Daryl Dixon Skrevet 16. desember 2023 Forfatter #17381 Del Skrevet 16. desember 2023 Rumle skrev (På 15.12.2023 den 23.28): Sant det Ja, den dukker opp stort sett hver dag. Har du fått fugler på besøk? Ekspander Ingen fugler. må være et sted med mat som frister mer, eller så har de glemt meg. Maten står urørt ute. Rumle skrev (På 15.12.2023 den 23.30): Blåser og regner noe veldig her i natt Ekspander Vært en kald og stille natt her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 16. desember 2023 #17382 Del Skrevet 16. desember 2023 Daryl Dixon skrev (På 16.12.2023 den 8.09): Ingen fugler. må være et sted med mat som frister mer, eller så har de glemt meg. Maten står urørt ute. Vært en kald og stille natt her. Ekspander Så rart? Men ja, det har nok en naturlig forklaring. Håper de dukker opp snart. Blåser litt mindre her, men regner jevnt og trutt. 10 grader. Håper ikke plantene begynner å våkne opp. Apropos det, var ute for å hente noen grener for noen dager siden og da så jeg faktisk at vrihasselen hadde fått grønne, små knopper allerede! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 16. desember 2023 Forfatter #17383 Del Skrevet 16. desember 2023 Rumle skrev (På 16.12.2023 den 8.51): Så rart? Men ja, det har nok en naturlig forklaring. Håper de dukker opp snart. Blåser litt mindre her, men regner jevnt og trutt. 10 grader. Håper ikke plantene begynner å våkne opp. Apropos det, var ute for å hente noen grener for noen dager siden og da så jeg faktisk at vrihasselen hadde fått grønne, små knopper allerede! Ekspander Mulig jeg var for treg med å ha ut mat til dem... Oi, såpass ja. Vrihassel er jo så fint. Hadde så planer om å kjøpe slike vinterblomstrende trær som du viste meg, men ble vist med tanken, foreløbig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 16. desember 2023 #17384 Del Skrevet 16. desember 2023 Daryl Dixon skrev (På 16.12.2023 den 11.10): Mulig jeg var for treg med å ha ut mat til dem... Oi, såpass ja. Vrihassel er jo så fint. Hadde så planer om å kjøpe slike vinterblomstrende trær som du viste meg, men ble vist med tanken, foreløbig. Ekspander Det har jeg veldig lyst på og Det er litt mindre fugler her for tiden og, har kommet mange troster og det tror jeg kanskje skremmer bort en del av de mindre Rødstrupen bryr seg ikke da, den/de bare hopper litt til siden og fortsetter med sitt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 16. desember 2023 #17385 Del Skrevet 16. desember 2023 Har du hørt denne? Nydelig ny tolkning av Når himmelen faller ned 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 17. desember 2023 Forfatter #17386 Del Skrevet 17. desember 2023 Rumle skrev (På 16.12.2023 den 14.40): Det har jeg veldig lyst på og Det er litt mindre fugler her for tiden og, har kommet mange troster og det tror jeg kanskje skremmer bort en del av de mindre Rødstrupen bryr seg ikke da, den/de bare hopper litt til siden og fortsetter med sitt. Ekspander Rødstrupene er så skjønne. Litt trist når småfugler blir skremt vekk. Hva tenker du om debatten som går nå, at katter må gå i bånd pga fugler? Rumle skrev (På 16.12.2023 den 14.43): Har du hørt denne? Nydelig ny tolkning av Når himmelen faller ned 😍 Ekspander Kjempe fin. Jeg synes den som heter noe som, Alt det som skinner, av Anne Grete Prøys er så fin! Og hørt litt på Skaar sin triste låt, It's christmas after all. den er så fin selv om den er til å grine av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 17. desember 2023 #17387 Del Skrevet 17. desember 2023 Daryl Dixon skrev (På 17.12.2023 den 9.53): Rødstrupene er så skjønne. Litt trist når småfugler blir skremt vekk. Hva tenker du om debatten som går nå, at katter må gå i bånd pga fugler? Kjempe fin. Jeg synes den som heter noe som, Alt det som skinner, av Anne Grete Prøys er så fin! Og hørt litt på Skaar sin triste låt, It's christmas after all. den er så fin selv om den er til å grine av. Ekspander Den låten av Skaar har jeg ikke hørt, tror jeg, skal sjekke den ut. Nei, hva skal man mene, kan se det litt fra begge kanter, har lenge ment at katter burde gått med noe som laget lyd, i håp om at det vil redde flere. Hva tenker du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 17. desember 2023 Forfatter #17388 Del Skrevet 17. desember 2023 Rumle skrev (På 17.12.2023 den 10.29): Den låten av Skaar har jeg ikke hørt, tror jeg, skal sjekke den ut. Nei, hva skal man mene, kan se det litt fra begge kanter, har lenge ment at katter burde gått med noe som laget lyd, i håp om at det vil redde flere. Hva tenker du? Ekspander Jeg vet ikke jeg heller. Mener at katter ikke skal miste friheten sin, men ser det fra den andre siden og. Nei, klarer ikke komme med noen argumenter eller løsninger. Det er tomt i hodet i dag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 17. desember 2023 Forfatter #17389 Del Skrevet 17. desember 2023 Jeg har funnet oppskrift på de kjeksene jeg liker!! 400g hvetemel. 1 ts natron 0,5 ts kanel 0,5 ts salt 100g smør 250g brunt sukker 70ml vann 150g mandler med skall (hele) 90g pistasnøtter. (Hele) 100g tranebær. Blande alt det tørre. Smelt smør, la det stå å småkoke med vann og sukker, til sukkeret er helt oppløst. Blande alt til en jevn deig. Legg deigen i en smurt brødform, la deigen stå kaldt til den er fast (gjerne i kjøleskap over natten). Når den er fast, skjær i tynne skiver og stek på 170-190 grader i ca 10 minutter. Tilpass etter egen ovn, tranebær kan bli overstekt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 17. desember 2023 #17390 Del Skrevet 17. desember 2023 (endret) Daryl Dixon skrev (På 17.12.2023 den 21.26): Jeg har funnet oppskrift på de kjeksene jeg liker!! 400g hvetemel. 1 ts natron 0,5 ts kanel 0,5 ts salt 100g smør 250g brunt sukker 70ml vann 150g mandler med skall (hele) 90g pistasnøtter. (Hele) 100g tranebær. Blande alt det tørre. Smelt smør, la det stå å småkoke med vann og sukker, til sukkeret er helt oppløst. Blande alt til en jevn deig. Legg deigen i en smurt brødform, la deigen stå kaldt til den er fast (gjerne i kjøleskap over natten). Når den er fast, skjær i tynne skiver og stek på 170-190 grader i ca 10 minutter. Tilpass etter egen ovn, tranebær kan bli overstekt. Ekspander Høres godt ut! Selv lagde jeg sjokoladepinner i dag. Sjokoladepinner er det som er som brune pinner med sjokoladesmak. Bommet på steketiden igjen så de ble understekt. Men jeg spiste meg uansett mett på deigen som var god å så jeg fikk i hvert fall noe ut av det. Endret 18. desember 2023 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 18. desember 2023 Forfatter #17391 Del Skrevet 18. desember 2023 SVK skrev (På 17.12.2023 den 23.32): Høres godt ut! Selv lagde jeg sjokoladepinner i dag. Sjokoladepinner er det som er som brune pinner med sjokolade. Bommet på steketiden igjen så de ble understekt. Men jeg spiste meg uansett mett på deigen som var god å så jeg fikk i hvert fall noe ut av det. Ekspander Skal du lage nye ell? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 18. desember 2023 #17392 Del Skrevet 18. desember 2023 Daryl Dixon skrev (På 18.12.2023 den 9.30): Skal du lage nye ell? Ekspander Tror jeg skal lage nye ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 18. desember 2023 Forfatter #17393 Del Skrevet 18. desember 2023 SVK skrev (På 18.12.2023 den 9.42): Tror jeg skal lage nye ja. Ekspander Tror jeg skal prøve å lage de jeg skrev oppskrift til og. Fikk en deig som er stekt, men vi har snart spist det opp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 18. desember 2023 #17394 Del Skrevet 18. desember 2023 (endret) Daryl Dixon skrev (På 18.12.2023 den 9.47): Tror jeg skal prøve å lage de jeg skrev oppskrift til og. Fikk en deig som er stekt, men vi har snart spist det opp. Ekspander Det er jo det beste tegnet på at det er godt og man bør lage mer. Endret 18. desember 2023 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 18. desember 2023 #17395 Del Skrevet 18. desember 2023 Daryl Dixon skrev (På 17.12.2023 den 21.26): Jeg har funnet oppskrift på de kjeksene jeg liker!! 400g hvetemel. 1 ts natron 0,5 ts kanel 0,5 ts salt 100g smør 250g brunt sukker 70ml vann 150g mandler med skall (hele) 90g pistasnøtter. (Hele) 100g tranebær. Blande alt det tørre. Smelt smør, la det stå å småkoke med vann og sukker, til sukkeret er helt oppløst. Blande alt til en jevn deig. Legg deigen i en smurt brødform, la deigen stå kaldt til den er fast (gjerne i kjøleskap over natten). Når den er fast, skjær i tynne skiver og stek på 170-190 grader i ca 10 minutter. Tilpass etter egen ovn, tranebær kan bli overstekt. Ekspander Oi, har du fått tak i de?! De må jeg prøve! Jeg har aldri smakt tranebær, er det litt som tyttebær? Kjøpes de ferske? Tusen takk for at du deler! ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 18. desember 2023 #17396 Del Skrevet 18. desember 2023 SVK skrev (På 17.12.2023 den 23.32): Høres godt ut! Selv lagde jeg sjokoladepinner i dag. Sjokoladepinner er det som er som brune pinner med sjokoladesmak. Bommet på steketiden igjen så de ble understekt. Men jeg spiste meg uansett mett på deigen som var god å så jeg fikk i hvert fall noe ut av det. Ekspander Kan du ikke bare steke de litt til da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 18. desember 2023 #17397 Del Skrevet 18. desember 2023 Rumle skrev (På 18.12.2023 den 14.24): Kan du ikke bare steke de litt til da? Ekspander Det tenkte jeg ikke på. Har du etterstekt kjeks/kaker før? Altså etter de har blitt kalde. Hva slags temperatur bruker man da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 18. desember 2023 #17398 Del Skrevet 18. desember 2023 SVK skrev (På 18.12.2023 den 14.52): Det tenkte jeg ikke på. Har du etterstekt kjeks/kaker før? Altså etter de har blitt kalde. Hva slags temperatur bruker man da? Ekspander Jeg kan ikke huske å ha gjort det med kjeks, men jeg lagde nylig noen boller som ble akkurat litt for deigete i midten, de lot jeg stå en litt lenger enn vanlig på 100 grader når jeg varmet de fra frysen, og da ble de helt sånn somj jeg ville ha de. Tror det skal gå helt fint, bare sett temperaturen litt lavt og så lar du de stå litt lengre, slik at de blir minst mulig stekt utenpå. Verdt å prøve i alle fall 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 18. desember 2023 #17399 Del Skrevet 18. desember 2023 Rumle skrev (På 18.12.2023 den 15.11): Jeg kan ikke huske å ha gjort det med kjeks, men jeg lagde nylig noen boller som ble akkurat litt for deigete i midten, de lot jeg stå en litt lenger enn vanlig på 100 grader når jeg varmet de fra frysen, og da ble de helt sånn somj jeg ville ha de. Tror det skal gå helt fint, bare sett temperaturen litt lavt og så lar du de stå litt lengre, slik at de blir minst mulig stekt utenpå. Verdt å prøve i alle fall Ekspander Takk! Skal teste det ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 18. desember 2023 #17400 Del Skrevet 18. desember 2023 SVK skrev (På 18.12.2023 den 15.12): Takk! Skal teste det ut! Ekspander Håper det fungerer! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå