Gå til innhold

Fifty shades of Dixon.

Daryl Dixon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Frøkensina skrev (Akkurat nå):

Nei beroligende nå etter tlf. 

Å ja, sånn ja. Trodde du mente natta.

Har ikke sovetabletter. Har du?

Har hvis jeg trenger det, tar det ikke fast. Har melatonin og som jeg og kan bruke, prøver helst den før imovane da. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melatonin kan man godt ta hver kveld. Vet ikke hvorfor jeg ikke får den på resept lenger nå som den er reseptfri, men så er hun ikke opptatt av å hjelpe folk å spare penger. 

Imovane har jeg hatt noen få ganger, lenge siden nå. De virker jo ganske godt, men jeg blir ikke bare sløv av bivrikninger neste dag jeg blir skikkelig  deprimert så det frister ikke så mye å be om på nytt 😅.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så smaken da, får kjip smak i munnen dagen etter av den. Men det er jo kjempegodt å få sovne når man trenger det. Det er jo ikke egentlig en sovemedisin, men en innsovningsmedisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melatonin kan man godt ta hver kveld. Vet ikke hvorfor jeg ikke får den på resept lenger nå som den er reseptfri, men så er hun ikke opptatt av å hjelpe folk å spare penger. 

Imovane har jeg hatt noen få ganger, lenge siden nå. De virker jo ganske godt, men jeg blir ikke bare sløv av bivrikninger neste dag jeg blir skikkelig  deprimert så det frister ikke så mye å be om på nytt 😅.

Jeg og kan bli litt ekstra deprimert og mer angst om jeg tar de mer enn 4 netter på rad. Bruker de kun som nødløsning, og da må jeg ta de før kl 01. Jeg får heller ikke ha så mye tilgang til de sterke medisinene til en hver tid, så da vil jeg heller ha ekstra smertestillende enn sovetabletter. Blir trøtt om jeg tar melatonin lenge om gangen og. Jeg kjøper melatonin på thights.no fordi det er mye i pakka, de med 30 tabletter holder ikke, for jeg kan ta 2-3 om gangen. De har dråper og som fungerer godt. Sjekk ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frøkensina skrev (4 minutter siden):

Og så smaken da, får kjip smak i munnen dagen etter av den. Men det er jo kjempegodt å få sovne når man trenger det. Det er jo ikke egentlig en sovemedisin, men en innsovningsmedisin.

Ja, den smaken er forferdelig. Og sitter så langt bak i svelget liksom. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (7 minutter siden):

Ja, den smaken er forferdelig. Og sitter så langt bak i svelget liksom. 

Usj ja, man blir ikke kvitt den på lenge heller. Jeg vet ikke helt om stoffene i imovane, men det kan virke som at legene i stor grad har byttet ut tyngre sovemedisiner det var vanlig å gi ut før med denne. De hadde jo selvsagt sine ulemper med avhengighet, men de hadde heller ikke disse bivirkningene. 

Det var nok mye større fare hvis man tok mange av de, imovane er ikke så farlig såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkensina skrev (1 minutt siden):

Usj ja, man blir ikke kvitt den på lenge heller. Jeg vet ikke helt om stoffene i imovane, men det kan virke som at legene i stor grad har byttet ut tyngre sovemedisiner det var vanlig å gi ut før med denne. De hadde jo selvsagt sine ulemper med avhengighet, men de hadde heller ikke disse bivirkningene. 

Det var nok mye større fare hvis man tok mange av de, imovane er ikke så farlig såvidt jeg vet.

Ikke alene eller få om gangen er de farlige. Men langvarig bruk gir økt fare for demens.. Prøver å ikke ta de. Tar så mye annet. Ikke rart man blir rar.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (24 minutter siden):

Ikke alene eller få om gangen er de farlige. Men langvarig bruk gir økt fare for demens.. Prøver å ikke ta de. Tar så mye annet. Ikke rart man blir rar.

Urk! Bra du ikke tar mye av de, og glad for at jeg jeg ikke brukte de mye heller da. Selv om det ikke er demens mamma har så er det noe som er felles som ødelegges på hjernecellene og det er så fælt. 

Nei det er slitsomt med mye tunge medisiner! Har noe erfaring selv, men mest med å være pårørende til eksen min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkensina skrev (1 minutt siden):

Urk! Bra du ikke tar mye av de, og glad for at jeg jeg ikke brukte de mye heller da. Selv om det ikke er demens mamma har så er det noe som er felles som ødelegges på hjernecellene og det er så fælt. 

Nei det er slitsomt med mye tunge medisiner! Har noe erfaring selv, men mest med å være pårørende til eksen min. 

Ja, er noe som heter Parkinsondemens og... fæle greier. 

Det er ikke noe gøy med medisiner, litt flaut når man må ramse opp alt man bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (1 minutt siden):

Ja, er noe som heter Parkinsondemens og... fæle greier. 

Det er ikke noe gøy med medisiner, litt flaut når man må ramse opp alt man bruker.

Ja, mulig hun har det også jeg vet ikke. Men synes det er dårlig at hun enda ikke har fått den medisinen som brukes mot det som nevrologen skrev ut. Den krever EKG test først,  men det har ingen tatt ansvar for enda. Lewybody legener finnes både i demens og parkinsons, det er noe som klistrer seg på synapsene tror jeg. 

:troest:  Synd at det er flaut, man kan jo ikke noe for det man har behov for. Bare de hjelper deg og du slipper for mye bivirkninger er det som er viktig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mulig hun har det også jeg vet ikke. Men synes det er dårlig at hun enda ikke har fått den medisinen som brukes mot det som nevrologen skrev ut. Den krever EKG test først,  men det har ingen tatt ansvar for enda. Lewybody legener finnes både i demens og parkinsons, det er noe som klistrer seg på synapsene tror jeg. 

:troest:  Synd at det er flaut, man kan jo ikke noe for det man har behov for. Bare de hjelper deg og du slipper for mye bivirkninger er det som er viktig. 

Ingen som har tatt en ekg?? Det er jo veldig lett å få tatt. Trodde man hverfall hadde ekg-maskiner på helsehus som hun var på før. Det var litt slapt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daryl Dixon skrev (1 time siden):

Ingen som har tatt en ekg?? Det er jo veldig lett å få tatt. Trodde man hverfall hadde ekg-maskiner på helsehus som hun var på før. Det var litt slapt...

De hadde ikke nei :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkensina skrev (11 minutter siden):

De hadde ikke nei :( 

Det var dårlig.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bestille taxi i morgen, det er det lenge siden jeg har gjort. Og da kom jeg på at jeg ofte hører folk ber resepsjonisten bestille taxi, men så har man telefon i hånda selv. Da tenker jeg at det kan man jo gjøre selv! Latskap.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...