Gå til innhold

Fifty shades of Dixon.

Daryl Dixon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Rumle skrev (På 3.3.2024 den 16.52):

Kom til å tenke på et program jeg så om brugden eller håkjerring, en haiart som jo lever på dypet her i Norge og, jeg visste den kunne bli veldig gammel, men her mener de den kan bli 500 år! 😳

https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/forskerne-ble-overrasket_-denne-kan-bli-over-500-ar-gammel_-1.13083444

Ekspander  

Det er under 500 år siden reformasjonen i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (På 3.3.2024 den 17.28):

Tipper man er bra lei av plankton etter 4-500 år :ler:

Ekspander  

Sant.  Når man hører om så store tall som 500 år så få det meg til å tenke på Futurama-episoden hvor hovedpersonen ble fryst ned i 1000 år. Da han våknet var han blitt milliardær fordi han hadde hatt noen cent i banken i tusen år og renters renter hadde gjort beløpet til milliardbeløp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (På 3.3.2024 den 17.36):

Sant.  Når man hører om så store tall som 500 år så få det meg til å tenke på Futurama-episoden hvor hovedpersonen ble fryst ned i 1000 år. Da han våknet var han blitt milliardær fordi han hadde hatt noen cent i banken i tusen år og renters renter hadde gjort beløpet til milliardbeløp. 

Ekspander  

:ler:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående penger.  Var på besøk hos en slektning i dag.  Foreldrene mine har alltid snakket om at det er synd på slektningen for han har så dårlig råd.  Jeg har aldri visst hvorfor han har så dårlig råd. Det er jo ikke noe jeg synes er passende å grave i. Men jeg har sett at han lever svært spartansk og at han hele tiden har klaget over hvor mye han må jobbe for å klare seg.  

Men en dag sjekket jeg lokalavisa og der toppet han skattelistene med 50 millioner i formue. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SVK skrev (På 3.3.2024 den 18.15):

Angående penger.  Var på besøk hos en slektning i dag.  Foreldrene mine har alltid snakket om at det er synd på slektningen for han har så dårlig råd.  Jeg har aldri visst hvorfor han har så dårlig råd. Det er jo ikke noe jeg synes er passende å grave i. Men jeg har sett at han lever svært spartansk og at han hele tiden har klaget over hvor mye han må jobbe for å klare seg.  

Men en dag sjekket jeg lokalavisa og der toppet han skattelistene med 50 millioner i formue. 

Ekspander  

... 😂😭 hæ? Og det var ikke bare en med samme navn? Det der er en sånn historie jeg har hørt om andre også som sparte seg til fant. Folk som har så mye angst rundt penger at de bare sparer og sparer selv om trusene er hullete. Jeg holdt på sånn på det verste her, ble så engstelig at jeg sparte der man ikke burde spare for en "regnværsdag", men jeg skal IKKE bli en sånn "spare seg til fant" historie, da må man jo ta tak i de bakenforliggende greiene, man går jo glipp av livet på den måten. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm2.0 skrev (På 3.3.2024 den 18.24):

... 😂😭 hæ? Og det var ikke bare en med samme navn? Det der er en sånn historie jeg har hørt om andre også som sparte seg til fant. Folk som har så mye angst rundt penger at de bare sparer og sparer selv om trusene er hullete. Jeg holdt på sånn på det verste her, ble så engstelig at jeg sparte der man ikke burde spare for en "regnværsdag", men jeg skal IKKE bli en sånn "spare seg til fant" historie, da må man jo ta tak i de bakenforliggende greiene, man går jo glipp av livet på den måten. 

Ekspander  

Lokalavisa hadde intervjuet slektningen min så det var helt klart han og ikke kun en med samme navn. 

Har ikke turt å si noe når han klager over at han må jobbe så mye for å spare til pensjon. Han heller ikke turt å si at han kunne bodd med sentralt når han klager over at den lange pendleveien fordi han ikke har råd til å bo nærmere jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (På 3.3.2024 den 18.36):

Lokalavisa hadde intervjuet slektningen min så det var helt klart han og ikke kun en med samme navn. 

Har ikke turt å si noe når han klager over at han må jobbe så mye for å spare til pensjon. Han heller ikke turt å si at han kunne bodd med sentralt når han klager over at den lange pendleveien fordi han ikke har råd til å bo nærmere jobben.

Ekspander  

Uff. Det høres jo ikke bra ut. 😶

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (På 3.3.2024 den 18.36):

Ekspander  

Kanskje han sparer til den villaen på Hjellestad? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm2.0 skrev (På 3.3.2024 den 18.39):

Uff. Det høres jo ikke bra ut. 😶

Ekspander  

Sant. Men selv om slektningen min har et spesielt syn på egen økonomi  ble jeg lettet da jeg så han var en riking. Jeg hadde aldri turt å spørre han om økonomien så jeg fryktet at han slet med regninger han ikke kunne betale, at han kunne ha spilt seg fra gård og grunn eller noe.  

Rainstorm2.0 skrev (På 3.3.2024 den 18.46):

Kanskje han sparer til den villaen på Hjellestad? 

Ekspander  

Verste er at han kunne faktisk bodd der om det var det han ville. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (På 3.3.2024 den 18.56):

Sant. Men selv om slektningen min har et spesielt syn på egen økonomi  ble jeg lettet da jeg så han var en riking. Jeg hadde aldri turt å spørre han om økonomien så jeg fryktet at han slet med regninger han ikke kunne betale, at han kunne ha spilt seg fra gård og grunn eller noe.  

Verste er at han kunne faktisk bodd der om det var det han ville. 

Ekspander  

Ja, skjønner lettelsen din. Da kunne du omdirigere din medfølelse. Må ha vært litt av en overraskelse! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm2.0 skrev (På 3.3.2024 den 18.58):

Ja, skjønner lettelsen din. Da kunne du omdirigere din medfølelse. Må ha vært litt av en overraskelse! 

Ekspander  

Ja, både lettelse og overraskelse!

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
  Daryl Dixon skrev (På 3.3.2024 den 21.59):

Ja, jeg liker det godt, bra eposode.

Ekspander  
  Vis skjult innhold

Tar det i spoiler i tilfelle noen ikke har sett enda. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm2.0 skrev (På 3.3.2024 den 22.00):
  Vis skjult innhold

Tar det i spoiler i tilfelle noen ikke har sett enda. 

Ekspander  
  Vis skjult innhold

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm2.0 skrev (På 3.3.2024 den 22.42):

Gleder meg til neste episode! Enda mer intriger :P 

Ekspander  

Spillet og forræder er de to programmene jeg takler og liker intriger, ellers skyr jeg det. :ler:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...