Gjest SVK Skrevet 4. desember 2023 #17261 Del Skrevet 4. desember 2023 3 minutter siden, SVK said: Jeg leser om norske skipsrederfamilier. Når jeg ser alle kranglene disse formuene har ført med seg så er jeg glad jeg ikke er i en milliardær-familie. Deler av kranglingen skjer fordi rederne ikke alltid ønsker å fordele arven likt mellom barna. Kvinner har ofte ikke fått arve fordi skipsrederne har ment at "kvinner ikke forstår seg på forretninger" og "kvinnene kan jo uansett bare gifte seg med en rik mann". Men også sønner som ikke har fått arvet fordi de ikke lot seg herse med av far. Og det har vært fedre som synes det har vært lurt å gi all arven til den ene ungen siden det er mer praktisk å ha 1 eier enn mange eiere. Klart det er bittert for barna som ikke får arv. Både fordi det er vondt å bli forskjellsbehandlet av ens foreldre, men også fordi det er snakk om så store summer. Ene ungen arver milliarder og den andre ungen har kanskje blitt ufør og lever på uføretrygd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 5. desember 2023 Forfatter #17262 Del Skrevet 5. desember 2023 SVK skrev (17 timer siden): Deler av kranglingen skjer fordi rederne ikke alltid ønsker å fordele arven likt mellom barna. Kvinner har ofte ikke fått arve fordi skipsrederne har ment at "kvinner ikke forstår seg på forretninger" og "kvinnene kan jo uansett bare gifte seg med en rik mann". Men også sønner som ikke har fått arvet fordi de ikke lot seg herse med av far. Og det har vært fedre som synes det har vært lurt å gi all arven til den ene ungen siden det er mer praktisk å ha 1 eier enn mange eiere. Klart det er bittert for barna som ikke får arv. Både fordi det er vondt å bli forskjellsbehandlet av ens foreldre, men også fordi det er snakk om så store summer. Ene ungen arver milliarder og den andre ungen har kanskje blitt ufør og lever på uføretrygd. Penger kan lage splid og skikkelig trøbbel. Det er veldig synd at foreldre forskjellsbehandler barna sine så grovt, eller rett og slett ikke unner dem arv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 5. desember 2023 #17263 Del Skrevet 5. desember 2023 16 minutter siden, Daryl Dixon said: Penger kan lage splid og skikkelig trøbbel. Det er veldig synd at foreldre forskjellsbehandler barna sine så grovt, eller rett og slett ikke unner dem arv. Enig. Og det blir ikke kun splid mellom foreldre og barn. Foreldrene skaper også splid mellom barna når de velger favoritter. I tillegg blir man lite selvstendig menneske om man må gjøre som foreldrene sier helt til de dør for at man skal ha få arve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 5. desember 2023 Forfatter #17264 Del Skrevet 5. desember 2023 SVK skrev (2 timer siden): Enig. Og det blir ikke kun splid mellom foreldre og barn. Foreldrene skaper også splid mellom barna når de velger favoritter. I tillegg blir man lite selvstendig menneske om man må gjøre som foreldrene sier helt til de dør for at man skal ha få arve. Sant. Sånne foreldre synes jeg er maktsyke, tenk å ønske å detaljstyre barna kun for penger og bedrift. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 5. desember 2023 #17265 Del Skrevet 5. desember 2023 13 minutter siden, Daryl Dixon said: Sant. Sånne foreldre synes jeg er maktsyke, tenk å ønske å detaljstyre barna kun for penger og bedrift. Enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 5. desember 2023 Forfatter #17266 Del Skrevet 5. desember 2023 18,4 minus ute, gikk en tur på ca 30min med podcast på øret. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 5. desember 2023 #17267 Del Skrevet 5. desember 2023 (endret) 44 minutter siden, Daryl Dixon said: 18,4 minus ute, gikk en tur på ca 30min med podcast på øret. Tøff som går ut frivillig i den kulden! Selv kjøpte jeg med nylig sånn buff til å ta over 2/3 av ansiktet slik jeg er mer beskyttet mot kulden. Endret 5. desember 2023 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 5. desember 2023 #17268 Del Skrevet 5. desember 2023 Daryl Dixon skrev (23 timer siden): Det er mye rar oppførsel i garderoben. Jeg stirrer aldri på noen, men når det i sidesynet står en kar å føner utstyret sitt, med bena godt fra hverandre, så får jeg det med meg. Og samme fyr setter seg naken ned og leser avisa. Hvis man vil lese avisa naken får man jo lov til det, men hadde ville gjort det hjemme i såfall. Og, i svømmehallen, hvis man skal bruke speedo, så er det best å velge en som ikke er 2 nummer for stor. Det var dagens. Har lett etter krok i hele huset. En liten til å ha i vinduet, kjøpt en kule til soveromsvinduet. Finner bare store tjukke kroker. Pokker å. Er 18minus her nå. Kaldt og snøkvitt. hadde han med seg egen føner til oppgaven? Folk altså .. Er det på svømming forresten? Daryl Dixon skrev (2 timer siden): 18,4 minus ute, gikk en tur på ca 30min med podcast på øret. Hva hører du på om dagen? Jeg har hørt litt på Live og Ronny de siste dagene, det er ganske koselig men, skulle virkelig ønske de hadde sluttet å si "koselomme" hele tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 5. desember 2023 Forfatter #17269 Del Skrevet 5. desember 2023 Rumle skrev (4 timer siden): hadde han med seg egen føner til oppgaven? Folk altså .. Er det på svømming forresten? Hva hører du på om dagen? Jeg har hørt litt på Live og Ronny de siste dagene, det er ganske koselig men, skulle virkelig ønske de hadde sluttet å si "koselomme" hele tiden Egen føner tror jeg, er ikke noe annet enn sånn håndføner på veggen ellers. Hadde blitt akrobatikk om han skulle bruke de. Ikke et bilde man vil ha i hodet. Er på svømming, ja Jeg liker ordet koselomme jeg. Var dagens jeg hørte på i dag. SVK skrev (6 timer siden): Tøff som går ut frivillig i den kulden! Selv kjøpte jeg med nylig sånn buff til å ta over 2/3 av ansiktet slik jeg er mer beskyttet mot kulden. Har du over munn og? Mulig jeg puster og peser mye, men blir våt i buffen om jeg har den over munn, og så blir det verre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 5. desember 2023 Forfatter #17270 Del Skrevet 5. desember 2023 Asbjørn Brekkes julekalender... kjempe dårlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 5. desember 2023 #17271 Del Skrevet 5. desember 2023 1 hour ago, Daryl Dixon said: Har du over munn og? Mulig jeg puster og peser mye, men blir våt i buffen om jeg har den over munn, og så blir det verre. Når du spør så ble jeg faktisk usikker. Jeg pleier å bruke sånn buff, men jeg er et rotehue så jeg har rotet bort den jeg brukte i fjor. Kjøpte ny nå og foreløpig har jeg kun brukt den til å beskytte haka fordi den blir så kald. Jeg har ikke fryst på nesa. Men jeg vet husker ikke om jeg pleide å ta den helt opp over munnen når det blir skikkelig kaldt. I tillegg til rotehue så er jeg utrolig glemsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 5. desember 2023 #17272 Del Skrevet 5. desember 2023 11 minutter siden, Daryl Dixon said: Asbjørn Brekkes julekalender... kjempe dårlig. Ikke sett den, men så den fikk dårlig anmeldelse. Er jo også 20 år siden første julekalender med Asbjørn Brekke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 5. desember 2023 Forfatter #17273 Del Skrevet 5. desember 2023 SVK skrev (24 minutter siden): Når du spør så ble jeg faktisk usikker. Jeg pleier å bruke sånn buff, men jeg er et rotehue så jeg har rotet bort den jeg brukte i fjor. Kjøpte ny nå og foreløpig har jeg kun brukt den til å beskytte haka fordi den blir så kald. Jeg har ikke fryst på nesa. Men jeg vet husker ikke om jeg pleide å ta den helt opp over munnen når det blir skikkelig kaldt. I tillegg til rotehue så er jeg utrolig glemsk. Men går jo an å dra den over hodet og opp over haka som en baklava eller hva det heter, sånn lue barn bruker med hull til fjeset. SVK skrev (17 minutter siden): Ikke sett den, men så den fikk dårlig anmeldelse. Er jo også 20 år siden første julekalender med Asbjørn Brekke. Yes. Og han er ikke morsom lenger. Så en episode og ble bare flau. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 5. desember 2023 #17274 Del Skrevet 5. desember 2023 16 minutter siden, Daryl Dixon said: Men går jo an å dra den over hodet og opp over haka som en baklava eller hva det heter, sånn lue barn bruker med hull til fjeset. Jepp. 16 minutter siden, Daryl Dixon said: Yes. Og han er ikke morsom lenger. Så en episode og ble bare flau. Det tror jeg på. Sjekket nå og der er 22 år siden Nissene på låven og det var jo også temmelig mange andre serier med Asbjørn Brekke etter det, så skjønner at man går lei. I tillegg lever jo vi i dag i en verden med nærmest ubegrenset antall serier man kan se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 5. desember 2023 Forfatter #17275 Del Skrevet 5. desember 2023 SVK skrev (14 minutter siden): Jepp. Det tror jeg på. Sjekket nå og der er 22 år siden Nissene på låven og det var jo også temmelig mange andre serier med Asbjørn Brekke etter det, så skjønner at man går lei. I tillegg lever jo vi i dag i en verden med nærmest ubegrenset antall serier man kan se. 22år!! Herregud... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 5. desember 2023 #17276 Del Skrevet 5. desember 2023 Daryl Dixon skrev (2 timer siden): Egen føner tror jeg, er ikke noe annet enn sånn håndføner på veggen ellers. Hadde blitt akrobatikk om han skulle bruke de. Ikke et bilde man vil ha i hodet. Er på svømming, ja Jeg liker ordet koselomme jeg. Var dagens jeg hørte på i dag. Har du over munn og? Mulig jeg puster og peser mye, men blir våt i buffen om jeg har den over munn, og så blir det verre. Godt poeng! Det er i alle fall et fint program Har ikke hørt dagens enda, ligger etter med julekalender og men, jeg får ta det i rykk og napp. Passer fint nårjeg ikke får sove! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 5. desember 2023 Forfatter #17277 Del Skrevet 5. desember 2023 Rumle skrev (19 minutter siden): Godt poeng! Det er i alle fall et fint program Har ikke hørt dagens enda, ligger etter med julekalender og men, jeg får ta det i rykk og napp. Passer fint nårjeg ikke får sove! Hvis du ikke har hørt første sesong av julestemning så anbefaler jeg den, perfekt på søvnløs natt. Der kommer de frem til post i pipa, Ronny skriver brev til nissen en gang, Live får en litt spesiell julekalender av Ronny, og den er så koselig. Så koselig at fjorårets ble nesten litt skuffende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 5. desember 2023 #17278 Del Skrevet 5. desember 2023 Daryl Dixon skrev (Akkurat nå): Hvis du ikke har hørt første sesong av julestemning så anbefaler jeg den, perfekt på søvnløs natt. Der kommer de frem til post i pipa, Ronny skriver brev til nissen en gang, Live får en litt spesiell julekalender av Ronny, og den er så koselig. Så koselig at fjorårets ble nesten litt skuffende. Ja? Takk for tipset, da skal jeg prøve å få hørt den 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 6. desember 2023 Forfatter #17279 Del Skrevet 6. desember 2023 19,6 blå ute i dag på tur. Var 21 kl 10, da ventet jeg. Kulden gjør det helt fantastisk å gå egentlig, nydelig føre, og er så pent. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 6. desember 2023 #17280 Del Skrevet 6. desember 2023 Daryl Dixon skrev (3 timer siden): 19,6 blå ute i dag på tur. Var 21 kl 10, da ventet jeg. Kulden gjør det helt fantastisk å gå egentlig, nydelig føre, og er så pent. Veldig kaldt! Her har det blitt plussgrader endelig, og det er bra for strømmen er vanvittig dyr om dagen! Men, det hadde vært koselig med mer snø og, må innrømme det, det blir en egen julestemning av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå