Gå til innhold

Fifty shades of Dixon.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Daryl Dixon skrev (9 minutter siden):

Løvetann er pen i blomst. Vet det er spiselig, men ikke tenkt over hvilken del, fint den er spiselig hele da. Løvetann te er bra for fordøyelsen har jeg hørt.

Husker ennå smaken på "melken" som kommer ut av den. Da vi lagde fløyter. :)

Endret av Purple_Pixiedust
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Purple_Pixiedust skrev (2 minutter siden):

Husker ennå smaken på "melken" som kommer ut av den. Da vi lagde fløyter. :)

Lagde dere fløyter av løvetann?

Skrevet (endret)
Daryl Dixon skrev (6 minutter siden):

Lagde dere fløyter av løvetann?

Ja. Vi plukket en løvetann, tok av hodet og på ene siden av stilken delte vi stilken i fire også blåste vi fra den andre siden. De tynne fikk gjerne en mer spinkel lyd enn de større stilkene. 

Jeg trodde dette var noe alle barn gjorde i hele landet? 😛

Men godt smaker det ikke. 

Endret av Purple_Pixiedust
  • Hjerte 2
Skrevet
Purple_Pixiedust skrev (3 timer siden):

Ja. Vi plukket en løvetann, tok av hodet og på ene siden av stilken delte vi stilken i fire også blåste vi fra den andre siden. De tynne fikk gjerne en mer spinkel lyd enn de større stilkene. 

Jeg trodde dette var noe alle barn gjorde i hele landet? 😛

Men godt smaker det ikke. 

Kan ikke huske å ha gjort det, men kan jo hende lell. Har smakt løvetann da, ikke kjempe god smak.

• Liker 1
Skrevet
Daryl Dixon skrev (4 timer siden):

Løvetann er pen i blomst. Vet det er spiselig, men ikke tenkt over hvilken del, fint den er spiselig hele da. Løvetann te er bra for fordøyelsen har jeg hørt.

Vanndrivende er den også blant annet :nikke: Står mye om løvetann her. https://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/tara_off.htm

Skrevet
Sola de skrev (35 minutter siden):

Vanndrivende er den også blant annet :nikke: Står mye om løvetann her. https://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/tara_off.htm

Når man leser det så er jo løvetann nesten som medisin da. Fjerner slaggstoffer i bindevev, kanskje man får en bedre kropp bevegelsesmessig da. Nå fikk jeg lyst å prøve løvetann te.

• Hjerte 1
Skrevet
Daryl Dixon skrev (32 minutter siden):

Når man leser det så er jo løvetann nesten som medisin da. Fjerner slaggstoffer i bindevev, kanskje man får en bedre kropp bevegelsesmessig da. Nå fikk jeg lyst å prøve løvetann te.

Da er vi to :nikke:

• Hjerte 2
Skrevet
Sola de skrev (Akkurat nå):

Da er vi to :nikke:

Da kan vi starte et løvetann-te prosjekt.

• Hjerte 2
Skrevet
Daryl Dixon skrev (Akkurat nå):

Da kan vi starte et løvetann-te prosjekt.

Leser det inneholder mye kalium så enkelte bør være forsiktig med å drikke teen, men ellers er den bra. skal kjøpe en pose på helsekostforretningen :nikke:

• Hjerte 1
Skrevet
Sola de skrev (Akkurat nå):

Leser det inneholder mye kalium så enkelte bør være forsiktig med å drikke teen, men ellers er den bra. skal kjøpe en pose på helsekostforretningen :nikke:

Det er sant... :overrasket: kan være greit å ikke overdive hverfall!

• Hjerte 2
Skrevet
Daryl Dixon skrev (7 minutter siden):

Det er sant... :overrasket: kan være greit å ikke overdive hverfall!

:nikke:

• Hjerte 1
Skrevet

Juni er men's health month, PTSD awareness, alzheimers and brain month awareness, cancer surviver month, infertility month, children awareness month, scoliosis, hunger awareness, cataract awareness, ALS awareness... og mye mye mer. Altså ikke bare pride. 

• Hjerte 1
Skrevet
Daryl Dixon skrev (17 timer siden):

Juni er men's health month, PTSD awareness, alzheimers and brain month awareness, cancer surviver month, infertility month, children awareness month, scoliosis, hunger awareness, cataract awareness, ALS awareness... og mye mye mer. Altså ikke bare pride. 

Det var en god del, men virker som fokuset på de andre gruppene forsvinner i all promoteringen av pride. 

Dessuten synes jeg ikke om den seksualiseringen i form av at noen stiller opp i lakk og lær, håndjern og pisk. Folk tar jo med ungene for å se toget. BDSM er en fetish og ikke det som definerer pride mener jeg da. Er ikke akkurat slik at oss andre kler på oss det vi selv har som fetish. Tenk om noen hadde gått sånn i 17 mai-toget. 😛

Pride skal vise positivitet til mangfold uansett legning eller kjønn, likestilling og en motreaksjon til diskriminering. Ikke hva slags sex den enkelte tenner på. De kunne like godt gått naken i toget så seksualisert de kler seg og oppfører seg. Noen har til og med gag i munnen. 

jeg så et bilde av en liten jente som hilste på en i lakk og lær med halsbånd med pigger og munn-gag med sin "eier" som holder I båndet med ene hånden og pisken i den andre. En perfekt framstilling av dominant og submissiv dynamikk, men jeg mener at det ikke hører hjemme i pride-toget. Det bildet var så skivebom. Ei lita jente trenger ikke å se sånt.

Skrevet
Rumle skrev (På 31.5.2025 den 17.07):

Ja, vi får satse på det! :jepp:

Jeg noterte også der en god stund, men så gikk det i ball. Ja, kanskje jeg skal prøve å skrive det opp, får sette det på listen :ler: Jeg har aldri helt forstått hva bullet journal er for noe, er det noe du driver med ellers og? :)

Bullet journal er vel bare det at det er små dotter som hjelper deg å holde siden bein på en måte, i stedet for linjer. Sånn at når du har tegnet noe så er ikke dottene så tydelig, så det ser nesten ut som en har gjort det for frihånd, bare at en hadde prikker som hjalp. Jeg gjør det litt innimellom, sånn er det med alt jeg gjør, det går så i perioder. :P Har du blåst bort i dag? 

• Hjerte 1
Skrevet
Rainstorm2.0 skrev (18 timer siden):

Bullet journal er vel bare det at det er små dotter som hjelper deg å holde siden bein på en måte, i stedet for linjer. Sånn at når du har tegnet noe så er ikke dottene så tydelig, så det ser nesten ut som en har gjort det for frihånd, bare at en hadde prikker som hjalp. Jeg gjør det litt innimellom, sånn er det med alt jeg gjør, det går så i perioder. :P Har du blåst bort i dag? 

Åja, er det bare det, det var jo ikke så komplisert som jeg trodde :ler:

Mye går i perioder her og, så det kjenner jeg til! :nikke:

Nei, har bare vært inne, men det har blåst godt! Har du vært ute i vinden? :)

• Hjerte 1
Skrevet
Rumle skrev (3 timer siden):

Åja, er det bare det, det var jo ikke så komplisert som jeg trodde :ler:

Mye går i perioder her og, så det kjenner jeg til! :nikke:

Nei, har bare vært inne, men det har blåst godt! Har du vært ute i vinden? :)

:ler: Det kan hende det er noe mer, men i så fall vet ikke jeg noe mer! Jeg pleide også å tro at "bullet journaling" ja, det var noe heeelt spesielt. Men er bare en ny måte å lage seg søte dagbøker og planleggere og sånn. Jeg fikk meg også en sånn bok med tips til ulike skrifttyper og rammer og sånn til å bruke i bullet-journalen, er kanskje en inspirasjon til oss som ikke helt tør prøve oss uten veiledning :ler: 

Mest inne jeg også, men hørte det særlig i går der det hørtes ut som verden utenfor holdt på å ramle sammen! 

• Hjerte 1
Skrevet
Rainstorm2.0 skrev (3 timer siden):

:ler: Det kan hende det er noe mer, men i så fall vet ikke jeg noe mer! Jeg pleide også å tro at "bullet journaling" ja, det var noe heeelt spesielt. Men er bare en ny måte å lage seg søte dagbøker og planleggere og sånn. Jeg fikk meg også en sånn bok med tips til ulike skrifttyper og rammer og sånn til å bruke i bullet-journalen, er kanskje en inspirasjon til oss som ikke helt tør prøve oss uten veiledning :ler: 

Mest inne jeg også, men hørte det særlig i går der det hørtes ut som verden utenfor holdt på å ramle sammen! 

Forstår :ler:

Har har det ikke bråket så veldig, men har hørt at det har tatt veldig i trærne :nikke: Kommer nok an på hvor man bor og.

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg vet ikke hva bullet journal er, skulle google, men skrev feil. Skrev mullet og fikk bare bilder av hockey sveiser.

• Hjerte 2
Skrevet
Daryl Dixon skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke hva bullet journal er, skulle google, men skrev feil. Skrev mullet og fikk bare bilder av hockey sveiser.

Hahahaha! Nå lo jeg godt :ler: :ler: 

• Hjerte 2
Skrevet
Daryl Dixon skrev (2 timer siden):

:ler:

Skal du få deg en sånn sveis? 😎

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...