Rumle Skrevet 16. mai #21701 Skrevet 16. mai (endret) SVK skrev (3 minutter siden): Det har jeg aldri prøvd, men det hørtes ut som et bra triks! Jeg skal teste det ut nå. Jeg liker triks som dette som er lettvint å teste ut. Gøy, håper du liker! Jeg vasker de godt og deler i litt tykkere skiver og deler de i to. Fryser de lagvis på en tallerken med bakepapir mellom lagene for at de ikke skal klistre seg sammen, det funker bra for meg Endret 16. mai av Rumle
Daryl Dixon Skrevet 16. mai Forfatter #21702 Skrevet 16. mai Sola de skrev (7 timer siden): Jeg har faktisk sett folk bære på stein, men jeg har egentlig bare tenkt de trente til noe Enda noen skritt nærmere sine endelige destinasjon Synes så synd på den kua Den har ikke gjort noe galt her i verden stakkars. Ikke jeg heller De skal sikkert ha den i hagen. Rumle skrev (58 minutter siden): Helt forferdelig skjebne den kuen fikk ❤️ Synes forferdelig synd i den Så det samme jeg og i går og og jeg må også si at det provoserer meg at avisen klistrer opp et stort bilde av det på forsiden, slik at man får det rett i fleisen om man vil eller ikke. Og dette gjelder ikke spesifikt dette bilde, men mange tilsvarende bilder. Her ligger det an til å bli en veldig rolig 17.mai, håper det blir slik Har godt med iskrem klar om jeg skulle føle for det Har også kjøpt inn fyrstekake og den har jeg prøvesmakt i dag Tipper dere har mye å gjøre klart i dag, Dixon? Ligger dere godt an med forberedelsene? Har bjørkekvistene sprunget ut? Min foreldre pleide alltid å gjøre det samme i barndommen ❤️ Og min far pleide alltid å pynte bilen med norske flagg og bjørkekviser, det var stas! 🤩 Håper alle får en skikkelig fin dag i morgen! ❤️ Ser at du også prater om isbiter, har du prøvd å fryse skiver med sitron? Jeg gjør det masse og elsker det for når de smelter så frigjør de mye mer sitronsmak Jeg bruker den mest i Sprite zero selv, så den gir mer sitronsmak, men sikkert digg i cola og! Helt enig i at det er provoserende at slikt kommer rett i fleisen på aviser og sisiale media. Jeg er fult klar over at slike forferdelige ting skjer, men det hjelper ikke å se det uten å være forbredt. Har det egentlig ikke så travelt, fant ut at det var ingen vits i å stresse. Egentlig ikke helt begynt å ordne så mye. Støvsuger godt, å vaske gulvet gidder jeg ikke vaske, folk kommer til å tråkke ut og inn uansett. Bjørka her er fult utsprunget den, så grønne og fine! Har glemt pynt til bilen! Jaja, det får gå. Skal lage litt salat i kveld, SB skal lage en ostekake som skal stekes, og jeg finner fram dekketøy og pynter bord. Det får holde. Funnet klær da. Fyrstekake er godt, selv om det ofte ses på som en pensjonistkake. Kan ikke slå en gammel klassiker. Har du kjøpt noe ny is, eller gamle favoritter? Håper du og får en fin dag! Regner med du skal hilse på kongen på balkongen? 1
Rumle Skrevet 16. mai #21703 Skrevet 16. mai (endret) Så bra at du klarer å ha en sånn innstilling! Dere har jo fått gjort en god del da Det blir sikkert helt supert uansett Blir det bunad? Ikke noe helt nytt, nei, men både fløteis og saftis er klar til innsats Det trengs is i alle varianter uansett nå når varmen har kommet for fullt! 22 grader her så sent på kvelden er ikke akkurat vanlig før 17.mai! Skal absolutt hilse på kongen jeg og Endret 16. mai av Rumle 1
SVK Skrevet 16. mai #21704 Skrevet 16. mai Rumle skrev (2 timer siden): Gøy, håper du liker! Jeg vasker de godt og deler i litt tykkere skiver og deler de i to. Fryser de lagvis på en tallerken med bakepapir mellom lagene for at de ikke skal klistre seg sammen, det funker bra for meg Takk for tipsene! Har satt sitronskivene i fryseren nå slik at jeg kan få brukt dem på 17. mai. 2
Rainstorm2.0 Skrevet 16. mai #21705 Skrevet 16. mai Daryl Dixon skrev (På 12.5.2025 den 22.40): Har kommet opp med et nytt konsept, flyttestein. Målet er å få en spesiell stein opp i mitt blomsterbed. Jeg har funnet en stein langs vegen der jeg ofte går tur, den er fin, og den vil jeg ha. Den er litt tung, såppas tung at jeg ikke orker å bære den hele vegen hjem. Derfor, hver gang jeg går der så flytter jeg den litt nærmere, eller tar den med meg så langt jeg orker. Så til slutt havner den hjemme hos meg. Jeg syntes det var genialt, og så fornøyd med at jeg fant på det såppas raskt etter jeg fant den, SB derimot tror det har klikka for meg, og ser på meg med oppgitte øyne, åpen munn og har ikke ord. Blir bra dette. Et lite prosjekt for meg. Det er ikke fare for at noen tar den vel? Hadde vært fælt om du hadde den nesten hjemme, så plutselig tenkte noen det samme og tok den med seg. Jeg synes det hørtes ut som et fint prosjekt jeg. 😄 Her er planen for 17. mai hengekøye-tur i skogen, ta med noe god mat, og lese ei bok og nyte roen der, mens det meste av folket er i sentrum og på skolene. Kanskje jeg treffer deg @SVK i skogen? Liker ikke store folkemengder jeg heller. Men i dag var jeg ute et tur, mange som fyllekalaser i kveld også, og der så jeg noen kaste glassflasker i sjøen, altså, hva går det av folk 🤬 Et spørsmål til dem som vet, jeg har aldri gått på fjell/skog på 17.mai men er det innafor med bare helt vanlig turklær? Lurte på å ta et flagg i sekken, men vet ikke 🙈
Daryl Dixon Skrevet 16. mai Forfatter #21706 Skrevet 16. mai Rumle skrev (1 time siden): Så bra at du klarer å ha en sånn innstilling! Dere har jo fått gjort en god del da Det blir sikkert helt supert uansett Blir det bunad? Ikke noe helt nytt, nei, men både fløteis og saftis er klar til innsats Det trengs is i alle varianter uansett nå når varmen har kommet for fullt! 22 grader her så sent på kvelden er ikke akkurat vanlig før 17.mai! Skal absolutt hilse på kongen jeg og Nå har jeg ordnet det meste ferdig. Bunaden min har nevøen min fått, så blir dresser på oss begge. Jeg kjører lys grå dress denne gangen. Her er det også veldig varmt i solen, men så sterk nordavind om dagen. Is går lell, så har litt i fryseren for store og små. Rainstorm2.0 skrev (50 minutter siden): Det er ikke fare for at noen tar den vel? Hadde vært fælt om du hadde den nesten hjemme, så plutselig tenkte noen det samme og tok den med seg. Jeg synes det hørtes ut som et fint prosjekt jeg. 😄 Her er planen for 17. mai hengekøye-tur i skogen, ta med noe god mat, og lese ei bok og nyte roen der, mens det meste av folket er i sentrum og på skolene. Kanskje jeg treffer deg @SVK i skogen? Liker ikke store folkemengder jeg heller. Men i dag var jeg ute et tur, mange som fyllekalaser i kveld også, og der så jeg noen kaste glassflasker i sjøen, altså, hva går det av folk 🤬 Et spørsmål til dem som vet, jeg har aldri gått på fjell/skog på 17.mai men er det innafor med bare helt vanlig turklær? Lurte på å ta et flagg i sekken, men vet ikke 🙈 Det har jeg faktisk tenkt på, og det fått bli litt av spenningen. Hvis den plutselig en dag er borte så får jeg bare si, dang it, og finne en ny. Verste er vel om noen finner på det samme men flytter den lenger bort igjen, så flytter jeg den tilbake, og så fortsetter vi sånn til snøen kommer. Høres perfekt ut med hengekøye tur. Håper der ikke blåser for mye for deg. Bli sjøsjuk i løpet av natta. Er de gode å ligge i forresten? Turklær er jo det norskeste som finnes! Helt tipp topp! et lite flagg å putte i sekken så det synes da er du 100%, eller 17.mai sløyfe. Ikke sant, glass i vann er jo like ille omtrent. Folk tenker ikke!! 1
Rainstorm2.0 Skrevet 16. mai #21707 Skrevet 16. mai Daryl Dixon skrev (16 minutter siden): Det har jeg faktisk tenkt på, og det fått bli litt av spenningen. Hvis den plutselig en dag er borte så får jeg bare si, dang it, og finne en ny. Verste er vel om noen finner på det samme men flytter den lenger bort igjen, så flytter jeg den tilbake, og så fortsetter vi sånn til snøen kommer. Høres perfekt ut med hengekøye tur. Håper der ikke blåser for mye for deg. Bli sjøsjuk i løpet av natta. Er de gode å ligge i forresten? Turklær er jo det norskeste som finnes! Helt tipp topp! et lite flagg å putte i sekken så det synes da er du 100%, eller 17.mai sløyfe. Ikke sant, glass i vann er jo like ille omtrent. Folk tenker ikke!! Det blir som en hemmelig stein-venn! Åja, hehe, nei jeg skal ikke sove der, det tør jeg ikke enda, men målet for sesongen er ei natt ute. Men dagstur, henger der og slenger, og leser bok, eller skriver, eller ser på tretoppene. De er helt fantastisk å ligge i synes jeg, særlig det å bare se opp på løvtrærne over meg, meditativt. Men vet ikke med hvordan det er å sove i en sånn, siden jeg reiser meg og vandrer rundt innimellom så blir det sikkert ikke helt det samme. Har du aldri prøvd? Hehe, så bra, takk, da er jeg 17.mai-godkjent av deg! 🇳🇴 1
Daryl Dixon Skrevet 16. mai Forfatter #21708 Skrevet 16. mai Rainstorm2.0 skrev (1 time siden): Det blir som en hemmelig stein-venn! Åja, hehe, nei jeg skal ikke sove der, det tør jeg ikke enda, men målet for sesongen er ei natt ute. Men dagstur, henger der og slenger, og leser bok, eller skriver, eller ser på tretoppene. De er helt fantastisk å ligge i synes jeg, særlig det å bare se opp på løvtrærne over meg, meditativt. Men vet ikke med hvordan det er å sove i en sånn, siden jeg reiser meg og vandrer rundt innimellom så blir det sikkert ikke helt det samme. Har du aldri prøvd? Hehe, så bra, takk, da er jeg 17.mai-godkjent av deg! 🇳🇴 Skjønner. Nå er det jo så nydelig, grønn bjørk og hvitveis. Finnes ikke mer nasjonalromantisk. Antrekket er GCWOK approved,om du tar en refranse fra How I Met Your Mother. 1
SVK Skrevet 17. mai #21710 Skrevet 17. mai Rainstorm2.0 skrev (12 timer siden): Her er planen for 17. mai hengekøye-tur i skogen, ta med noe god mat, og lese ei bok og nyte roen der, mens det meste av folket er i sentrum og på skolene. Kanskje jeg treffer deg @SVK i skogen? Liker ikke store folkemengder jeg heller. Men i dag var jeg ute et tur, mange som fyllekalaser i kveld også, og der så jeg noen kaste glassflasker i sjøen, altså, hva går det av folk 🤬 Et spørsmål til dem som vet, jeg har aldri gått på fjell/skog på 17.mai men er det innafor med bare helt vanlig turklær? Lurte på å ta et flagg i sekken, men vet ikke 🙈 Gratulerer med dagen! Den planlagte feiringen din høres flott ut! Det er trist med hvor lite hensyn enkelte tar når det kommer til å kast søppel. Angående antrekk så synes jeg det du beskriver høres supert ut! Selv har jeg ikke engang turklær. Jeg går med samme klær som jeg går til hverdags. Jeg håper og tror at ingen bryr seg om hvordan man går kledd i skogen så lenge man ikke går kledd på en uforsvarlig måte(men det er vel mest relevant om vinteren). Jeg har ingen flagg, men jeg skal spise iskrem og pølser. 3
Rainstorm2.0 Skrevet 17. mai #21711 Skrevet 17. mai Daryl Dixon skrev (11 timer siden): Skjønner. Nå er det jo så nydelig, grønn bjørk og hvitveis. Finnes ikke mer nasjonalromantisk. Antrekket er GCWOK approved,om du tar en refranse fra How I Met Your Mother. Haha, herlig! SVK skrev (1 time siden): Gratulerer med dagen! Den planlagte feiringen din høres flott ut! Det er trist med hvor lite hensyn enkelte tar når det kommer til å kast søppel. Angående antrekk så synes jeg det du beskriver høres supert ut! Selv har jeg ikke engang turklær. Jeg går med samme klær som jeg går til hverdags. Jeg håper og tror at ingen bryr seg om hvordan man går kledd i skogen så lenge man ikke går kledd på en uforsvarlig måte(men det er vel mest relevant om vinteren). Jeg har ingen flagg, men jeg skal spise iskrem og pølser. Deilig! Jeg våknet til at naboene hadde sjampangefrukost i hagen, og dunkdunk-musikk, så nå gleder jeg meg til å komme meg av gårde. 😅 Iskrem og pølser høres digg ut! Hipphipp hurra og gratulerer med dagen til deg, og dere alle og Norge! 2
Daryl Dixon Skrevet 17. mai Forfatter #21713 Skrevet 17. mai SVK skrev (11 timer siden): Gratulerer med dagen! Gratulerer med dagen, håper turen ble noe av og at det ble bra! Rainstorm2.0 skrev (9 timer siden): Haha, herlig! Deilig! Jeg våknet til at naboene hadde sjampangefrukost i hagen, og dunkdunk-musikk, så nå gleder jeg meg til å komme meg av gårde. 😅 Iskrem og pølser høres digg ut! Hipphipp hurra og gratulerer med dagen til deg, og dere alle og Norge! Du tok den, ja. Dunk dunk musikk på morgen er pyton. Håper turen ble bra! Rumle skrev (4 timer siden): Gratulerer med dagen til alle herfra og! ❤️ Gratulerer med dagen! Hatt det fint? 2
SVK Skrevet 17. mai #21714 Skrevet 17. mai Noen av dere som har sett denne filmen? Jeg har ikke sett den, men den fikk god kritikk. Den går på kino nå. Den kommer sikkert til streaming snart. 2
Daryl Dixon Skrevet 17. mai Forfatter #21715 Skrevet 17. mai SVK skrev (45 minutter siden): Noen av dere som har sett denne filmen? Jeg har ikke sett den, men den fikk god kritikk. Den går på kino nå. Den kommer sikkert til streaming snart. Jeg har ikke sett den, ikke hørt om den heller. Tenker du å dra å se på kino?
Rumle Skrevet 17. mai #21716 Skrevet 17. mai Daryl Dixon skrev (2 timer siden): Gratulerer med dagen, håper turen ble noe av og at det ble bra! Du tok den, ja. Dunk dunk musikk på morgen er pyton. Håper turen ble bra! Gratulerer med dagen! Hatt det fint? Ganske stille og rolig dag her Hvordan gikk det hos dere? SVK skrev (2 timer siden): Noen av dere som har sett denne filmen? Jeg har ikke sett den, men den fikk god kritikk. Den går på kino nå. Den kommer sikkert til streaming snart. Den ser spennende ut Må ha vært fint å gå tur i dag @Rainstorm2.0 2
Daryl Dixon Skrevet 18. mai Forfatter #21717 Skrevet 18. mai Rumle skrev (8 timer siden): Ganske stille og rolig dag her Hvordan gikk det hos dere? Den ser spennende ut Alt annet enn stille og rolig. Men på en bra måte da. Når siste dro i går så kjente jeg at det var godt at det ble litt stille. Etter en sånn dag er det veldig godt å skrelle av seg finstasen. Kl 4 ble jeg ringt av en utslitt russ, så dro å hentet to stk. Var mye armer og bein å stable inn i en bil. Godt med en stille søndag nå. Håper du og alle får en fin søndag! 1
Rumle Skrevet 18. mai #21718 Skrevet 18. mai Daryl Dixon skrev (4 timer siden): Alt annet enn stille og rolig. Men på en bra måte da. Når siste dro i går så kjente jeg at det var godt at det ble litt stille. Etter en sånn dag er det veldig godt å skrelle av seg finstasen. Kl 4 ble jeg ringt av en utslitt russ, så dro å hentet to stk. Var mye armer og bein å stable inn i en bil. Godt med en stille søndag nå. Håper du og alle får en fin søndag! Det er nesten det beste det etter sånne hektiske dager, å få av seg finstasen og slappe av Så bra at det ble en fin feiring Hvordan er formen til russen i dag da? De må være bra slitne nå, stakkars Ha en fin søndag du og
SVK Skrevet 18. mai #21719 Skrevet 18. mai Rainstorm2.0 skrev (På 17.5.2025 den 10.37): Deilig! Jeg våknet til at naboene hadde sjampangefrukost i hagen, og dunkdunk-musikk, så nå gleder jeg meg til å komme meg av gårde. 😅 Iskrem og pølser høres digg ut! Hipphipp hurra og gratulerer med dagen til deg, og dere alle og Norge! Huff, jeg synes at man ikke bør få lov til å spille musikk med mye bass om man bor i leilighet eller svært tett på naboer. Bassen går rett gjennom vegger. Daryl Dixon skrev (19 timer siden): Jeg har ikke sett den, ikke hørt om den heller. Tenker du å dra å se på kino? Jeg synes kino er ganske dyrt, så tror ikke jeg skal se den på kino. Men jeg skal prøve å få sett den når den kommer på en av streaming-tjenestene. Når det er sagt så synes jeg mange filmer ser og høres mye bedre ut på kino enn på laptopen min. Så jeg er enig i at det i en del tilfeller er verdt å se filmene på kino selv om det er mye dyrere. Rumle skrev (17 timer siden): Den ser spennende ut Enig. Jeg prøvde forresten det med fryste sitronskiver på 17. mai og det fungerte bra! Så takk for tipset! 1
Daryl Dixon Skrevet 18. mai Forfatter #21720 Skrevet 18. mai Rumle skrev (4 timer siden): Det er nesten det beste det etter sånne hektiske dager, å få av seg finstasen og slappe av Så bra at det ble en fin feiring Hvordan er formen til russen i dag da? De må være bra slitne nå, stakkars Ha en fin søndag du og Føles magisk å få av klam finstas! Russen er ikke i form! Kom ned ei og spurte om det gikk buss her. Så bare sa at jeg kjører henne gjerne. Går nesten ikke buss her i ukedagene en gang. Niesen min er rett og slett sjuk. Blir gøy til eksamen. SVK skrev (30 minutter siden): Huff, jeg synes at man ikke bør få lov til å spille musikk med mye bass om man bor i leilighet eller svært tett på naboer. Bassen går rett gjennom vegger. Jeg synes kino er ganske dyrt, så tror ikke jeg skal se den på kino. Men jeg skal prøve å få sett den når den kommer på en av streaming-tjenestene. Når det er sagt så synes jeg mange filmer ser og høres mye bedre ut på kino enn på laptopen min. Så jeg er enig i at det i en del tilfeller er verdt å se filmene på kino selv om det er mye dyrere. Enig. Jeg prøvde forresten det med fryste sitronskiver på 17. mai og det fungerte bra! Så takk for tipset! Ikke vært på kino på lang tid, så vet ikke helt prisen, men tror på deg! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå