Rainstorm2.0 Skrevet mandag kl 16:06 #21581 Del Skrevet mandag kl 16:06 Daryl Dixon skrev (Akkurat nå): Det blir fint! Noen planer du da? Jeg har vært i litt bedre form i det siste, så jeg har veldig lyst på en liten hyttetur 😍 så jeg krysser fingre og tær for at det blir nå i førsten. Og så kanskje lage noe påskerebus eller noe artige greier, liker å være barnlig innimellom! Har du noen planer for påsken? Og du, hvor lenge er det lurt å vente til før du planter ut løker og sånt? Må en ta det litt på følelsen hver sesong kanskje? Så noen som hadde tatt sjansen og fått snø akkurat dagen etterpå, ikke noe gøy! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet mandag kl 16:21 Forfatter #21582 Del Skrevet mandag kl 16:21 Rainstorm2.0 skrev (8 minutter siden): Jeg har vært i litt bedre form i det siste, så jeg har veldig lyst på en liten hyttetur 😍 så jeg krysser fingre og tær for at det blir nå i førsten. Og så kanskje lage noe påskerebus eller noe artige greier, liker å være barnlig innimellom! Har du noen planer for påsken? Og du, hvor lenge er det lurt å vente til før du planter ut løker og sånt? Må en ta det litt på følelsen hver sesong kanskje? Så noen som hadde tatt sjansen og fått snø akkurat dagen etterpå, ikke noe gøy! Hva slags løk er det? Har ingen store planer. Vi hadde planer om tidlig påsketur med venner, men det utgikk pga meg.... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainstorm2.0 Skrevet mandag kl 16:34 #21583 Del Skrevet mandag kl 16:34 Daryl Dixon skrev (11 minutter siden): Hva slags løk er det? Har ingen store planer. Vi hadde planer om tidlig påsketur med venner, men det utgikk pga meg.... Nei, altså jeg har lilla fingre (altså IKKE grønne fingre), så jeg aner ikke, du som er eksperten her! Jeg mente mer sånn, hvor lenge DU spesifikt må vente, siden jeg så et innlegg der du nevnte du hadde lyst å begynne i hagen. Ah, den er lei. Er du helt bra igjen fra infeksjonen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet mandag kl 16:44 Forfatter #21584 Del Skrevet mandag kl 16:44 Rainstorm2.0 skrev (3 minutter siden): Nei, altså jeg har lilla fingre (altså IKKE grønne fingre), så jeg aner ikke, du som er eksperten her! Jeg mente mer sånn, hvor lenge DU spesifikt må vente, siden jeg så et innlegg der du nevnte du hadde lyst å begynne i hagen. Ah, den er lei. Er du helt bra igjen fra infeksjonen? Det går så tregt i den nøtta mi at det er helt skremmende. Jeg planter løk på høsten, de som plantes på vår har jeg ingen erfaring med. Hvis jeg skal plante noe nytt ute venter jeg hverfall til etter 17.mai. Nå er det mest rydding og se på det som dukker opp rundt omkring. Ja, ble kvitt den, tok 6 lange uker. Hvor ca blir det hyttetur for deg da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainstorm2.0 Skrevet mandag kl 17:02 #21585 Del Skrevet mandag kl 17:02 Daryl Dixon skrev (10 minutter siden): Det går så tregt i den nøtta mi at det er helt skremmende. Jeg planter løk på høsten, de som plantes på vår har jeg ingen erfaring med. Hvis jeg skal plante noe nytt ute venter jeg hverfall til etter 17.mai. Nå er det mest rydding og se på det som dukker opp rundt omkring. Ja, ble kvitt den, tok 6 lange uker. Hvor ca blir det hyttetur for deg da? Haha, uffda, jeg kjente meg så fortvilet der et sekund, skulle liksom JEG svare på noe om løk, jeg bruker den til maten det er alt jeg vet. Aha, okei, da skjønner jeg. Kanskje jeg har misforstått noe, kanskje det er "knoller" eller noe som plantes ut om våren da. Haha, nå begir jeg meg ut på tynt vann. Enda jeg har fulgt med på deg og Rumle sin høstløk-prat her nå mange ganger. Så godt å høre at den endelig er borte, seks uker er lenge! Det blir her på Vestlandet, så ikke noe snø igjen der, litt godt, i år er jeg veldig ferdig med vinter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SVK Skrevet mandag kl 19:11 #21586 Del Skrevet mandag kl 19:11 Daryl Dixon skrev (3 timer siden): Det blir fint! Noen planer du da? Jeg har ingen planer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SVK Skrevet mandag kl 19:13 #21587 Del Skrevet mandag kl 19:13 (endret) Daryl Dixon skrev (2 timer siden): Har ingen store planer. Vi hadde planer om tidlig påsketur med venner, men det utgikk pga meg.... Hvordan går det med deg? Endret mandag kl 19:13 av SVK 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet mandag kl 19:47 Forfatter #21588 Del Skrevet mandag kl 19:47 Rainstorm2.0 skrev (2 timer siden): Haha, uffda, jeg kjente meg så fortvilet der et sekund, skulle liksom JEG svare på noe om løk, jeg bruker den til maten det er alt jeg vet. Aha, okei, da skjønner jeg. Kanskje jeg har misforstått noe, kanskje det er "knoller" eller noe som plantes ut om våren da. Haha, nå begir jeg meg ut på tynt vann. Enda jeg har fulgt med på deg og Rumle sin høstløk-prat her nå mange ganger. Så godt å høre at den endelig er borte, seks uker er lenge! Det blir her på Vestlandet, så ikke noe snø igjen der, litt godt, i år er jeg veldig ferdig med vinter. Bare jeg som ikke forstår det jeg leser tydeligvis. Knoller settes ut på vår ja! Det har jeg ikke i år, tror ikke jeg gidder å styre med det. Jeg er og ferdig med vinter! Så påske på vestlandet høres fint ut, jeg blir med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet mandag kl 19:49 Forfatter #21589 Del Skrevet mandag kl 19:49 SVK skrev (35 minutter siden): Hvordan går det med deg? Det går ganske bra. Humper og går er vel godt beskrevet. Med deg da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SVK Skrevet mandag kl 19:55 #21590 Del Skrevet mandag kl 19:55 Daryl Dixon skrev (5 minutter siden): Det går ganske bra. Humper og går er vel godt beskrevet. Med deg da? Bra. Går bra med meg også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SVK Skrevet tirsdag kl 07:59 #21591 Del Skrevet tirsdag kl 07:59 (endret) Postet denne i en annen tråd. Det er fra Zion National Park i USA/Utah. Men poster det også i denne tråden for vi har tidligere nevnt tegnefilmen Lillefot og vennene hans i denne tråden. Filmen om dinosaurene. De drar til en dal. Dette bildet minner meg om hvordan jeg så for meg dalen til dinosaurene: Elven i midten er ikke så klar på det første bildet, men det er en elv der. Prøvde å finne bilde av dalen fra tegnefilmen. Men jeg fant ingen bilder av god kvalitet. Endret tirsdag kl 10:38 av SVK 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet tirsdag kl 10:21 Forfatter #21592 Del Skrevet tirsdag kl 10:21 SVK skrev (2 timer siden): Postet denne i en annen tråd. Det er fra Zion National Park i USA/Utah. Men poster det også i denne tråden for vi har tidligere nevnt tegnefilmen Lillefot og vennene hans i denne tråden. Filmen om dinosaurene. De drar til en dal. Dette bildet minner meg om hvordan jeg så for meg dalen til dinosaurene: Elven i midten er ikke så klar på det første bildet, men det er en elv der. Prøvde å finne bilde av valen fra tegnefilmen. Men jeg fant ingen bilder av god kvalitet. Det ser helt eventyrlig ut! Men, må da være inspirert av den dalen? Var ganske likt. Hadde vært nydelig å gå tur der. Har gått tur i en ravine i Hellas, ikke like fint som den der, men er så fint å gå i lignende terreng. Men var så mye slanger der, og det er ikke så hyggelig, holdt på å tråkke på en. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SVK Skrevet tirsdag kl 11:13 #21593 Del Skrevet tirsdag kl 11:13 (endret) Daryl Dixon skrev (2 timer siden): Det ser helt eventyrlig ut! Men, må da være inspirert av den dalen? Var ganske likt. Hadde vært nydelig å gå tur der. Har gått tur i en ravine i Hellas, ikke like fint som den der, men er så fint å gå i lignende terreng. Men var så mye slanger der, og det er ikke så hyggelig, holdt på å tråkke på en. Jeg vet ikke om det er inspirert, men jeg er enig i at det ser sånn ut! Sjekket Ravine i Helle. Hadde ikke hørt om det før. Så fantastisk ut og veldig likt Zion National Park. Jeg er livredd for slanger. Jeg hadde nok ikke turt å gått der, men ser fantastisk ut på bildene! Angående Zion National Park. Er ikke overraskende en superpopulær park. Så leste at det nærmest alltid er stappfullt med folk der og da forsvinner jo mye av sjarmen. Man får jo ikke følelsen av å vandre i en dinosaur-dal om alt man ser er turister. Så kanskje litt bra med de slangene i Hellas, om de fører til at området ikke blir stappfullt av turister. Endret tirsdag kl 12:28 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet tirsdag kl 11:34 Forfatter #21594 Del Skrevet tirsdag kl 11:34 SVK skrev (17 minutter siden): Jeg vet ikke om det er inspirert, men jeg er enig i at det ser sånn ut! Sjekket Revine i Helle. Hadde ikke hørt om det før. Så fantastisk ut og veldig likt Zion National Park. Jeg er livredd for slanger. Jeg hadde nok ikke turt å gått der, men ser fantastisk ut på bildene! Angående Zion National Park. Er ikke overraskende en superpopulær park. Så leste at det nærmest alltid er stappfullt med folk der og da forsvinner jo mye av sjarmen. Man får jo ikke følelsen av å vandre i en dinosaur-dal om alt man ser er turister. Så kanskje litt bra med de slangene i Hellas, om de fører til at området ikke blir stappfullt av turister. Alle slike steder blir ødelagt av folkemengder. Det er synd. Og det er alltid noen som er ekstremt høylytte som blir ekstra plagsomme! Jeg viste ikke at det var så mye slanger der, ikke før en nesten kravlet over foten min. Noen synes det var litt underholdningsverdi av det og. Da var jeg den irriterende høylytte, men vi var alene da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SVK Skrevet tirsdag kl 12:29 #21595 Del Skrevet tirsdag kl 12:29 Daryl Dixon skrev (48 minutter siden): Alle slike steder blir ødelagt av folkemengder. Det er synd. Og det er alltid noen som er ekstremt høylytte som blir ekstra plagsomme! Jeg viste ikke at det var så mye slanger der, ikke før en nesten kravlet over foten min. Noen synes det var litt underholdningsverdi av det og. Da var jeg den irriterende høylytte, men vi var alene da. Enig i at en del kan bli ekstremt høylytte. Da kan 1 person ødelegge for alle rundt seg. Skjønner godt at du var høylytt da slangen nesten kravlet over foten din! Jeg hadde blitt det samme selv! Ba dere fant et sted hvor dere kunne nyte fantastisk natur alene! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SVK Skrevet tirsdag kl 12:46 #21596 Del Skrevet tirsdag kl 12:46 (endret) SVK skrev (1 time siden): Sjekket Ravine i Helle. Hadde ikke hørt om det før. Så fantastisk ut og veldig likt Zion National Park. Fant også først ut nå at ravine er et ord og ikke et sted. Burde selvsagt skjønt det ut fra setningen til Daryl Dixon, men det gjorde jeg ikke før nå. Så da jeg googlet Ravine Greece så så jeg mest sannsynlig ikke samme ravine som Daryl Dixon besøkte. Jeg fikk dette bildet: https://en.wikipedia.org/wiki/Vikos_Gorge#/media/File:Vikos_Gorge_from_Beloe.jpg Endret tirsdag kl 12:51 av SVK 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet tirsdag kl 19:23 Forfatter #21597 Del Skrevet tirsdag kl 19:23 SVK skrev (6 timer siden): Fant også først ut nå at ravine er et ord og ikke et sted. Burde selvsagt skjønt det ut fra setningen til Daryl Dixon, men det gjorde jeg ikke før nå. Så da jeg googlet Ravine Greece så så jeg mest sannsynlig ikke samme ravine som Daryl Dixon besøkte. Jeg fikk dette bildet: https://en.wikipedia.org/wiki/Vikos_Gorge#/media/File:Vikos_Gorge_from_Beloe.jpg Så nydelig ut, men nok litt større den der enn der vi var. Vi var i Kardamili i Peloponnes. Flott lite sted. Var helt nydelig å gå der. Vi kom opp til en fjellby, og en hund fulgte etter oss, prøvde å få den til å snu, men den fulgte oss som om han var en kompis han. Kom ned i sentrum og traff tilfeldig på ei dame som tok inn hjemløse hunder, hun fortalte at flere kjørte hundene sine i det området og dumpet de. Og den hunden fulgte turister opp og ned fjellet. Altså så vondt i hjertet jeg fikk av den og alle andre som ble dumpet. Så den igjen på kvelden, den løp og lekte med andre løshunder. Har tenkt mye på den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SVK Skrevet onsdag kl 17:35 #21598 Del Skrevet onsdag kl 17:35 (endret) Daryl Dixon skrev (22 timer siden): Så nydelig ut, men nok litt større den der enn der vi var. Vi var i Kardamili i Peloponnes. Flott lite sted. Var helt nydelig å gå der. Vi kom opp til en fjellby, og en hund fulgte etter oss, prøvde å få den til å snu, men den fulgte oss som om han var en kompis han. Kom ned i sentrum og traff tilfeldig på ei dame som tok inn hjemløse hunder, hun fortalte at flere kjørte hundene sine i det området og dumpet de. Og den hunden fulgte turister opp og ned fjellet. Altså så vondt i hjertet jeg fikk av den og alle andre som ble dumpet. Så den igjen på kvelden, den løp og lekte med andre løshunder. Har tenkt mye på den. Forferdelig, skjønner ikke at så mange etterlater dyrene sine slik. Men det er muligens slik i hele verden. Skulle vært fengselsstraff for slikt. Endret onsdag kl 17:38 av SVK 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SVK Skrevet onsdag kl 17:47 #21599 Del Skrevet onsdag kl 17:47 (endret) Daryl Dixon skrev (22 timer siden): Så nydelig ut, men nok litt større den der enn der vi var. Vi var i Kardamili i Peloponnes. Flott lite sted. Var helt nydelig å gå der. Googlet stedet. Veldig flott! Leste om stedet nå: Kardamyli is one of the oldest settlements in the Peloponnese, with its current name being mentioned in the Iliad, the epic poem by ancient Greek writer Homer. Gammelt sted! Har hørt om Illiad og Peloponneskrigen, men jeg kan ingenting om disse. Endret onsdag kl 18:06 av SVK 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 18 timer siden Forfatter #21600 Del Skrevet 18 timer siden SVK skrev (20 timer siden): Googlet stedet. Veldig flott! Leste om stedet nå: Kardamyli is one of the oldest settlements in the Peloponnese, with its current name being mentioned in the Iliad, the epic poem by ancient Greek writer Homer. Gammelt sted! Har hørt om Illiad og Peloponneskrigen, men jeg kan ingenting om disse. Spennende,jeg var nok ikke flink til å sjekke opp mye historie rundt plassen. Men var mye gamle bygninger, små landsbyer i fjellet, osv. Trivelig plass om man helst vil være aktiv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå