ikke innom her like mye som før. Har kommet masse høstfarger i hagen her og, men det ser ut som mye kan ryke mot helgen, for da er det meldt sterke vindkast! Så vi får nyte det mens vi kan! :jepp:

• Hjerte 2
Skrevet
SVK skrev (På 29.9.2025 den 14.31):

Tusen takk!

Leit at flyttingen var såpass krevende, men bra du endelig begynner å komme deg igjen etter flyttingen. 

Bra også at du trives på det nye stedet. 

Flott natur kan gjøre mye for den psykiske helsen. 

Veldig fint å høre fra deg!  

Ja, det er veldig bra. Jeg har troa på det du sier her, at den flotte naturen her vil gjøre godt for meg. 🥰 Får du uvær til helgen? Er bare gult varsel her, men mye skog rett ved, så spent på hvordan det går. 

Rumle skrev (23 timer siden):

Den natthimmelen høres helt fantastisk ut! Så bra at flyttingen er overstått :jepp:

Går greit her, men er stadig like sliten, så er ikke innom her like mye som før. Har kommet masse høstfarger i hagen her og, men det ser ut som mye kan ryke mot helgen, for da er det meldt sterke vindkast! Så vi får nyte det mens vi kan! :jepp:

Ja, absolutt, jeg ble så satt ut, og tenkte bare "tenk at jeg kunne glemme at slik kan himmelen se ut!".

Den hersens utmattelsen altså! Det skal jo ikke være sånn. ❤️‍🩹 

Hehe, jepp, jeg er spent jeg også på hva som forsvinner fra trærne til helgen. Jeg så at i Bergen er det faktisk opp til 31 styrke i vindkastene! Er du klar for litt høst-uvær?

• Hjerte 2
Skrevet
Rainstorm2.0 skrev (12 timer siden):

Ja, det er veldig bra. Jeg har troa på det du sier her, at den flotte naturen her vil gjøre godt for meg. 🥰 Får du uvær til helgen? Er bare gult varsel her, men mye skog rett ved, så spent på hvordan det går. 

Angående flott natur og psykisk helse.  Har hørt mange spesifikt nevne det å se på stjernehimmelen får dem til å føle seg bedre. 

Du er heldig som bor på et sted hvor man kan se på stjernene. 

Det er meldt uvær her også. Jeg har i utgangspunktet dugnad til helgen. Mulig det blir flyttet til en annen dag om det blir for dårlig vær. 

• Hjerte 3
Skrevet
SVK skrev (6 timer siden):

Angående flott natur og psykisk helse.  Har hørt mange spesifikt nevne det å se på stjernehimmelen får dem til å føle seg bedre. 

Du er heldig som bor på et sted hvor man kan se på stjernene. 

Det er meldt uvær her også. Jeg har i utgangspunktet dugnad til helgen. Mulig det blir flyttet til en annen dag om det blir for dårlig vær. 

Det er majestetisk å se på stjernene, samtidig er det også litt overveldende. Vet ikke om andre kjenner det samme, en blir så innmari innmari liten. Og det er positivt på en måte, men også så mye der ute en ikke vet noe om. Vanskelig å "wrap my head around". 

God høsthelg alle sammen! ❣️

• Hjerte 2
Skrevet
Rainstorm2.0 skrev (19 timer siden):

Ja, absolutt, jeg ble så satt ut, og tenkte bare "tenk at jeg kunne glemme at slik kan himmelen se ut!".

Den hersens utmattelsen altså! Det skal jo ikke være sånn. ❤️‍🩹 

Hehe, jepp, jeg er spent jeg også på hva som forsvinner fra trærne til helgen. Jeg så at i Bergen er det faktisk opp til 31 styrke i vindkastene! Er du klar for litt høst-uvær?

Høres nydelig ut, skulle gjerne sett stjernene like godt herfra og :jepp: Som @SVK nevner har jeg stor tro på at alt av naturopplevelser er god medisin for både sjel og sinn :jepp:

Jeg finner egentlig litt trøst i at man "bare" er en liten brikke og jeg. Da får man litt perspektiv i galskapen :ler:

Apropos det, tenker ofte på dette diktet som jeg kom over for noen år siden

Go Down To The Shore

I go down to the shore in the morning
and depending on the hour the waves
are rolling in or moving out,
and I say, oh, I am miserable,
what shall—
what should I do? And the sea says
in its lovely voice:
Excuse me, I have work to do.

Mary Oliver

Sånn er det litt med alt i naturen, føler jeg. Noe konstant og trygt i alt kaoset ❤️

Håper alle får en fin fredag og helg - og ikke altfor mye vind! :blomst2:

• Hjerte 3
Skrevet

@Rumle 😍😍 Nydelig! Har grunnet mye på det. At naturen gjør sin "jobb" så rolig. Bladene bare vet når de skal falle, og de kommer igjen neste år. År etter år. Det treet har stått der i 50 år, og er en del av kretsløpet. Og det kan vi også være. Bare nok. Høre til. Bare ved å være. 

• Hjerte 2
Skrevet
Rainstorm2.0 skrev (5 timer siden):

@Rumle 😍😍 Nydelig! Har grunnet mye på det. At naturen gjør sin "jobb" så rolig. Bladene bare vet når de skal falle, og de kommer igjen neste år. År etter år. Det treet har stått der i 50 år, og er en del av kretsløpet. Og det kan vi også være. Bare nok. Høre til. Bare ved å være. 

Ja, ikke sant? Er jo akkurat sånn det er, det er litt å tenke på :jepp:

• Hjerte 1
Skrevet
Rainstorm2.0 skrev (På 3.10.2025 den 13.17):

Det er majestetisk å se på stjernene, samtidig er det også litt overveldende. Vet ikke om andre kjenner det samme, en blir så innmari innmari liten. Og det er positivt på en måte, men også så mye der ute en ikke vet noe om. Vanskelig å "wrap my head around". 

God høsthelg alle sammen! ❣️

Jeg forstår akkurat det med å se på stjernehimmelen og bli så innmari liten. Tankene drifter forbi stjernehimmelen til hva som befinner seg videre av planeter og hvilke ubegripelige avstander vi snakker om. Fasinerende.

God høsthelg til deg og alle :blomst:

• Hjerte 3
Skrevet
Rumle skrev (På 3.10.2025 den 13.36):

Høres nydelig ut, skulle gjerne sett stjernene like godt herfra og :jepp: Som @SVK nevner har jeg stor tro på at alt av naturopplevelser er god medisin for både sjel og sinn :jepp:

Jeg finner egentlig litt trøst i at man "bare" er en liten brikke og jeg. Da får man litt perspektiv i galskapen :ler:

Apropos det, tenker ofte på dette diktet som jeg kom over for noen år siden

Go Down To The Shore

I go down to the shore in the morning
and depending on the hour the waves
are rolling in or moving out,
and I say, oh, I am miserable,
what shall—
what should I do? And the sea says
in its lovely voice:
Excuse me, I have work to do.

Mary Oliver

Sånn er det litt med alt i naturen, føler jeg. Noe konstant og trygt i alt kaoset ❤️

Håper alle får en fin fredag og helg - og ikke altfor mye vind! :blomst2:

Nydelig skrevet. Naturen er helt fantastisk vakker og beroliggende.

Håper forresten at alle har det så godt som det går og ikke er blåst bort i uværet!

• Hjerte 3
Skrevet

Så kjekt å se deg igjen Dr. Ops :klem:

• Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...