Gå til innhold

Fifty shades of Dixon.

Daryl Dixon

Anbefalte innlegg

Rumle skrev (4 minutter siden):

Jaja visste jo egentlig svaret på det allerede :ler:

Jeg hadde melposene i en tett boks!

Nei, har null konsentrasjon til å lese bøker for tiden :vetikke: Veldig irriterende! Får hørt litt podcast innimellom da. Hørte en flere timers lang episode om fisking i natt feks. Når jeg ikke sovner av det, så vet ikke jeg :ler:

Leser du noe nå for tiden?

Nei!!?? Var det egg eller noe i det når den ble kjøpt da? Skal sikte all mel fra nå av!

Fisking ja, har du drevet mye med det? 

Jeg leser boka til Matthew Perry, fikk den av SB til jul, etter flere forsøk på å bestille den selv. 

SVK skrev (3 minutter siden):

Hehe, har selv aldri vært glad i å være på byen.  Ofte er det også et så høyt støynivå pga musikk og all ropingen at det er umulig å snakke med noen.  Slik jeg har forstått det er det bevisst fra utestedene, for om man ikke snakker så drikker man raskere og  det er drikken utestedene tjener penger på. Er som regel ganske dyrt å drikke ute på byen. Også om man drikker alkoholfritt. Var på bar for en stund siden og der skulle de ha nesten 70 kroner for en glassflaske med Coca Cola. 

70 kr for cola,da kan man lure på hva en drink koster. Jeg har hørt at popkorn og nøtter på utesteder er saltere  for at folk skal drikke mer og. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, Daryl Dixon said:

Jeg leser boka til Matthew Perry, fikk den av SB til jul, etter flere forsøk på å bestille den selv. 

Hvordan er det å lese boka?

1 minutt siden, Daryl Dixon said:

70 kr for cola,da kan man lure på hva en drink koster. Jeg har hørt at popkorn og nøtter på utesteder er saltere  for at folk skal drikke mer og. 

Ja, helt ekstremt. Blir 200 kroner literen for Coca Cola når de selger det til de prisene. 

Tør ikke tenke på hva drinker koster.  I tillegg til at drinker er skamdyrt så føler jeg også at problemet er at det kan ta tid å lage drinker.  Det trenger ikke være et problem om man er den eneste i baren. Men om det er lange køer så øker jo bare lengden om bartenderen skal mikse drinker i stedet for å bare tappe øl i glass. 

Tviler ikke på at popcorn og nøtter er saltere for at folk skal drikke mer.  Utestedene bruker nok alle triksene de kan for å få folk til å drikke så mye som mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (9 minutter siden):

Nei!!?? Var det egg eller noe i det når den ble kjøpt da? Skal sikte all mel fra nå av!

Fisking ja, har du drevet mye med det? 

Fisket av og til på sommerferie ved havet :jepp: men, hørte den ikke fordi jeg er så interessert i fisking akkurat, tenkte den var fin å sove til, men det gikk ikke det, gitt.

Mulig det var boksen, jeg kastet den og. Men ja, det kan vel komme melbiller i selv om det er tett, kan det ikke? Litt usikker nå altså. Tror det holder å sjekke godt? Men det gjør jo ikke noe å sikte det. Er enig i at havregryn er altfor uoversiktlig forresten! :bond:

Liker du den? Hørte litt om den på en podcast, fikk litt lyst til å lese den selv.

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (9 minutter siden):

Hvordan er det å lese boka?

Ja, helt ekstremt. Blir 200 kroner literen for Coca Cola når de selger det til de prisene. 

Tør ikke tenke på hva drinker koster.  I tillegg til at drinker er skamdyrt så føler jeg også at problemet er at det kan ta tid å lage drinker.  Det trenger ikke være et problem om man er den eneste i baren. Men om det er lange køer så øker jo bare lengden om bartenderen skal mikse drinker i stedet for å bare tappe øl i glass. 

Tviler ikke på at popcorn og nøtter er saltere for at folk skal drikke mer.  Utestedene bruker nok alle triksene de kan for å få folk til å drikke så mye som mulig. 

Bare lest 50 sider eller noe, men at han hadde problemer med rus og alkohol er allerede forståelig for å si det sånn.

Å stå i kø i bar kjenner jeg at jeg er ganske ferdig med nå når vi prater om det. :ler: Alltid noen som sniker i køen og skal krangle med bartender osv. Det kunne være greit, når det ikke var for mye folk som du sier. 

Rumle skrev (8 minutter siden):

Fisket av og til på sommerferie ved havet :jepp: men, hørte den ikke fordi jeg er så interessert i fisking akkurat, tenkte den var fin å sove til, men det gikk ikke det, gitt.

Mulig det var boksen, jeg kastet den og. Men ja, det kan vel komme melbiller i selv om det er tett, kan det ikke? Litt usikker nå altså. Tror det holder å sjekke godt? Men det gjør jo ikke noe å sikte det. Er enig i at havregryn er altfor uoversiktlig forresten! :bond:

Liker du den? Hørte litt om den på en podcast, fikk litt lyst til å lese den selv.

Liker den godt. Fenger fra første stund. Liker måten han skriver på, veldig Matthew for å si det sånn.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig ute i dag! Gikk en lang tur, ble sliten og lurte på om jeg bare skulle legge meg i snøen en stund. Gjorde ikke det. Men hilste på en søt hund som hoppet på meg med snøete labber. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daryl Dixon skrev (På 12.1.2024 den 20.40):

Jeg er nok og på mild, muligens medium. Tolererer litt sterkere saker nå enn før, men helst om det er pga naturlig chili, ingefær eller slikt. Ville valgt mild på kebab.

Jeg vil og ha sånn emoji! 

Enig i at små gleder blir store gleder. Hadde du kjæreste før, eller er det noe nytt? :lur:

Vi ble sammen for noen måneder siden. 🥰 🤭

Altså alt dette snakket om melbiller ga meg lyst til å raide skapene og se om jeg har noen. Av og til tror jeg at jeg har noen reisenykker i meg og vil reise til eksotiske land, og så innser jeg at jeg elsker å bo i kalde Norge med minimalt med insekter, hadde tidenes hysterianfall for noen uker siden da en tusenbein falt ned på meg fra taket 😂

Synes jeg ser deg der du lytter på maten 😂

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm2.0 skrev (8 timer siden):

Vi ble sammen for noen måneder siden. 🥰 🤭

Altså alt dette snakket om melbiller ga meg lyst til å raide skapene og se om jeg har noen. Av og til tror jeg at jeg har noen reisenykker i meg og vil reise til eksotiske land, og så innser jeg at jeg elsker å bo i kalde Norge med minimalt med insekter, hadde tidenes hysterianfall for noen uker siden da en tusenbein falt ned på meg fra taket 😂

Synes jeg ser deg der du lytter på maten 😂

Da er det ganske ferskt da, fortsatt sommerfugler-i-magen-forelskelse! Gratulerer, jeg er glad på dine vegne, veldig koselig! :klem3:

Enig, beste med vinter er ingen innsekter inne. Liker de når de er ute, men ikke i matskuffen min! Hatt noen hysteriske innsektepisoder jeg og. Var et helt tre som var fult av larver i Bali! Vi skulle ned på hellig grunn et sted, og alle måtte ha på et omslagsskjørt, det var påbudt... Og under det treet falt jo så klart masse larver ned og en traff så klart meg. Full hysterisk anfall av merkelig fyr i skjørt. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Daryl Dixon og SVK! Har ikke den beste "track recorden" med parforhold, så jeg bare satser på at jeg ikke blir en "hysterisk kjerring" som jeg pleier. 😅 (said with self-love!)

Hahaha, du hadde gjort ferien min 10 ganger bedre om jeg så deg dansende i skjørt pga et insekt. OG jeg hadde følt meg så sett i verden, det er flere som meg! 😂

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på hjertesjekk, lengste dagen på lenge. Vente vente vente. Men kom meg hjem til slutt. Gått tur i 15minus, det var deilig. :snomann:

Var på besøk hos vennepar med barn, det var mye skriking. Sliten i øra nå. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28minus dag. Da blir jeg inne. Katten skulle absolutt ut i dag tidlig, var ute i 2 min, og var sur på meg når han kom inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (4 minutter siden):

28minus dag. Da blir jeg inne. Katten skulle absolutt ut i dag tidlig, var ute i 2 min, og var sur på meg når han kom inn.

Haha! Du er Gud, må vite! Katten tror du har kontroll på været 😂

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rainstorm2.0 skrev (6 timer siden):

Haha! Du er Gud, må vite! Katten tror du har kontroll på været 😂

:ler: 

Ja, hadde jeg bare hatt det.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 15minus i dag. Jeg er trøtt, men oppe og drikke te. Inne i en ny periode at kaffe smaker skikkelig beskt. Skjønner ikke helt den greia. Da blir det te. 

God morgen og god lille lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snø gjør at toget til SB står, Norge tåler ikke snø. Var ruskete føre i dag når jeg kjørte og, måtte måke frem bilen når jeg skulle hjem. Fikk spørsmål idag fra psykologen, om hva jeg nå om dagen, som jeg setter pris på. Bare småting liksom. Og jeg setter faktisk pris på kulda, selv om det er litt kaldt å gå, så er det deilig å henge ut dyner, pledd osv. Det føles så rent, og nyttig. 

Sender spørsmål videre til de som vil svare, hva gjør du nå om dagen som du setter pris på? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var et fint spørsmål! 

Jeg fyrer i peisen. Og setter meg i en god stol jeg pleier å ha på soverommet som jeg har tatt ut i stua for anledningen, rett vendt mot peisen og bare ser. Og varmer meg, og nyter den følelsen. Det gir meg en sånn luksusfølelse. I fjor vinter spinket og sparte jeg på strøm og ved og hadde det hufselig i mange måneder. I år har jeg vokst! 🥰 Gjør dette akkurat nå! 

Aldri vært flink til å henge ting til lufting, men det trengs, så et n00b-spm fra meg: henger du det over vinduskarmen, eller helt ut, evt. på hva? Jeg har en sånn ide om at utsiden av huset er fullt i fuglebæsj og at vinduskarm da ikke er så lurt. 🤷🏻‍♀️😅

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm2.0 skrev (2 timer siden):

Det var et fint spørsmål! 

Jeg fyrer i peisen. Og setter meg i en god stol jeg pleier å ha på soverommet som jeg har tatt ut i stua for anledningen, rett vendt mot peisen og bare ser. Og varmer meg, og nyter den følelsen. Det gir meg en sånn luksusfølelse. I fjor vinter spinket og sparte jeg på strøm og ved og hadde det hufselig i mange måneder. I år har jeg vokst! 🥰 Gjør dette akkurat nå! 

Aldri vært flink til å henge ting til lufting, men det trengs, så et n00b-spm fra meg: henger du det over vinduskarmen, eller helt ut, evt. på hva? Jeg har en sånn ide om at utsiden av huset er fullt i fuglebæsj og at vinduskarm da ikke er så lurt. 🤷🏻‍♀️😅

Elsker å sitte forran ovnen. Enig med deg der!

Jeg henger det ute på terrassen, på tørkestativ.  Lar det henge noen timer. Bruker ikke vinduskarmen jeg heller, tenker som deg at da blir det skittent. Spindelvev, fuglebæsj og støv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (1 time siden):

Elsker å sitte forran ovnen. Enig med deg der!

Jeg henger det ute på terrassen, på tørkestativ.  Lar det henge noen timer. Bruker ikke vinduskarmen jeg heller, tenker som deg at da blir det skittent. Spindelvev, fuglebæsj og støv.

Takk! Ja, der ser du, ikke bare jeg som tenker på fuglebæsj! 🙈

Har du sånt stort som står fast i bakken da kanskje? I mitt fremtidige hjem skal jeg ha et sånt... selv om... det blir kanskje fylt med fuglebæsj det også? 

Sånne små blåser av gårde, må finne en stor stein eller krukke å holde de fast med elns, (og få meg en terasse) 😁

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei. Jeg må på do, men har en sovende valp oppå meg. 

Det er hyggelig med valp, men jeg ble dårlig forrige uke og siden har jeg vært utmattet.  Sover 12-13 timer om natten og flere ganger samtidig som valpen Sover. Likevel kjempesliten hele tiden. 

Det er koselig å sove med valpen da. :)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...