Gjest SVK Skrevet 6. desember 2023 #17301 Del Skrevet 6. desember 2023 8 minutter siden, Daryl Dixon said: Kjenner noen sykepleiere som og sier det siste der. Veldig trist. Ja, sykepleiere ser det nok svært godt. Tror også ensomheten kan få spesielt store konsekvenser for de som er eldre. Nå er ikke jeg helsepersonell eller noe autoritet på dette. Men har sett pasienter på sykehjem/hjemmetjenesten som nekter å spise fordi de "ikke liker maten/er ikke sultne", men hvor de spiser når de får selskap av familie/venner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 6. desember 2023 #17302 Del Skrevet 6. desember 2023 (endret) 20 minutter siden, SVK said: Ja, sykepleiere ser det nok svært godt. Tror også ensomheten kan få spesielt store konsekvenser for de som er eldre. Nå er ikke jeg helsepersonell eller noe autoritet på dette. Men har sett pasienter på sykehjem/hjemmetjenesten som nekter å spise fordi de "ikke liker maten/er ikke sultne", men hvor de spiser når de får selskap av familie/venner. Edit: Dette er ikke snakk om at de dropper ett måltid eller to fordi de ikke er sultne, men at de slutter helt å spise. Så det er snakk om noe som er dødelig. Endret 6. desember 2023 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 6. desember 2023 #17303 Del Skrevet 6. desember 2023 Hørte denne tilfeldig på God morgen Norge her en formiddag https://www.kammerorkesteret.no/hoytidstoner scroll litt ned på siden for video, musikken som er til opplesningen. Noen som vet hvilken melodi det er? Synes den virker kjent, men kommer ikke på hva deh kan være Synes den var så fin 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 7. desember 2023 Forfatter #17304 Del Skrevet 7. desember 2023 SVK skrev (11 timer siden): Edit: Dette er ikke snakk om at de dropper ett måltid eller to fordi de ikke er sultne, men at de slutter helt å spise. Så det er snakk om noe som er dødelig. Absolutt. Det tror jeg er både gjelder på sykehjem og de som ufrivillig må bo hjemme med bare hjemmetjeneste som enest kontakt gjennom dagen. Kort sagt, eldreomsorgen bør rustes opp! Rumle skrev (11 timer siden): Hørte denne tilfeldig på God morgen Norge her en formiddag https://www.kammerorkesteret.no/hoytidstoner scroll litt ned på siden for video, musikken som er til opplesningen. Noen som vet hvilken melodi det er? Synes den virker kjent, men kommer ikke på hva deh kan være Synes den var så fin Kan det være Kristel Alsås sin, I den kalde vinter? Synes jeg kjenner igjen den jeg og. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 7. desember 2023 #17305 Del Skrevet 7. desember 2023 Daryl Dixon skrev (1 time siden): Absolutt. Det tror jeg er både gjelder på sykehjem og de som ufrivillig må bo hjemme med bare hjemmetjeneste som enest kontakt gjennom dagen. Kort sagt, eldreomsorgen bør rustes opp! Kan det være Kristel Alsås sin, I den kalde vinter? Synes jeg kjenner igjen den jeg og. Ja, den er det, takk! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 7. desember 2023 Forfatter #17306 Del Skrevet 7. desember 2023 13 minus i dag. Istede for bukse og jakke gikk jeg for å låne varmedressen til SB. Han er noen cm lenger enn meg, og litt kraftigere. Så når jeg fikk på meg den og lue, og så meg i speilet, så så jeg ut som om jeg stod klar i gangen og bli hentet av en voksen i barnehagen. Verdens største unge. Jeg er litt(veldig) forfengelig egentlig, men nå tenkte jeg pytt pytt, og gikk ut i bobledressen min. For å nevne julestemning med Ronny og Live igjen, så hadde de litt om vagusnerven i første sesong. Det er den nerven som hjelper oss å føle glede, ha det bra, føle osv. Den kan "trenes" på mange måter. Feks isbading, det er ikke noe jeg kan gjøre, men å ut å gå i dagslys, frisk luft og aktivitet kan jeg. Å synge i kor ble også nevnt, det ser koselig ut å synge i kor, men det tviler jeg på at jeg kommer til å gjøre, men liker å høre på da. Ble tur med snø som faller stille ned i dag. Veldig koselig. Vurderte å gå innom garasjen å hente akematte og ta en tur ned bakken, men så så jeg at det kom bil til naboen... så lot være. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 7. desember 2023 #17307 Del Skrevet 7. desember 2023 Daryl Dixon skrev (36 minutter siden): 13 minus i dag. Istede for bukse og jakke gikk jeg for å låne varmedressen til SB. Han er noen cm lenger enn meg, og litt kraftigere. Så når jeg fikk på meg den og lue, og så meg i speilet, så så jeg ut som om jeg stod klar i gangen og bli hentet av en voksen i barnehagen. Verdens største unge. Jeg er litt(veldig) forfengelig egentlig, men nå tenkte jeg pytt pytt, og gikk ut i bobledressen min. For å nevne julestemning med Ronny og Live igjen, så hadde de litt om vagusnerven i første sesong. Det er den nerven som hjelper oss å føle glede, ha det bra, føle osv. Den kan "trenes" på mange måter. Feks isbading, det er ikke noe jeg kan gjøre, men å ut å gå i dagslys, frisk luft og aktivitet kan jeg. Å synge i kor ble også nevnt, det ser koselig ut å synge i kor, men det tviler jeg på at jeg kommer til å gjøre, men liker å høre på da. Ble tur med snø som faller stille ned i dag. Veldig koselig. Vurderte å gå innom garasjen å hente akematte og ta en tur ned bakken, men så så jeg at det kom bil til naboen... så lot være. Ikke vits i å være forfengelig i 13 minus! Vagusnerven har jeg hørt litt om her og der også, veldig spennende! Hva heter det andre som også ganske enkelt kan trigges? Det bla-bla nervesystemet, eller noe lignende? Har hørt en del om det på div podcast, men hjelper lite når informasjon bare svever rundt inni hodet og kun kommer frem i bevisstheten når jeg minst trenger det! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 7. desember 2023 Forfatter #17308 Del Skrevet 7. desember 2023 Rumle skrev (25 minutter siden): Ikke vits i å være forfengelig i 13 minus! Vagusnerven har jeg hørt litt om her og der også, veldig spennende! Hva heter det andre som også ganske enkelt kan trigges? Det bla-bla nervesystemet, eller noe lignende? Har hørt en del om det på div podcast, men hjelper lite når informasjon bare svever rundt inni hodet og kun kommer frem i bevisstheten når jeg minst trenger det! Sentralnervesystemet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 7. desember 2023 #17309 Del Skrevet 7. desember 2023 Daryl Dixon skrev (44 minutter siden): Sentralnervesystemet? Nei, det er noe jeg aldri hadde hørt om før, da jeg hørte det første gang. Skal finne ut av det! Har sikkert laget en "huskelapp" til meg selv et sted for å lese mer om det, meeen hvor er den? Kommer nok plutselig på det! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 7. desember 2023 #17310 Del Skrevet 7. desember 2023 Det parasympatiske nervesystemet! Hadde det nesten, men tenkte at "paraolympiske" ganske sikkert var feil, så valgte å ikke si det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 7. desember 2023 #17311 Del Skrevet 7. desember 2023 Sånn som jeg forsto det så er det det som roer ned kroppen og bremser hvis man får uro og angst og stress. Så mao noe jeg absolutt trenger å lære mer om Dette kan man da visstnok hjelpe å aktivere selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anki-2.0 Skrevet 8. desember 2023 #17312 Del Skrevet 8. desember 2023 Hei! Vil ønske dere en god adventshelg Håper dere har det fint. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 8. desember 2023 #17313 Del Skrevet 8. desember 2023 Anki-2.0 skrev (2 timer siden): Hei! Vil ønske dere en god adventshelg Håper dere har det fint. God advent og helg herfra og 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 8. desember 2023 Forfatter #17314 Del Skrevet 8. desember 2023 Rumle skrev (På 7.12.2023 den 15.57): Sånn som jeg forsto det så er det det som roer ned kroppen og bremser hvis man får uro og angst og stress. Så mao noe jeg absolutt trenger å lære mer om Dette kan man da visstnok hjelpe å aktivere selv. Å jaja, så klart! Var god i teorien om nervesystemet før, men gått mye i den berømte glemmeboka, og i den mindre kjente blande-sammen-og-gjette-boka. Anki-2.0 skrev (3 timer siden): Hei! Vil ønske dere en god adventshelg Håper dere har det fint. God adventshelg!! Her er det fint, håper du og har det bra! Og god helg til alle! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 8. desember 2023 Forfatter #17315 Del Skrevet 8. desember 2023 Ble litt senere tur i dag, var litt skumt, men fortsatt tur. 7minus, ikke så aller verst. Holdt på å fryde av meg fingrene da jeg fylte diesel i dag, og tanken var nede på rødt nivå, så måtte jo stå en stund. Katten elsker vist utedressen til SB, sikkert fordi den lukter av å ha hengt i skapet i årevis. Måtte sloss for å få den på meg. Kommet litt i gang med min landsby, mangler litt "natur". Er litt glissent. Eller litt sånn bakkebygrenda. Hvor jeg flytter inn på i huset på toppen (vil jo så klart ha det største selv) så kan dere andre velge dere bolig etter hvor dere vil bo. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 8. desember 2023 #17316 Del Skrevet 8. desember 2023 Daryl Dixon skrev (3 timer siden): Ble litt senere tur i dag, var litt skumt, men fortsatt tur. 7minus, ikke så aller verst. Holdt på å fryde av meg fingrene da jeg fylte diesel i dag, og tanken var nede på rødt nivå, så måtte jo stå en stund. Katten elsker vist utedressen til SB, sikkert fordi den lukter av å ha hengt i skapet i årevis. Måtte sloss for å få den på meg. Kommet litt i gang med min landsby, mangler litt "natur". Er litt glissent. Eller litt sånn bakkebygrenda. Hvor jeg flytter inn på i huset på toppen (vil jo så klart ha det største selv) så kan dere andre velge dere bolig etter hvor dere vil bo. Så koselig! 😍 Jeg vil bo inni det store juletreet! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 8. desember 2023 #17317 Del Skrevet 8. desember 2023 Kanskje du kan lage litt nakne trær av feks bjørkegreiner som deler seg fint? De kan du jo feks male litt røft (kladdete, tykk maling) med hvitmaling der du tror det ville vært snø naturlig, eller gå for noe mindre naturlig (men likevel naturlig) og male alle i feks blåtoner (som blåtimen)? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 8. desember 2023 #17318 Del Skrevet 8. desember 2023 Nå fikk jeg altfor lyst å lage noe lignende selv! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 8. desember 2023 Forfatter #17319 Del Skrevet 8. desember 2023 Rumle skrev (1 time siden): Nå fikk jeg altfor lyst å lage noe lignende selv! Gjør det! Rumle skrev (1 time siden): Kanskje du kan lage litt nakne trær av feks bjørkegreiner som deler seg fint? De kan du jo feks male litt røft (kladdete, tykk maling) med hvitmaling der du tror det ville vært snø naturlig, eller gå for noe mindre naturlig (men likevel naturlig) og male alle i feks blåtoner (som blåtimen)? Orker ikke lage noe selv i år, blir nok noen trær jeg finner i pynten. Kanskje neste år. Gode tips! Har ikke begynt med noe baking enda en gang jeg... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 8. desember 2023 #17320 Del Skrevet 8. desember 2023 (endret) Daryl Dixon skrev (8 minutter siden): Gjør det! Orker ikke lage noe selv i år, blir nok noen trær jeg finner i pynten. Kanskje neste år. Gode tips! Har ikke begynt med noe baking enda en gang jeg... Nei, nei har verken overskudd eller nok hus/ lyshus, men liker ideen, kanskje neste år! Ingen baking her heller enda Hva vil du bake? Endret 8. desember 2023 av Rumle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå