Daryl Dixon Skrevet 24. mai Forfatter #21741 Skrevet 24. mai Vi drar til Gudbrandsdalen, der SB kommer fra. Dialekten blir breiere og breiere jo lenger frem vi kommer. I gudbrandsdalen sier de forresten ikke snø, de sier sjogg. SB skal snekkere en port. Og jeg skal leke med barn. Grei arbeidsfordeling. 2
Daryl Dixon Skrevet 24. mai Forfatter #21742 Skrevet 24. mai Leste nettopp kommentarfeltet under en reel ang den unge kvinnen i USA, som ligger hjernedød og holdes i live fordi hun er gravid, med et ungt og sannsynligvis sykt foster. Alle som hyller det var menn. De viste null vilje til å reflektere rundt at barnet antagelig ikke overlever, hvis det gjør vil det være handicapet, familien ønsker ikke at datteren skal ligge som en inkubator, familien må betale sykehusregning på millioner. Alle bare hyller det at de "redder" barnet, redder til hva? Hvis de med sikkerhet kan si at livet blir kort, smertefullt og uverdig? Altså nå må det en revolusjon til, damer ta over verden! Det er det eneste som kan redde den, helt seriøst! Jeg orker ikke mer av dette. 2
SVK Skrevet 28. mai #21743 Skrevet 28. mai Daryl Dixon skrev (På 24.5.2025 den 11.49): Vi drar til Gudbrandsdalen, der SB kommer fra. Dialekten blir breiere og breiere jo lenger frem vi kommer. I gudbrandsdalen sier de forresten ikke snø, de sier sjogg. SB skal snekkere en port. Og jeg skal leke med barn. Grei arbeidsfordeling. Der min mor kommer fra har den mest markante delen av dialekten dødd ut. Tror min morfar var siste generasjon som hadde veldig markant dialekt fra der han kom fra. Barna deres fikk ikke like markant dialekt. Er visst mange dialekter som har blitt vannet ut med årene. Daryl Dixon skrev (På 24.5.2025 den 21.48): Leste nettopp kommentarfeltet under en reel ang den unge kvinnen i USA, som ligger hjernedød og holdes i live fordi hun er gravid, med et ungt og sannsynligvis sykt foster. Alle som hyller det var menn. De viste null vilje til å reflektere rundt at barnet antagelig ikke overlever, hvis det gjør vil det være handicapet, familien ønsker ikke at datteren skal ligge som en inkubator, familien må betale sykehusregning på millioner. Alle bare hyller det at de "redder" barnet, redder til hva? Hvis de med sikkerhet kan si at livet blir kort, smertefullt og uverdig? Altså nå må det en revolusjon til, damer ta over verden! Det er det eneste som kan redde den, helt seriøst! Jeg orker ikke mer av dette. Synes det er helt sykt. 1
Daryl Dixon Skrevet 30. mai Forfatter #21744 Skrevet 30. mai SVK skrev (På 28.5.2025 den 16.54): Der min mor kommer fra har den mest markante delen av dialekten dødd ut. Tror min morfar var siste generasjon som hadde veldig markant dialekt fra der han kom fra. Barna deres fikk ikke like markant dialekt. Er visst mange dialekter som har blitt vannet ut med årene. Synes det er helt sykt. Veldig synd egentlig, er så kult med dialekter. Norge har et spennende språk. 1
Rainstorm2.0 Skrevet 30. mai #21746 Skrevet 30. mai Rumle skrev (5 minutter siden): God fredag og helg i tråden Fredag igjen! De bare kommer og kommer. Nå er det faktisk fredag, helg og SOMMER på søndag, hei, hvor tiden flyr! God helg til deg og alle dere andre Jeg vurderer å se Dune i kveld, har dere sett den? Jeg trenger noe sånn skikkelig escapism, helt annen verden, helt andre problemer. 1
Rumle Skrevet 30. mai #21747 Skrevet 30. mai Rainstorm2.0 skrev (1 minutt siden): Fredag igjen! De bare kommer og kommer. Nå er det faktisk fredag, helg og SOMMER på søndag, hei, hvor tiden flyr! God helg til deg og alle dere andre Jeg vurderer å se Dune i kveld, har dere sett den? Jeg trenger noe sånn skikkelig escapism, helt annen verden, helt andre problemer. Enig i at ukene går fort! Jeg har ikke sett den. Du må si hva du synes om du ser den, godt å drømme seg litt vekk til noe helt annet iblant 1
Rainstorm2.0 Skrevet 30. mai #21748 Skrevet 30. mai Rumle skrev (2 minutter siden): Enig i at ukene går fort! Jeg har ikke sett den. Du må si hva du synes om du ser den, godt å drømme seg litt vekk til noe helt annet iblant Det skal jeg gjøre. Savner da jeg slukte fantasy som ungdom, i bøker, da mistet jeg fullstendig tid og sted og påstod at nehei, min mor hadde da aldri ropt på meg til middagen, fordi jeg enset ingenting. Den type escapism og flow er det sjelden jeg får nå. 1
Rumle Skrevet 30. mai #21749 Skrevet 30. mai Rainstorm2.0 skrev (1 minutt siden): Det skal jeg gjøre. Savner da jeg slukte fantasy som ungdom, i bøker, da mistet jeg fullstendig tid og sted og påstod at nehei, min mor hadde da aldri ropt på meg til middagen, fordi jeg enset ingenting. Den type escapism og flow er det sjelden jeg får nå. Jaaa, har hatt mange sånne opplevelser med bøker jeg og, det er helt nydelig! 1
Rainstorm2.0 Skrevet 30. mai #21750 Skrevet 30. mai Rumle skrev (13 minutter siden): Jaaa, har hatt mange sånne opplevelser med bøker jeg og, det er helt nydelig! Har du dem fremdeles? Og hvis ikke, er det mulig tror du, å finne tilbake til den intense flyten som vi fikk den gangen? Jeg er usikker på om det går, altså jeg velger å tro, fordi det er noe av det nydeligste som finnes. Og jeg leste i mange timer plutselig her for noen måneder siden, så det er jo litt mer flyt nå enn for noen år siden, så tja. 1
Rumle Skrevet 30. mai #21751 Skrevet 30. mai (endret) Rainstorm2.0 skrev (11 minutter siden): Har du dem fremdeles? Og hvis ikke, er det mulig tror du, å finne tilbake til den intense flyten som vi fikk den gangen? Jeg er usikker på om det går, altså jeg velger å tro, fordi det er noe av det nydeligste som finnes. Og jeg leste i mange timer plutselig her for noen måneder siden, så det er jo litt mer flyt nå enn for noen år siden, så tja. Jeg tror det, eller egentlig vet jeg at det er mulig, for det har jeg opplevd mange ganger som voksen og Har ikke hatt overskudd til å lese de siste årene da dessverre, så det savner jeg veldig, håper virkelig jeg får det tilbake! Og håper du fortsetter å lese! ❤️ Jeg har pakket ned de fleste fysiske bøker av praktiske årsaker, gikk omtrent helt over til å lese elektronisk for en del år siden. Hva gjør du? Angrer litt på at jeg ikke har holdt en skriftlig oversikt over hva jeg har lest egentlig, det hadde vært veldig fint å bla i Endret 30. mai av Rumle 1
Rainstorm2.0 Skrevet 30. mai #21752 Skrevet 30. mai Rumle skrev (6 minutter siden): Jeg tror det, eller egentlig vet jeg at det er mulig, for det har jeg opplevd mange ganger som voksen og Har ikke hatt overskudd til å lese de siste årene da dessverre, så det savner jeg veldig, håper virkelig jeg får det tilbake! Og håper du fortsetter å lese! ❤️ Jeg har pakket ned de fleste fysiske bøker av praktiske årsaker, gikk omtrent helt over til å lese elektronisk for en del år siden. Hva gjør du? Angrer litt på at jeg ikke har holdt en skriftlig oversikt over hva jeg har lest egentlig, det hadde vært veldig fint å bla i Ah, deilig! Deilig at du vet at det er mulig, for nå tror jeg enda mer. Jeg tror på at vi begge får det tilbake. 🥰 Jeg leser litt begge deler, mest elektronisk i det siste, men så savnet jeg fysiske boksider, det er noe eget med det. Det hadde vært kult med en skriftlig oversikt over hva en har lest. Jeg noterte på Goodreads før i tiden, men nå har jeg ikke oversikt. Jeg ble så opphengt i antallet, og for å finne tilbake lysten måtte det bli mer sånn på slump her og der, og gav til med opp det å måtte fullføre bøker en periode, for det hadde ødelagt for meg en del å presse meg gjennom bøker jeg mislikte. Og siden jeg ikke har noen oversikt har det hendt at jeg har begynt å lese en bok jeg er sikker på at jeg aldri har lest før, før midtveis og er sånn "åjaaa, denne ja!" Faktisk når jeg tenker på det så hadde jeg en plan om å lage en oversikt i bullet journal med bøkene jeg leste og en liten anmeldelse, men som med så mange av mine planer ble det 1 bok, ikke noe mer (1984 av George Orwell). Kanskje du skal begynne med en sånn skriftlig oversikt nå? 1
Daryl Dixon Skrevet 31. mai Forfatter #21754 Skrevet 31. mai I går hadde jeg hele dagen og kvelden for meg selv. Satte en enkel pizzadeig som ble så luftig, tykk og god. Hadde veldig lite å ha på, men et glass ferdig pizasaus, vanlig gulost, mozarella og parmesan. Og pizzakrydder. Beste pizza jeg noen gang har laget. Neste gang skal jeg ha enda mer mozarella, pesto og spekeskinke. 1
Rumle Skrevet 31. mai #21755 Skrevet 31. mai (endret) Rainstorm2.0 skrev (20 timer siden): Ah, deilig! Deilig at du vet at det er mulig, for nå tror jeg enda mer. Jeg tror på at vi begge får det tilbake. 🥰 Jeg leser litt begge deler, mest elektronisk i det siste, men så savnet jeg fysiske boksider, det er noe eget med det. Det hadde vært kult med en skriftlig oversikt over hva en har lest. Jeg noterte på Goodreads før i tiden, men nå har jeg ikke oversikt. Jeg ble så opphengt i antallet, og for å finne tilbake lysten måtte det bli mer sånn på slump her og der, og gav til med opp det å måtte fullføre bøker en periode, for det hadde ødelagt for meg en del å presse meg gjennom bøker jeg mislikte. Og siden jeg ikke har noen oversikt har det hendt at jeg har begynt å lese en bok jeg er sikker på at jeg aldri har lest før, før midtveis og er sånn "åjaaa, denne ja!" Faktisk når jeg tenker på det så hadde jeg en plan om å lage en oversikt i bullet journal med bøkene jeg leste og en liten anmeldelse, men som med så mange av mine planer ble det 1 bok, ikke noe mer (1984 av George Orwell). Kanskje du skal begynne med en sånn skriftlig oversikt nå? Ja, vi får satse på det! Jeg noterte også der en god stund, men så gikk det i ball. Ja, kanskje jeg skal prøve å skrive det opp, får sette det på listen Jeg har aldri helt forstått hva bullet journal er for noe, er det noe du driver med ellers og? Daryl Dixon skrev (3 timer siden): I går hadde jeg hele dagen og kvelden for meg selv. Satte en enkel pizzadeig som ble så luftig, tykk og god. Hadde veldig lite å ha på, men et glass ferdig pizasaus, vanlig gulost, mozarella og parmesan. Og pizzakrydder. Beste pizza jeg noen gang har laget. Neste gang skal jeg ha enda mer mozarella, pesto og spekeskinke. Nam! Den høres veldig digg ut! Det enkle er ofte det beste Endret 31. mai av Rumle 1
Daryl Dixon Skrevet 1. juni Forfatter #21756 Skrevet 1. juni Rumle skrev (16 timer siden): Nam! Den høres veldig digg ut! Det enkle er ofte det beste Ja, virkelig! Veldig heldig med den 1
Purple_Pixiedust Skrevet 1. juni #21758 Skrevet 1. juni God helg. Eller, håper alle har hatt ei god helg. Jeg har brukt i går og i dag på å rydde opp etter LANG tid. Måtte også prøve alle klærne jeg har brukt flere tusen på for å se hva jeg beholder og ikke. Det er Temu så får ikke returnert det som er for stort. Det er seriøst 4 søppelsekker med klær jeg ikke skal ha. Den appen skal jeg slette. Det blir en avhengighet. I stedet for rus så shopper jeg. Men jeg trengte klær da for har lagt sånn på meg. Bare ikke SÅ mye klær. Kunne ikke se gulvet pga alle klærne. Nå er det fordelt i søppelsekker som skal til fretex og så er det jobben med haugen oppå senga. Må finne plass i skapet for alt sammen. Huff av meg. I dag kommer min mor og stefar for å hjelpe meg å støvsuge og vaske gulv. Det var sparket i baken jeg trengte for å få ryddet. Ha en fin søndag.
Sola de Skrevet 1. juni #21759 Skrevet 1. juni (endret) Daryl Dixon skrev (3 timer siden): Liker løvetannene jeg Vet du at alt på planten er spiselig fra røtter, stilk, blader og blomst I tillegg, så er den veldig vakker Endret 1. juni av Sola de 2
Daryl Dixon Skrevet 1. juni Forfatter #21760 Skrevet 1. juni Sola de skrev (3 timer siden): Liker løvetannene jeg Vet du at alt på planten er spiselig fra røtter, stilk, blader og blomst I tillegg, så er den veldig vakker Løvetann er pen i blomst. Vet det er spiselig, men ikke tenkt over hvilken del, fint den er spiselig hele da. Løvetann te er bra for fordøyelsen har jeg hørt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå