Gå til innhold

Fifty shades of Dixon.

Daryl Dixon

Anbefalte innlegg

Rumle skrev (På 26.12.2024 den 14.03):

Så bra at du slapp å styre med maten :nikke: Håper mandlene hjelper! 

Været er veldig dystert, mørkt og regn. Men, det er ganske mildt, har vært oppe i 10 grader på det varmeste. Hvordan er det hos dere?

Er det dere som skal ha besøk i dag? :)

Ekspander  

Såpass ja, litt kjett det er så dystert vær da. Her er det litt snø på bakken, litt glatt siden det ligger på rundt 0 på dagtid. Men ganske fint egentlig, lett skylag og bitte litt sol. 

Ja, vi har hatt besøk. Folk dro nå for litt siden, bare oppvasken igjen. Blir nok noen mandler i kveld kjenner jeg, må prøve det som prøves kan. :ler:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en natt! Lå våken og plutselig banket det på skikkelig hardt, SB våkner av det og. Vi sjekket jo rundt alle innganger, og ringte niesen min, som var på fest. Ringte hverfall 6-7 ganger før jeg fikk tak i henne, begynte å lure på om hun kunne ha prøvd å komme seg inn og trengte hjelp. Etter mye ringing og sjekking, utløsing av alarm, så kom vi frem til at det måtte være noen som drev med litt fylletull hos naboen. Glemte så klart mandler før jeg la meg, så hadde alt begynt å brenne før jeg rakk å prøve, litt hjalp det, så vi prøver igjen. Kl 4 var det avisbud som kom kjørende med full musikk og vekte oss igjen. Vi stod ikke opp før nærmere 9 i dag. :gjesp:

Skal på en liten trugetur med venner i dag, 8 minus grader og så pent ute. Så håper jeg det blir avslapping etter det.

Men, en ting, husker ikke om noen her har nevnt det, Dubai sjokolade. Det har jo vært så populært, men jeg har ikke kastet meg på den trenden..noen hadde med hjemmelaget Dubai sjokolade i går, og omg! De var så god, så digg smak og konsistens. SB som ikke er så søtmoms ble helt frelst. Noen som har prøvd? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple_Pixiedust skrev (På 27.12.2024 den 10.40):

Hørtes fint ut med trugetur i fint vær. Her regner det MASSE og blåser hardt. 

Ekspander  

Ja, det var nydelig og deilig.

Hvordan ble julefeiringen din? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (På 27.12.2024 den 13.15):

Ja, det var nydelig og deilig.

Hvordan ble julefeiringen din? 

Ekspander  

Den ble veldig fin. Koste meg med sønnene. :) La meg veldig tidlig da. Som jeg alltid gjør.

Hadde du det fint?

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple_Pixiedust skrev (På 27.12.2024 den 13.24):

Den ble veldig fin. Koste meg med sønnene. :) La meg veldig tidlig da. Som jeg alltid gjør.

Hadde du det fint?

Ekspander  

Så koselig da! 

Vi hadde det fint, mye folk, men ble ganske rolig lell. :nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daryl Dixon skrev (På 27.12.2024 den 10.16):

For en natt! Lå våken og plutselig banket det på skikkelig hardt, SB våkner av det og. Vi sjekket jo rundt alle innganger, og ringte niesen min, som var på fest. Ringte hverfall 6-7 ganger før jeg fikk tak i henne, begynte å lure på om hun kunne ha prøvd å komme seg inn og trengte hjelp. Etter mye ringing og sjekking, utløsing av alarm, så kom vi frem til at det måtte være noen som drev med litt fylletull hos naboen. Glemte så klart mandler før jeg la meg, så hadde alt begynt å brenne før jeg rakk å prøve, litt hjalp det, så vi prøver igjen. Kl 4 var det avisbud som kom kjørende med full musikk og vekte oss igjen. Vi stod ikke opp før nærmere 9 i dag. :gjesp:

Skal på en liten trugetur med venner i dag, 8 minus grader og så pent ute. Så håper jeg det blir avslapping etter det.

Men, en ting, husker ikke om noen her har nevnt det, Dubai sjokolade. Det har jo vært så populært, men jeg har ikke kastet meg på den trenden..noen hadde med hjemmelaget Dubai sjokolade i går, og omg! De var så god, så digg smak og konsistens. SB som ikke er så søtmoms ble helt frelst. Noen som har prøvd? 

Ekspander  

For en dramatisk natt! :overrasket:

Dubai sjokolade har jeg bare så vidt registrert at finnes, er den så god altså? Nå ble jeg nysgjerrig! Hvordan er konsistensen da? Dette må prøves! :jepp: Er det forskjellige varianter?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (På 27.12.2024 den 15.49):

For en dramatisk natt! :overrasket:

Dubai sjokolade har jeg bare så vidt registrert at finnes, er den så god altså? Nå ble jeg nysgjerrig! Hvordan er konsistensen da? Dette må prøves! :jepp: Er det forskjellige varianter?

Ekspander  

Det ble hverfall veldig oppdelt med søvn.

Vet ikke om det finnes flere varianter, men den som jeg har hørt om og smakt er litt crunchy og med pistasjkrem, tahini og noe som heter kataifi i. Kunne sikkert spist en bolle med det fyllet. Men godt gjort å gidde å lage det og.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (På 27.12.2024 den 16.21):

Det ble hverfall veldig oppdelt med søvn.

Vet ikke om det finnes flere varianter, men den som jeg har hørt om og smakt er litt crunchy og med pistasjkrem, tahini og noe som heter kataifi i. Kunne sikkert spist en bolle med det fyllet. Men godt gjort å gidde å lage det og.

Ekspander  

Høres spennende ut, jeg elsker jo pistasj, så dette må definitivt smakes, ja! :jepp:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (På 27.12.2024 den 16.22):

Høres spennende ut, jeg elsker jo pistasj, så dette må definitivt smakes, ja! :jepp:

Ekspander  

Ja, det koster vist litt å kjøpe de ferdige. Er en liten lokal tid sjokoladefabrikk her som lager, de tar 150kr for en plate, som ikke er spesielt stor.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (På 27.12.2024 den 16.29):

Ja, det koster vist litt å kjøpe de ferdige. Er en liten lokal tid sjokoladefabrikk her som lager, de tar 150kr for en plate, som ikke er spesielt stor.

Ekspander  

Såpass, da må den være god :ler:

Og jeg som trodde de kom fra Dubai!

Endret av Rumle
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (På 27.12.2024 den 16.32):

Såpass, da må den være god :ler:

Og jeg som trodde de kom fra Dubai!

Ekspander  

Den gjør vel kanskje det opprinnelig, men sjokoladefabrikkene her i landet vil vel tjene penger på det de og. :ler:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en rosa snittet amaryllis som er så fin nå! Begge i potte blomstret til jul, en rød og en hvit. 

Jeg har havnet i romjulståka, hvilken dato og ukedag det er måtte jeg telle meg frem til. Fikk kritikk for at middagen ikke var lørdagsmiddag. Jeg viste jo ikke hvilken dag det var. ...hmmm🤔 Det blingset jeg på før jul og. Vel, ble torsk i dag. I morgen gidder jeg ikke lage middag, da kan folk fikse seg selv. Er lei mat i grunn nå, det får ikke jeg lov å si. 

Fikk vite at nyttårsaftenplanene går i vasken i dag, så vet ikke hva vi finner på. Gjerne så lite som mulig. 

Håper folk har det fint!

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (På 28.12.2024 den 19.40):

Har en rosa snittet amaryllis som er så fin nå! Begge i potte blomstret til jul, en rød og en hvit. 

Jeg har havnet i romjulståka, hvilken dato og ukedag det er måtte jeg telle meg frem til. Fikk kritikk for at middagen ikke var lørdagsmiddag. Jeg viste jo ikke hvilken dag det var. ...hmmm🤔 Det blingset jeg på før jul og. Vel, ble torsk i dag. I morgen gidder jeg ikke lage middag, da kan folk fikse seg selv. Er lei mat i grunn nå, det får ikke jeg lov å si. 

Fikk vite at nyttårsaftenplanene går i vasken i dag, så vet ikke hva vi finner på. Gjerne så lite som mulig. 

Håper folk har det fint!

Ekspander  

Er vel litt typisk å bli litt matlei når det er mye annerledes mat en periode. Jeg synes det var godt med vanlig stekte egg og gulrot til frukost i dag, selv om de hjemmelagde horna med graddost, også er veldig godt. 

Jeg hadde også glemt at det er lørdag, jeg er mer på teller ned dagene til høytidene er over. Ikke at januar er den beste måneden, men ser frem til den nå. 🙈

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (På 28.12.2024 den 19.40):

Håper folk har det fint!

Ekspander  

Det er visst lørdag, men jeg tror det er november og en mandag eller tirsdag, så jeg er helt på viddene :ler:

Her ble middagen potetgull. Orker ikke særlig med middag før nyttårsaften. Har vært stappmett i flere dager nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  Rainstorm2.0 skrev (På 28.12.2024 den 19.45):

Er vel litt typisk å bli litt matlei når det er mye annerledes mat en periode. Jeg synes det var godt med vanlig stekte egg og gulrot til frukost i dag, selv om de hjemmelagde horna med graddost, også er veldig godt. 

Jeg hadde også glemt at det er lørdag, jeg er mer på teller ned dagene til høytidene er over. Ikke at januar er den beste måneden, men ser frem til den nå. 🙈

Ekspander  

Glas i høytiden, men burde vært salat som stod på menyen daglig. Nå er jeg så lei poteter, og tung mat. 

Januar er et blangt lerret, og da dukker spørsmålet om nyttårsforsetter opp. Har du noen?

Sola de skrev (På 28.12.2024 den 19.46):

Det er visst lørdag, men jeg tror det er november og en mandag eller tirsdag, så jeg er helt på viddene :ler:

Her ble middagen potetgull. Orker ikke særlig med middag før nyttårsaften. Har vært stappmett i flere dager nå.

Ekspander  

Er er det pga flyttekaos du er på viddene? Hvordan går det? Trives du?

Hopper gjerne over middag i en ukes tid jeg og. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (På 28.12.2024 den 20.01):

Glas i høytiden, men burde vært salat som stod på menyen daglig. Nå er jeg så lei poteter, og tung mat. 

Januar er et blangt lerret, og da dukker spørsmålet om nyttårsforsetter opp. Har du noen?

Er er det pga flyttekaos du er på viddene? Hvordan går det? Trives du?

Hopper gjerne over middag i en ukes tid jeg og. 

Ekspander  

Ja. Dagene har flydd avsted. Fikk en sjokolade av han som eier nærbutikken der jeg bodde før, første flyttedagen. Den åpnet jeg først nå. Er 3 uker siden. Føles som om det var i går nesten.  Skrudde sammen siste møblene på lille julaften. Svært lite bortsett fra juletreet som minner om jul her. Føles som november. 

Det går greit. Har mye igjen å pakke ut, men det får jeg ta litt etter litt. 

Det går greit så langt :)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (På 28.12.2024 den 20.01):

Ekspander  

Jeg tror jeg skal kjøpe noe kyllingfilet og lage kyllingsalat i morgen. Noe friskt. Takk for tipset. 

Jepp, januar er blankt lerret, ofte en lang måned, mens vi venter på lyset, men det er noe godt med å ha denne tiden av året unnagjort, eller i alle fall i år. :P Fortsetter ... hmm, nei, i grunn ikke (Ikke enda ;) 😅)

Prøver å lage meg noen mål i stedet gjennom året, men øver meg på å drømme, bare tenke hva jeg ønsker skal skje. Tenkte å lage et "vision board", hvor ønsker jeg å være om et år. Hørte at beste tidsramme å gi seg selv mål/fortsetter er 12 uker, siden et år blir for lenge. Hva med deg?  Nå kom jeg på, en ting jeg pleier å gjøre er å ha et "ord for året", det vil jeg gjøre for neste år også. Hva ville ditt (og dere andres) ord vært?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (På 28.12.2024 den 20.36):

Ja. Dagene har flydd avsted. Fikk en sjokolade av han som eier nærbutikken der jeg bodde før, første flyttedagen. Den åpnet jeg først nå. Er 3 uker siden. Føles som om det var i går nesten.  Skrudde sammen siste møblene på lille julaften. Svært lite bortsett fra juletreet som minner om jul her. Føles som november. 

Det går greit. Har mye igjen å pakke ut, men det får jeg ta litt etter litt. 

Det går greit så langt :)

Ekspander  

Da blir det ekstra stas med jul neste år da! 

Flytting er et pes, men håper du blir fornøyd!!

Rainstorm2.0 skrev (På 28.12.2024 den 20.46):

Jeg tror jeg skal kjøpe noe kyllingfilet og lage kyllingsalat i morgen. Noe friskt. Takk for tipset. 

Jepp, januar er blankt lerret, ofte en lang måned, mens vi venter på lyset, men det er noe godt med å ha denne tiden av året unnagjort, eller i alle fall i år. :P Fortsetter ... hmm, nei, i grunn ikke (Ikke enda ;) 😅)

Prøver å lage meg noen mål i stedet gjennom året, men øver meg på å drømme, bare tenke hva jeg ønsker skal skje. Tenkte å lage et "vision board", hvor ønsker jeg å være om et år. Hørte at beste tidsramme å gi seg selv mål/fortsetter er 12 uker, siden et år blir for lenge. Hva med deg?  Nå kom jeg på, en ting jeg pleier å gjøre er å ha et "ord for året", det vil jeg gjøre for neste år også. Hva ville ditt (og dere andres) ord vært?

Ekspander  

Har ikke tenkt ut noen nyttårsforsetter gitt, pleier ikke akkurat å gå så bra. :overrasket:

Et ord for året er fint. Mine yndlings ord er løsningsorientert og tilpasningsdyktig, men jeg er ingen av dem. :ler:

Har du tenkt ut et ord enda?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...