AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #1 Skrevet 16. mars 2021 Hei, jeg er 25 år og har ingen kjæreste, og jeg opplever bare negativ respons fra jenter jeg spør på date, spesielt hvis jeg spør på date nr. 2. Jeg har høy lønn og en universitetsutdannelse og allikevel greide jeg å ødelegge livet mitt som 18 åring da jeg ikke ble sammen med en jente på vgd som likte meg. Hun er den eneste jenta som noengang så noe positivt i meg. Jeg er gått glipp av alt med ungdomslivet og etablering. Fremtiden min er pyton, jeg kommer bare til å se på alle andre bli etablerte osv, mens nå som jeg ikke studerer lengre, så er sjansene mine for å treffe dame lik null. Jeg burde jo hatt de beste årene av livet mitt nå, allikevel får jeg det bare værre hver eneste dag. Men hver dag jeg går på jobb må jeg se på alle de lykkelige parene som etablerer seg og har en fremtid å glede seg til. Jeg tenker av og til at jeg hadde vært bedre stilt dersom jeg satt livstid i isolasjonsfengsel, da hadde jeg sluppet å se alle lykkelige par på gata med vanlige liv og uten problemer. Det blir vanskeligere og vanskeligere for hver dag. Anonymkode: 4923e...1a5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #2 Skrevet 16. mars 2021 Nesten ingen som blir sammen når de er 18, er sammen i mange år. Vet du hva som er grunnen til at jenter ikke vil på date nr 2 med deg? Det er vaskeelig å gi råd når man ikke vet hva problemet er. Hva skal til for at du skal være en person jenter ønsker å omgås? Kan du spør noen du kjenner? Venner? Kompisers kjærester? Kusiner? Søstre? Tidligere dater? Anonymkode: 6dac9...1fd 22
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 16. mars 2021 Begynner du igjen ...? Jeg har sett deg her inne før. Og nå er det på tide at noen kutter ned crappet og sier det som det er: Påstand 1: "Hun er den eneste jenta som noen gang så noe positivt i meg." - Og hvordan i all verden har du oversikt over dette og kan vite dette med sikkerhet? Selv om du ser på denne jenta som "the one that got away", så betyr ikke dette at det er den eneste jenta som du kan like, eller som kan like deg, der ute. Du var 18 år! Skjerp deg nå! Det er aldri for sent! I dag er du 25 år og fortid er fortid. Mange var "tapere" før, men drukner i damer i dag - bare for å sette det på spissen. Fortid bestemmer ikke nødvendigvis fremtid, med mindre du lar det bli slik selv. DU STYRER DITT EGET LIV. Påstand 2: "(...) så er sjansene mine for å treffe en dame lik null." - I CALL BULLSHIT. Hvis du mener dette er fordi du er stygg og ubrukelig, så kan jeg love deg at vi alle her inne har sett menn vi tenker er idiotiske, stygge og ubrukelige (ingen er det, selvsagt, jeg prøver bare å få frem at det er øyet som ser) som har fått seg mer enn én dame/kjæreste opp gjennom tiden. Hvis du vil treffe en dame, mann, så greier du det. Men da må du søren meg ville det også! De kommer ikke hjem til deg og henter deg, i alle fall ikke med den sykt depressive attituden du sitter med her. Påstand 3: "(...) jeg får det verre for hver eneste dag." - Hvorfor tror du at du føler at dette skjer? Altså at det blir verre og verre dag for dag? Jeg tenker umiddelbart at det har noe med tankegangen din å gjøre, og at du kanskje hadde hatt godt av litt hjelp og støtte utenfra. Søk hjelp hos en psykolog og eventuelt støtte fra familie og venner. Jeg skal prøve å innprente i deg hva som er fakta: Uansett hvordan du ser ut, føler deg og klarer deg i livet; det finnes noen for alle der ute. Absolutt alle. Ja, forutsatt at du faktisk VIL og klarer å prøve. Det høres ut som du har en jobb å gjøre i deg selv, før du kan begynne å sammenligne deg med andre. Du er ikke lykkelig selv, du er nedstemt eller i verste fall depressiv. Derfor virker det som om alle andre har det så fantastisk. Sannheten er at forhold og damer kan være et helvetes slit og ork, og at det sjelden er så frydefullt som det kan se ut i forbifarten på gata. DU ER BRA NOK. DU SER BRA NOK UT. Du har bare tatt noen valg som har gitt deg noen nederlag. Snu dette nå! Hilsen dame 26 Anonymkode: 0c4e0...a67 52
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #4 Skrevet 16. mars 2021 PS: Mange fantastisk flotte damer blir også ditches etter date nr. 1. Brukt for sex, rett og slett bare bruk og kast. Man føler seg ikke bra nok, men kan ikke gi opp og må prøve videre. HELT NORMALT, både for kvinner og menn. Anonymkode: 0c4e0...a67 10
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #5 Skrevet 16. mars 2021 Er du klar over hvor mange frosker man møter før det dukker opp en prins? Dvs alle har ventet, alle har møtt "the one that got away", ingen ramlet over den rette på første forsøk. Som nevnt over så er holdningene og tankegangen din deprimerende og det er ikke et karaktertrekk som innbyder til romantikk og interesse Anonymkode: b1396...37c 11
got2go Skrevet 16. mars 2021 #6 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Begynner du igjen ...? Jeg har sett deg her inne før. Og nå er det på tide at noen kutter ned crappet og sier det som det er: Påstand 1: "Hun er den eneste jenta som noen gang så noe positivt i meg." - Og hvordan i all verden har du oversikt over dette og kan vite dette med sikkerhet? Selv om du ser på denne jenta som "the one that got away", så betyr ikke dette at det er den eneste jenta som du kan like, eller som kan like deg, der ute. Du var 18 år! Skjerp deg nå! Det er aldri for sent! I dag er du 25 år og fortid er fortid. Mange var "tapere" før, men drukner i damer i dag - bare for å sette det på spissen. Fortid bestemmer ikke nødvendigvis fremtid, med mindre du lar det bli slik selv. DU STYRER DITT EGET LIV. Påstand 2: "(...) så er sjansene mine for å treffe en dame lik null." - I CALL BULLSHIT. Hvis du mener dette er fordi du er stygg og ubrukelig, så kan jeg love deg at vi alle her inne har sett menn vi tenker er idiotiske, stygge og ubrukelige (ingen er det, selvsagt, jeg prøver bare å få frem at det er øyet som ser) som har fått seg mer enn én dame/kjæreste opp gjennom tiden. Hvis du vil treffe en dame, mann, så greier du det. Men da må du søren meg ville det også! De kommer ikke hjem til deg og henter deg, i alle fall ikke med den sykt depressive attituden du sitter med her. Påstand 3: "(...) jeg får det verre for hver eneste dag." - Hvorfor tror du at du føler at dette skjer? Altså at det blir verre og verre dag for dag? Jeg tenker umiddelbart at det har noe med tankegangen din å gjøre, og at du kanskje hadde hatt godt av litt hjelp og støtte utenfra. Søk hjelp hos en psykolog og eventuelt støtte fra familie og venner. Jeg skal prøve å innprente i deg hva som er fakta: Uansett hvordan du ser ut, føler deg og klarer deg i livet; det finnes noen for alle der ute. Absolutt alle. Ja, forutsatt at du faktisk VIL og klarer å prøve. Det høres ut som du har en jobb å gjøre i deg selv, før du kan begynne å sammenligne deg med andre. Du er ikke lykkelig selv, du er nedstemt eller i verste fall depressiv. Derfor virker det som om alle andre har det så fantastisk. Sannheten er at forhold og damer kan være et helvetes slit og ork, og at det sjelden er så frydefullt som det kan se ut i forbifarten på gata. DU ER BRA NOK. DU SER BRA NOK UT. Du har bare tatt noen valg som har gitt deg noen nederlag. Snu dette nå! Hilsen dame 26 Anonymkode: 0c4e0...a67 Helt enig! Ts har da slettes ikke ødelagt livet sitt, maken til selvdestruksjon. 12
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #7 Skrevet 16. mars 2021 Jeg har vært på noen dater med et par karer som hadde en lignende innstilling som det du viser, TS, og det var så slitsomt..! Ikke fordi fyren ikke er bra nok, pen nok, morsom nok eller suksessrik nok - men fordi man nærmest må forsvare seg og forklare seg hvorfor man ville omgås/bli kjent/gi det en sjanse, hva/hvem man har truffet før og hva som er "galt" med en selv som liksom "gidder" å prøve fyren. Den der "alle andre har så enkle liv"-holdningen er så ræva! Ikke bare fordi det er helt feil og ekstremt navlebeskuende (newsflash, alles problemer er store for dem selv!) men fordi det er så utrolig destruktivt, det kveler ethvert forsøk på optimisme, livsglede og spontanitet. Det tar helt kål på alle forsøk på å komme under huden på et annet menneske fordi alle piggene er ute og man blir idiotforklart hvis man er imøtekommende og opptrer glad. Sorry TS; men tankegangen om at alle har det fint og får til alt men ikke du, det er som å prøve å tenne et lys i et rom uten oksygen. Du må rett og slett lufte ut, ta tak i deg sjæl og finne en mening med tingene - det er ikke en jente/partners jobb å være det store i livet ditt eller gjøre det levbart, det kan bare du gjøre. Partner er en ekstra glede i et allerede OK liv, ikke en livbøye som skal holde deg flytende eller en underholdningsmaskin fordi det ellers er kjipt i verden. Og du skal tross alt ha overskudd og hygge å gi tilbake til denne personen, noe som er vanskelig hvis du i utgangspunktet er negativ og deprimert. Unner deg for all del både glede og partner, men som andre her nevner så har du en jobb å gjøre før du burde kaste deg ut i datinglivet slik du fremstiller deg her. Masse lykke til! Anonymkode: 573ae...d6a 19
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #8 Skrevet 16. mars 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har vært på noen dater med et par karer som hadde en lignende innstilling som det du viser, TS, og det var så slitsomt..! Ikke fordi fyren ikke er bra nok, pen nok, morsom nok eller suksessrik nok - men fordi man nærmest må forsvare seg og forklare seg hvorfor man ville omgås/bli kjent/gi det en sjanse, hva/hvem man har truffet før og hva som er "galt" med en selv som liksom "gidder" å prøve fyren. Den der "alle andre har så enkle liv"-holdningen er så ræva! Ikke bare fordi det er helt feil og ekstremt navlebeskuende (newsflash, alles problemer er store for dem selv!) men fordi det er så utrolig destruktivt, det kveler ethvert forsøk på optimisme, livsglede og spontanitet. Det tar helt kål på alle forsøk på å komme under huden på et annet menneske fordi alle piggene er ute og man blir idiotforklart hvis man er imøtekommende og opptrer glad. Sorry TS; men tankegangen om at alle har det fint og får til alt men ikke du, det er som å prøve å tenne et lys i et rom uten oksygen. Du må rett og slett lufte ut, ta tak i deg sjæl og finne en mening med tingene - det er ikke en jente/partners jobb å være det store i livet ditt eller gjøre det levbart, det kan bare du gjøre. Partner er en ekstra glede i et allerede OK liv, ikke en livbøye som skal holde deg flytende eller en underholdningsmaskin fordi det ellers er kjipt i verden. Og du skal tross alt ha overskudd og hygge å gi tilbake til denne personen, noe som er vanskelig hvis du i utgangspunktet er negativ og deprimert. Unner deg for all del både glede og partner, men som andre her nevner så har du en jobb å gjøre før du burde kaste deg ut i datinglivet slik du fremstiller deg her. Masse lykke til! Anonymkode: 573ae...d6a Jeg viser jo ikke dette når jeg er på date. Da bare smiler jeg og er glad. Det samme når jeg er ute og byr på meg selv i sosiale sammenhenger, så godt det nå lar seg gjøre. Jeg aksepterer alltid når jeg får avslag til en ny date fra ei dame, og maser ikke på henne for en forklarting e.l. på hvorfor hun ikke er villig til å utforske meg noe mere. Anonymkode: 4923e...1a5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #9 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hei, jeg er 25 år og har ingen kjæreste, og jeg opplever bare negativ respons fra jenter jeg spør på date, spesielt hvis jeg spør på date nr. 2. Jeg har høy lønn og en universitetsutdannelse og allikevel greide jeg å ødelegge livet mitt som 18 åring da jeg ikke ble sammen med en jente på vgd som likte meg. Hun er den eneste jenta som noengang så noe positivt i meg. Jeg er gått glipp av alt med ungdomslivet og etablering. Fremtiden min er pyton, jeg kommer bare til å se på alle andre bli etablerte osv, mens nå som jeg ikke studerer lengre, så er sjansene mine for å treffe dame lik null. Jeg burde jo hatt de beste årene av livet mitt nå, allikevel får jeg det bare værre hver eneste dag. Men hver dag jeg går på jobb må jeg se på alle de lykkelige parene som etablerer seg og har en fremtid å glede seg til. Jeg tenker av og til at jeg hadde vært bedre stilt dersom jeg satt livstid i isolasjonsfengsel, da hadde jeg sluppet å se alle lykkelige par på gata med vanlige liv og uten problemer. Det blir vanskeligere og vanskeligere for hver dag. Anonymkode: 4923e...1a5 Forstår deg godt. Jeg er dame og da jeg var 18 år viste en snill mann interesse for meg. Dessverre hadde jeg dårlig selvtillit og følte meg ikke bra nok, og jeg slapp han ikke innpå meg. Jeg har aldri hatt lett for å møte noen, så siden da har jeg vært alene og nå er jeg 39, så det er veldig deprimerende... Jeg vet ingenting om sexliv og kjærlighet, og når andre er hysteriske fordi de ikke har hatt sex på 1 uke eller 1 mnd, forstår jeg ingenting. Skulle ønske jeg hadde funnet meg noen før pandemien, jeg også Anonymkode: 9f7ec...ead 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #10 Skrevet 16. mars 2021 Begynn med match.com og begynn å date aktivt når samfunnet åpner opp igjen. Selvfølgelig er det mange jenter der som søker et stabilt forhold og selvfølgelig har du mange ting ved deg som noen kommer til å like. Bare gjør et aktivt tiltak. Anonymkode: 3e77b...485
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #11 Skrevet 16. mars 2021 Altså, hvor mange Vgs-par varer? Nesten ingen! Så selv om du hadde blitt sammen med henne på VGs, ville dere neppe vært sammen i dag. Du er dessuten bare 25. Litt tidlig å gi opp Anonymkode: 5a2ff...02a 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #12 Skrevet 16. mars 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Begynn med match.com og begynn å date aktivt når samfunnet åpner opp igjen. Selvfølgelig er det mange jenter der som søker et stabilt forhold og selvfølgelig har du mange ting ved deg som noen kommer til å like. Bare gjør et aktivt tiltak. Anonymkode: 3e77b...485 Datingsider kan man som mann ikke bruke. Øvrige arenaer for å møte jenter mottas med stor takk Anonymkode: 4923e...1a5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #13 Skrevet 16. mars 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Forstår deg godt. Jeg er dame og da jeg var 18 år viste en snill mann interesse for meg. Dessverre hadde jeg dårlig selvtillit og følte meg ikke bra nok, og jeg slapp han ikke innpå meg. Jeg har aldri hatt lett for å møte noen, så siden da har jeg vært alene og nå er jeg 39, så det er veldig deprimerende... Jeg vet ingenting om sexliv og kjærlighet, og når andre er hysteriske fordi de ikke har hatt sex på 1 uke eller 1 mnd, forstår jeg ingenting. Skulle ønske jeg hadde funnet meg noen før pandemien, jeg også Anonymkode: 9f7ec...ead Jeg forstår deg også så utrolig godt. Så vondt å lese at jeg ikke er alene om å ha tatt valgt som har ødelagt så mye i allerede så ung alder. Anonymkode: 4923e...1a5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #14 Skrevet 16. mars 2021 Det skal litt til for menn (i hvertfall unge menn) å nå opp på datingsider, så ikke fortvil om du ikke har sjans på tinder etc. Helt ærlig - bare vent til du blir litt eldre. Det blir lettere. Ikke bekymre deg, du har det jo ikke travelt på noen måte. Anonymkode: 69f09...af9
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #15 Skrevet 16. mars 2021 Du har laget mange tråder om dette og fått masse råd, så hva er det som gjør at du ikke tar til deg de rådene? Og hvorfor tror du at du får noe bedre svar denne gangen? Hva er det du ønsker å få som svar når du lager så mange tråder om dette? Anonymkode: ed919...444 7
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #16 Skrevet 16. mars 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det skal litt til for menn (i hvertfall unge menn) å nå opp på datingsider, så ikke fortvil om du ikke har sjans på tinder etc. Helt ærlig - bare vent til du blir litt eldre. Det blir lettere. Ikke bekymre deg, du har det jo ikke travelt på noen måte. Anonymkode: 69f09...af9 Det er helt riktig. Men det blir jo vanskeligere med åra, ihvertfall nå som jeg jobber fulltid og ikke er student på fulltid. Jeg kan ikke engang dra til Thailand så mye jeg vil for å møte damer, fordi jobben min krever tilstedeværelse på kontoret i Oslo Anonymkode: 4923e...1a5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #17 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg viser jo ikke dette når jeg er på date. Da bare smiler jeg og er glad. Det samme når jeg er ute og byr på meg selv i sosiale sammenhenger, så godt det nå lar seg gjøre. Jeg aksepterer alltid når jeg får avslag til en ny date fra ei dame, og maser ikke på henne for en forklarting e.l. på hvorfor hun ikke er villig til å utforske meg noe mere. Anonymkode: 4923e...1a5 Det gjør du garantert. Dårlig selvbilde og negativt syn på livet oser igjennom selv hvor godt du prøver å skjule det. Tro meg. Problemet her er ikke at du ikke får deg dame. Problemet er at du har knyttet din selvfølelse til hvorvidt du får dame eller ikke. Damer skyr menn med dårlig selvfølelse som ilden, for å være sammen med en mann med dårlig selvfølelse betyr at man hele tiden må bekrefte at 'ja, du ser bra ut. Ja, jeg liker deg. Nei, jeg har ikke vært utro og jeg er ikke interessert i noen andre'. Jeg husker at du har skrevet her før, og du har tydeligvis ikke tatt grep for å trives med livet ditt siden da. Her er en liten hemmelighet: man blir IKKE automatisk lykkelig av å være i et forhold. Faktisk kan det gjøre hverdagen vanskeligere. Legg vekk ønsket om dame. Fokuser på deg selv istedenfor. Gå til fastlegen og få henvisning til psykolog. Begynn å trene styrke og spise sunt. Dyrk hobbyer. Gi deg selv 2 år hvor du fokuserer på deg selv, hvor målet er at du skal føle deg fornøyd og glad med hverdagen og deg selv. Når du når det punktet, DA kan du begynne å se etter dame. Folk som er negative, deppa og destruktiv blir aldri gode partnere. Gode partnere er de som klarer å være fornøyd med livet helt alene. Du er misfornøyd med alt og tror dame er svaret. Det er feil. Anonymkode: 67438...ab3 5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #18 Skrevet 16. mars 2021 Du høres deprimert ut, og sannsynligvis ligger det noe helt annet bak enn at du ikke ble sammen med «den eneste ene» da du var 18. Søk hjelp - start hos fastlegen - og sjansen er stor for at du får det bedre med deg selv. Og da kommer også mulighetene på kjærlighetsfronten etterhvert. Anonymkode: a431b...7c0 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #19 Skrevet 16. mars 2021 Last ned Tinder. Anonymkode: 14397...cf8 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #20 Skrevet 16. mars 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du høres deprimert ut, og sannsynligvis ligger det noe helt annet bak enn at du ikke ble sammen med «den eneste ene» da du var 18. Søk hjelp - start hos fastlegen - og sjansen er stor for at du får det bedre med deg selv. Og da kommer også mulighetene på kjærlighetsfronten etterhvert. Anonymkode: a431b...7c0 Hva da? Resten i livet fungerer jo greit. Har du hørt meg klage på andre ting såsom jobben. Jaja, enkelte ting kunne optimaliseres, men alt i alt er jeg fornøyd. Jeg er bare ikke fornøyd med å ha ødelagt mitt liv for alltid som guttunge på videregående. Det er så ubeskrivelig vondt å oppleve. Anonymkode: 4923e...1a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå