Gå til innhold

Fifty shades of Dixon.

Daryl Dixon

Anbefalte innlegg

Sola de skrev (14 minutter siden):

Ble veldig stress i forkant. Siste møbel ble skrudd i sammen lille julaften. Var overhodet ikke i julestemning, så gikk bare og ventet på at jula skulle gå, så jeg kunne fortsette utpakking og slikt. Trives og trives. Det får duge. Er egentlig i samme område som jeg bodde i før. Så bygningen her fra der jeg bodde før. Leiligheten er av den gamle typen. Du vet høyt under taket. Nærbutikken.. Den er noen hundre meter unna, men har egentlig benyttet meg av matleveringstjenester så langt, så ikke benyttet meg så veldig av den.

Tja. Får duge for nå. Skulle veldig gjerne hatt alt helt nytt jeg, men det får bli en annen gang :nikke: Den er stor nok hvertfall. Blir ikke så rotete når man har en plass å ha ens ting. 

Godt med stor nok plass! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Daryl Dixon skrev (9 timer siden):

Godt med stor nok plass! 

Ja. Jeg bodde på nogenlunde like stor plass i mange år, så flyttet jeg inn i bygningen der jeg bodde før i to leiligheter som var betydelig mindre begge to. Første var under halve størrelsen av denne :dåne: Det gikk overhodet ikke. Tror aldri jeg har hatt så mange skader skjedd i hjemmet, som da jeg bodde der. Snublet, falt, slo meg hele tiden. Ser jo også når jeg har plass til skrotet mitt, så blir det jo ryddigere også. Før om jeg ryddet en plass, så skapte det rot, der jeg la det i fra meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (19 timer siden):

Ble veldig stress i forkant. Siste møbel ble skrudd i sammen lille julaften. Var overhodet ikke i julestemning, så gikk bare og ventet på at jula skulle gå, så jeg kunne fortsette utpakking og slikt. Trives og trives. Det får duge. Er egentlig i samme område som jeg bodde i før. Så bygningen her fra der jeg bodde før. Leiligheten er av den gamle typen. Du vet høyt under taket. Nærbutikken.. Den er noen hundre meter unna, men har egentlig benyttet meg av matleveringstjenester så langt, så ikke benyttet meg så veldig av den.

Tja. Får duge for nå. Skulle veldig gjerne hatt alt helt nytt jeg, men det får bli en annen gang :nikke: Den er stor nok hvertfall. Blir ikke så rotete når man har en plass å ha ens ting. 

Aha! Skjønner, så ikke noe "forever home" med andre ord. Høyt under taket er deilig da, synes en blir så... trykket av lave tak, bodde en gang i en kjeller, veldig lavt tak, var merkelig. I mitt "forever home" skal det være balkong, badekar og stor fryser og stort kjøkken. Altså tenk balkong, sitte der med beina høyt, lener seg tilbake i en god stol og leser i en bok, mens sola går ned over horisonten. 🥰 En vakker dag! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm2.0 skrev (1 time siden):

Aha! Skjønner, så ikke noe "forever home" med andre ord. Høyt under taket er deilig da, synes en blir så... trykket av lave tak, bodde en gang i en kjeller, veldig lavt tak, var merkelig. I mitt "forever home" skal det være balkong, badekar og stor fryser og stort kjøkken. Altså tenk balkong, sitte der med beina høyt, lener seg tilbake i en god stol og leser i en bok, mens sola går ned over horisonten. 🥰 En vakker dag! 

Nei er ikke det. Blir mer luftig, men jeg sliter litt med akustikken. Især i stua er det ekko. Skal henge opp noen bilder, speil og slikt, så blir vel bedre etterhvert som jeg møblerer meg ferdig.

Håper du en dag får ditt drømmehjem :nikke: 

Daryl Dixon skrev (1 time siden):

Høyt oppunder taket betyr høøøøyt juletre med masse pynt! :nikke:

Ja! Da jeg var tenåring bodde vi i et hus, som hadde åpen himling. Der hadde hva vi syntes var verdens høyeste juletre i stua. Liksom bare fordi vi hadde plass nok, og så også bare merkelig ut med et lavere tre :ler: Jeg og søskenet mitt forsøkte hvert år å finne tre som var høyere enn det vi hadde året før :ler: 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (1 time siden):

Ja! Da jeg var tenåring bodde vi i et hus, som hadde åpen himling. Der hadde hva vi syntes var verdens høyeste juletre i stua. Liksom bare fordi vi hadde plass nok, og så også bare merkelig ut med et lavere tre :ler: Jeg og søskenet mitt forsøkte hvert år å finne tre som var høyere enn det vi hadde året før :ler: 

Nydelig! Hvordan pyntet dere toppen? Stige? Stylter? Leide en lift for anledningen? Eller stod hele familien på skuldrene til hverandre? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daryl Dixon skrev (21 minutter siden):

Nydelig! Hvordan pyntet dere toppen? Stige? Stylter? Leide en lift for anledningen? Eller stod hele familien på skuldrene til hverandre? :jepp:

Vi hadde to tre. Et i kjelleren. Det sto vi øverst i trappa og satte spyd på. Det oppe hadde vi stjerne i toppen på. Må ha vært gardintrappa. Den var flittig i bruk, så vil tro det var den :klo: 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (1 minutt siden):

Vi hadde to tre. Et i kjelleren. Det sto vi øverst i trappa og satte spyd på. Det oppe hadde vi stjerne i toppen på. Må ha vært gardintrappa. Den var flittig i bruk, så vil tro det var den :klo: 

Skjønner. 

Og jeg som håpet dere brukte stylter.

Nå skal treet pyntes unger, finn frem julestyltene og still opp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (Akkurat nå):

Skjønner. 

Og jeg som håpet dere brukte stylter.

Nå skal treet pyntes unger, finn frem julestyltene og still opp!!

Synes jeg ser det for meg. Blir vel med samme resultat det, som når skateboard for første gang skulle testes i stua :ler: Langflat på gulvet ble resultatet :ler: 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (4 timer siden):

Nei er ikke det. Blir mer luftig, men jeg sliter litt med akustikken. Især i stua er det ekko. Skal henge opp noen bilder, speil og slikt, så blir vel bedre etterhvert som jeg møblerer meg ferdig.

Håper du en dag får ditt drømmehjem :nikke: 

Ekko kan bli litt ... forstyrrende, og slitsomt i lengden, ser jeg for meg? Håper det blir bedre når du får opp litt på veggen! 

Jaaa! Og du også! Har du noen drømmer for det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm2.0 skrev (6 timer siden):

Ekko kan bli litt ... forstyrrende, og slitsomt i lengden, ser jeg for meg? Håper det blir bedre når du får opp litt på veggen! 

Jaaa! Og du også! Har du noen drømmer for det? 

Nei, ikke egentlig. Tar det litt som det måtte komme :nikke: Bare at det er plass nok tror jeg :nikke: 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (9 timer siden):

Synes jeg ser det for meg. Blir vel med samme resultat det, som når skateboard for første gang skulle testes i stua :ler: Langflat på gulvet ble resultatet :ler: 

Ble du til slutt god på skateboard da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (55 minutter siden):

Ble du til slutt god på skateboard da?

Nei. Ble med den gangen :ler: Rare er at søskenet mitt som var supergod på rollerblades var elendig på skateboard. Skulle tro man ville være like god på begge deler.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sola de skrev (18 minutter siden):

Nei. Ble med den gangen :ler: Rare er at søskenet mitt som var supergod på rollerblades var elendig på skateboard. Skulle tro man ville være like god på begge deler.

Jeg var god på rollerblades, men ikke på skateboard selv! :nikke: fikk aldri dreisen på det. Følte det var så utrygt, men samtidig gikk jeg på trynet så det sang flere ganger på rollerblades også, så burde ha turt å prøve mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (1 time siden):

Jeg var god på rollerblades, men ikke på skateboard selv! :nikke: fikk aldri dreisen på det. Følte det var så utrygt, men samtidig gikk jeg på trynet så det sang flere ganger på rollerblades også, så burde ha turt å prøve mer.

En gang ringte de hjem fra skolen til søskenet mitt om et fall. Vi hadde en bratt bakke fra der vi bodde ned til skolen. Gikk som det nesten måtte gå. Full fart på roller blades og rett i grøfta og ble knall, fall og tårer. Man er så dumdristig når man er liten. Ikke mye konsekvenstenkning nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...