AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #1 Skrevet 16. mars 2021 Jeg er 27 år og kvinne. Har masse gode venner, er gift og har en fin familie. Folkene rundt meg kjenner meg og vet hvordan jeg uttrykker meg. Men jeg vet at det til tider plager mannen min at jeg sliter sånn med å uttrykke følelser. problemet ligger feks i når noen deler en nyhet med meg. Jeg føler masse, kan bli glad på deres vegne, lei meg, osv, men jeg klarer ikke å vise det gjennom ord eller uttrykk. Det stopper liksom. Samme hvis feks mannen min har gjort noe bra eller oppnådd noe. Jeg er så stolt og glad på hans vegne og vil si det, men det bare stopper seg. Klarer liksom ikke vise mimikk i ansiktet og svarer bare «så bra». har masse følelser og kan gjerne snakke om dem helt seriøst og rolig i en samtale. Men sliter med å faktisk vise disse følelsene. Hvis jeg syns noe er trist så griner jeg ikke, hvis jeg syns noe er morsomt trenger jeg ikke le, eller hvis jeg er veldig giret synes det ikke.. men har alle disse følelsene sterkt inni meg, det vet jeg. Men de kommer ikke fram. Har vært sånn hele livet😔 hva er grunnen til det? Noen som har det likt? Anonymkode: a7fad...dbb 2
Pia Sofia Skrevet 16. mars 2021 #2 Skrevet 16. mars 2021 Aner ikke, men jeg ville virkelig ha jobbet med saken, det er vondt for de rundt. Og sikkert for deg. Krysser fingrene for bra tips fra noen med peil her. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #3 Skrevet 16. mars 2021 Kanskje du har ADD? At du blir passiv. Du bør hvertfall være åpen om dette problemet til de rundt deg. Fortell dem slik du skrev her, og at det plager deg at du ikke klarer å vise du er engasjert, men at du er det inni deg. Fortell dem at du føler veldig mye, men sliter med å få det ut. Anonymkode: 153e3...192 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #4 Skrevet 16. mars 2021 Jeg er i nøyaktig samme situasjon, mann 31. Min samboer over 7 år har lenge spøkt med at jeg har en mild form for aspergers eller autisme, og de siste årene har jeg i grunn kommet frem til at det mest sannsynlig stemmer- uten at jeg har blitt evaluert av en lege som har bekreftet dette. Det siste året har jeg aktivt gått inn for å trene på disse tingene, dvs at jeg kan stå foran speilet og le og/eller øve meg på ansiktsuttrykk som jeg har speilet fra andre. Det har fungert overraskende bra, og jeg har hatt stor hjelp av innøvde reaksjoner, og særlig latter, i ulike sosiale sammenhenger. Anonymkode: 8f960...401 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #5 Skrevet 16. mars 2021 Kan du skrive tegn på følelser i ettertid, da? Anonymkode: 1d6da...0d1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #6 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er 27 år og kvinne. Har masse gode venner, er gift og har en fin familie. Folkene rundt meg kjenner meg og vet hvordan jeg uttrykker meg. Men jeg vet at det til tider plager mannen min at jeg sliter sånn med å uttrykke følelser. problemet ligger feks i når noen deler en nyhet med meg. Jeg føler masse, kan bli glad på deres vegne, lei meg, osv, men jeg klarer ikke å vise det gjennom ord eller uttrykk. Det stopper liksom. Samme hvis feks mannen min har gjort noe bra eller oppnådd noe. Jeg er så stolt og glad på hans vegne og vil si det, men det bare stopper seg. Klarer liksom ikke vise mimikk i ansiktet og svarer bare «så bra». har masse følelser og kan gjerne snakke om dem helt seriøst og rolig i en samtale. Men sliter med å faktisk vise disse følelsene. Hvis jeg syns noe er trist så griner jeg ikke, hvis jeg syns noe er morsomt trenger jeg ikke le, eller hvis jeg er veldig giret synes det ikke.. men har alle disse følelsene sterkt inni meg, det vet jeg. Men de kommer ikke fram. Har vært sånn hele livet😔 hva er grunnen til det? Noen som har det likt? Anonymkode: a7fad...dbb Når jeg blir usikker så det kan det være at jeg blir keitete. Så jeg sliter med det. Forstår hva du sier TS. Anonymkode: 2ff4a...c0e
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #7 Skrevet 16. mars 2021 Du er heldig. Det er jævlig når følelser kan leses på ansiktet. Jeg kan ikke skjule følelser og bærer dem på kroppen og ansiktet, og det avslører meg alltid og er tungvint. Ser ikke noe problem med at du er slik. Anonymkode: c0bd0...780
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #8 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er 27 år og kvinne. Har masse gode venner, er gift og har en fin familie. Folkene rundt meg kjenner meg og vet hvordan jeg uttrykker meg. Men jeg vet at det til tider plager mannen min at jeg sliter sånn med å uttrykke følelser. problemet ligger feks i når noen deler en nyhet med meg. Jeg føler masse, kan bli glad på deres vegne, lei meg, osv, men jeg klarer ikke å vise det gjennom ord eller uttrykk. Det stopper liksom. Samme hvis feks mannen min har gjort noe bra eller oppnådd noe. Jeg er så stolt og glad på hans vegne og vil si det, men det bare stopper seg. Klarer liksom ikke vise mimikk i ansiktet og svarer bare «så bra». har masse følelser og kan gjerne snakke om dem helt seriøst og rolig i en samtale. Men sliter med å faktisk vise disse følelsene. Hvis jeg syns noe er trist så griner jeg ikke, hvis jeg syns noe er morsomt trenger jeg ikke le, eller hvis jeg er veldig giret synes det ikke.. men har alle disse følelsene sterkt inni meg, det vet jeg. Men de kommer ikke fram. Har vært sånn hele livet😔 hva er grunnen til det? Noen som har det likt? Anonymkode: a7fad...dbb spør legen om du kan få utredning for dette på BUP. Kan fint skjule seg noe ADD bak. Anonymkode: 725df...3fd 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #9 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du er heldig. Det er jævlig når følelser kan leses på ansiktet. Jeg kan ikke skjule følelser og bærer dem på kroppen og ansiktet, og det avslører meg alltid og er tungvint. Ser ikke noe problem med at du er slik. Anonymkode: c0bd0...780 Problemet er at hun kan virke likegyldig. Anonymkode: 1d6da...0d1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #10 Skrevet 16. mars 2021 Er du oppvokst med at det sjelden ble snakket om følelser eller vist følelser i ulike situasjoner ? Anonymkode: fc0fb...655
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå