Gå til innhold

Fifty shades of Dixon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neseblod på en søndag morgen. Ikke ofte jeg blør neseblod, det er bare så voldsomt ut når det først skjer. Dytter oppi papir og ser noe snodig ut. 

Har planer om å ut å gå i dag, og fyre i bålpanna. Mest fordi jeg har vært fot slapp med trekket så den er nediset og ligger halvbrent ved i den. Men også fordi det er litt kos. 

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

7 minus, litt tåke og overskyet, men veldig godt å være ute i dag. 

For å holde på varmen måtte vi jo være i litt aktivitet, så vi fant ut at vi kunne være litt barnslige. Fant akematta og så akte vi i hagen, to voksne menn på ei matte. Må være lov å være litt barnslig. :nikke:

• Hjerte 2
Skrevet
Daryl Dixon skrev (5 timer siden):

7 minus, litt tåke og overskyet, men veldig godt å være ute i dag. 

For å holde på varmen måtte vi jo være i litt aktivitet, så vi fant ut at vi kunne være litt barnslige. Fant akematta og så akte vi i hagen, to voksne menn på ei matte. Må være lov å være litt barnslig. :nikke:

Høres gøy ut :ler: Ble det fint med bål? 🙂

• Hjerte 1
Skrevet
Rumle skrev (38 minutter siden):

Høres gøy ut :ler: Ble det fint med bål? 🙂

Ja, det ble bra. Fikk vekk all is og snø fra bålpanna, men tror jeg har røykelagt hele nabolaget i prosessen. :ler:

• Hjerte 1
Skrevet
Daryl Dixon skrev (9 minutter siden):

Ja, det ble bra. Fikk vekk all is og snø fra bålpanna, men tror jeg har røykelagt hele nabolaget i prosessen. :ler:

Sånn kan det gå :ler:

• Hjerte 1
Skrevet

Var på svømming I dag, litt treg i dag og brukte litt lenger tid på rundene mine, og hadde litt ekstra pauser på kanten. Så en ungdomsskole klasse eller hverfall en gjeng ungdommer som skulle ha livredning og førstehjelp. Det var så godt å se, mtp så mange drukningsulykker det har vært de siste årene. Kjempe fint å lære. 

• Hjerte 1
Skrevet
Daryl Dixon skrev (På 20.1.2025 den 18.11):

Var på svømming I dag, litt treg i dag og brukte litt lenger tid på rundene mine, og hadde litt ekstra pauser på kanten. Så en ungdomsskole klasse eller hverfall en gjeng ungdommer som skulle ha livredning og førstehjelp. Det var så godt å se, mtp så mange drukningsulykker det har vært de siste årene. Kjempe fint å lære. 

Så bra de lærer sånt. Det lærte ikke jeg som barn. 

Jeg er på dagsperm fra sykehuset nå. I morgen eller fredag drar jeg på første overnattingsperm. Det ser jeg fram til. Sove i egen seng for første gang på over fem måneder!

• Hjerte 2
Skrevet
Daryl Dixon skrev (På 20.1.2025 den 18.11):

Du er sprek som faktisk svømmer! 

Enig i at livredning og førstehjelp er viktig. 

Angående drukningsulykker har jeg hørt at halvparten av de som dør var påvirket av alkohol.  

• Hjerte 2
Skrevet
Purple_Pixiedust skrev (36 minutter siden):

Jeg er på dagsperm fra sykehuset nå. I morgen eller fredag drar jeg på første overnattingsperm. Det ser jeg fram til. Sove i egen seng for første gang på over fem måneder!

Så bra du endelig får sove i egen seng. Har de sagt hvor lenge det er til før du slutter å være innlagt?

• Hjerte 1
Skrevet
SVK skrev (5 minutter siden):

Så bra du endelig får sove i egen seng. Har de sagt hvor lenge det er til før du slutter å være innlagt?

Ja det blir nok godt. 

Nei, de har ikke det. Skal bytte medisin og da vil de helst at jeg er innlagt. I hvert fall i starten av byttet. 

• Hjerte 1
Skrevet
Purple_Pixiedust skrev (32 minutter siden):

Ja det blir nok godt. 

Nei, de har ikke det. Skal bytte medisin og da vil de helst at jeg er innlagt. I hvert fall i starten av byttet. 

Skjønner, håper medisinbyttet går bra og du snart slipper å være innlagt. 

• Hjerte 1
Skrevet
SVK skrev (41 minutter siden):

Skjønner, håper medisinbyttet går bra og du snart slipper å være innlagt. 

Takk. :)

• Hjerte 1
Skrevet
Purple_Pixiedust skrev (3 timer siden):

Så bra de lærer sånt. Det lærte ikke jeg som barn. 

Å så deilig! 5mnd er lenge! Jeg var innlagt i underkant av 5mnd på det lengste, men hadde mye perm da, hadde nok ikke tallet det om jeg ikke kunne det. Kommet deg greit etter operasjonen?

SVK skrev (3 timer siden):

Du er sprek som faktisk svømmer! 

Enig i at livredning og førstehjelp er viktig. 

Angående drukningsulykker har jeg hørt at halvparten av de som dør var påvirket av alkohol.  

God trening trening for kropp, og sunn rutine for hodet. Anbefales!

Drukningsulykker er tragisk, og så unødvendig, spesielt når alkohol har skylden. 

• Hjerte 1
Skrevet

Har ikke fått i meg næring i dag, prøvd, men ingenting sitter. Aner ikke hvor jeg har fått smitte fra, men håper der er bedre alt i morgen. 

• Hjerte 2
Skrevet
Daryl Dixon skrev (15 timer siden):

Har ikke fått i meg næring i dag, prøvd, men ingenting sitter. Aner ikke hvor jeg har fått smitte fra, men håper der er bedre alt i morgen. 

Føler du deg bedre  i dag?

• Hjerte 1
Skrevet
Daryl Dixon skrev (16 timer siden):

Å så deilig! 5mnd er lenge! Jeg var innlagt i underkant av 5mnd på det lengste, men hadde mye perm da, hadde nok ikke tallet det om jeg ikke kunne det. Kommet deg greit etter operasjonen?

Ja det er lenge, og det blir en stund til da jeg skal bytte medisin. 

Nja. Er vanskelig å gå på krykker, ender med å måtte gå på foten, og det gjør jo vondt. Bekymret for om det får nok ro til å gro. Men jeg klarer ikke hoppe på krykkene med ett bein mer enn noen meter. Skal bytte gips i slutten av neste uke. :)

• Hjerte 2
Skrevet
SVK skrev (3 timer siden):

Føler du deg bedre  i dag?

Ja, heldigvis. Litt forslått etter å ha besvime på baderomsgulvet. Men det går seg til.

Purple_Pixiedust skrev (1 time siden):

Ja det er lenge, og det blir en stund til da jeg skal bytte medisin. 

Nja. Er vanskelig å gå på krykker, ender med å måtte gå på foten, og det gjør jo vondt. Bekymret for om det får nok ro til å gro. Men jeg klarer ikke hoppe på krykkene med ett bein mer enn noen meter. Skal bytte gips i slutten av neste uke. :)

Får du sånn trågips da? Eller tråkkegips... vet ikke hva det heter jeg.

Skrevet
Daryl Dixon skrev (3 minutter siden):

Ja, heldigvis. Litt forslått etter å ha besvime på baderomsgulvet. Men det går seg til.

Får du sånn trågips da? Eller tråkkegips... vet ikke hva det heter jeg.

Nei får en lettere type gips. Så får jeg en walker 4-5 uker etter det igjen. Så dette tar tid. Er lei allerede. 😛

• Hjerte 1
Skrevet
Purple_Pixiedust skrev (22 minutter siden):

Nei får en lettere type gips. Så får jeg en walker 4-5 uker etter det igjen. Så dette tar tid. Er lei allerede. 😛

Det er forståelig, blir lite mobil med en stor kladd av en gips! 

Skrevet
Daryl Dixon skrev (1 time siden):

God bedring :klem: Er det omgangssyke eller hjertet som trøbler seg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...