AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #1 Skrevet 16. mars 2021 De senere årene har jeg lagt merke til at det blir mer og mer vanlig å gjøre store endringer på hus og eiendom før de har flyttet inn, og bodd seg til. Et eksempel på det er våre nye naboer som kun har bodd her i noen få uker, og som allerede har hugget ned alt av trær fordi de ville ha uhindret utsikt. Det er selvfølgelig opp til dem, men jeg er 99.9 % sikker på at kommer til å angre, for 100 % av de som har gjort det samme tidligere har angret seg, og plantet nye trær som erstatning for de som ble hugget ned. Alle som har bodd her noen år vet at trærne er nødvendige, fordi de skjermer for støv og støy fra hovedveien som går rett forbi, men enda viktigere, fra åkeren som ligger 10 meter unna husveggen. Dette var bare et eksempel, men jeg føler det har blitt gammeldags å "bo seg til", se an forholdene gjennom alle årstider før man gjennom erfaring ser hva som fungerer /ikke fungerer i praksis, og gjør de største endringene ut i fra disse erfaringene. Stemmer dette? Anonymkode: 08126...c95 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #2 Skrevet 16. mars 2021 Jeg har flyttet 3-4 ganger, og vet hvordan jeg vil ha det. Samt at om man skal "bo seg til" blir man raskt vant, og det blir vanskeligere å gjøre endringer. Så har alltid utført endringer før vi faktisk flytter, uten noen gang å ha angret. Ville imidlertid ikke flyttet til et sted med støy og støv fra vei, trær eller ikke, det er ikke bra for helsen over tid. Så her høres det jo ut som om det er et klassisk område for de som finner seg en rimelig enebolig, og ikke forstår hvorfor det er så rimelig før de flytter inn. Anonymkode: 96c0a...540 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #3 Skrevet 16. mars 2021 Noen vil gjøre endringer før de bor seg til, andre vil ikke. Det får være opp til de hva de vil. Bryr meg ikke om hvilke valg naboene tar på sine egne eiendommer. Anonymkode: 6f2de...e03 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #4 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): . Så her høres det jo ut som om det er et klassisk område for de som finner seg en rimelig enebolig, og ikke forstår hvorfor det er så rimelig før de flytter inn. Anonymkode: 96c0a...540 Jeg håper da virkelig ikke at noen blir overrasket over at det medfører støy og støv når man bosetter seg nær jordbruksareal. Men spørsmålet var egentlig om jeg har rett når jeg føler at det var mer vanlig å bo seg til før enn det er nå. Anonymkode: 08126...c95 1
AntiBullshit Skrevet 16. mars 2021 #5 Skrevet 16. mars 2021 Jeg vet ikke, men det er jo unektelig enklere å gjøre store endringer før man har bodd seg inn. Da slipper man å flytte på møbler, trampoliner osv
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #6 Skrevet 17. mars 2021 Tror du har rett ja ts Anonymkode: f5bc0...371
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå