Gå til innhold

Hvis man vi ha en annen vaksine.

Anbefalte innlegg

Gjest Ludmilla
Skrevet

Regner med at den del har blitt redde for Aztra sine vaksine, men ønsker en annen. 

Selv om denne vaksinen blir friskmeldt leser jeg at veldig mange blir kjempedårlig med høy feber og sykdomsfølelse av denne vaksinen.

Men er det slik at man må ta denne? Det finnes jo andre typer. Så hvis man nekter å ta Aztra sin får man ingen?

Da tror jeg i såfall at jeg står over. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i den siste gruppen i vaksinasjons-køen, så tror en av de andre vi bli brukt på det tidspunktet.

Men hvis det skulle være slik at det er AZ eller ingen, så tar jeg ikke sjansen..

• Liker 4
Gjest theTitanic
Skrevet

Du får ikke velge, men du kan si nei. Kanskje får du nytt tilbud til høsten når alle som har sagt ja har fått. 

Skrevet
Ludmilla skrev (1 minutt siden):

Regner med at den del har blitt redde for Aztra sine vaksine, men ønsker en annen. 

Selv om denne vaksinen blir friskmeldt leser jeg at veldig mange blir kjempedårlig med høy feber og sykdomsfølelse av denne vaksinen.

Men er det slik at man må ta denne? Det finnes jo andre typer. Så hvis man nekter å ta Aztra sin får man ingen?

Slik jeg har forstått det må man i så fall vente til vaksineringen av alle i vaksinasjonsprogrammet er ferdig.

• Liker 1
Gjest Rocka69
Skrevet

Du får ikke velge nå i vaksinasjonsprogrammet, da må du ta den du blir tilbudt eller si nei.

Når massevaksinasjonen verden over, så kan du sikkert bestille den vaksinen du ønsker hos din fastlege. Men da er det ikke sikkert at vaksinene er gratis lengre, og at du må kanskje betale full pris

Skrevet

Jeg skjønner skepsisen til AZ. Er skeptisk selv. Men konsekvensen av at man ikke får velge vil være at mange ikke vil la seg vaksinere, og da er man like langt. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg tipper man nok kan velge selv etterhvert, men det tar nok litt tid. Jeg er nok en av de siste som blir tilbudt vaksine, og tenker da å prøve å slå kloa i Sputnik. 

Skrevet

Tok AZ. Fikk muskelverk og slapphet i 24 timer. Akkurat samme bivirkninger som influensavaksina. Merka ingen forskjell. Gått 2 uker siden. Helt normal igjen og ikke merka noe etter dette. Men HVIS jeg fikk velge, ville jeg valgt Sputnik V

• Liker 3
Skrevet
Ludmilla skrev (6 timer siden):

Tok astrazeneca jeg har ikke blitt dårlig i det hele tatt og jeg hadde virkelig trodd jeg skulle bli dårlig fordi jeg ble temmelig dårlig av influensa vaksinen. Tar absolutt dose 2 hvis de godkjenner den. Dessuten er de andre to basert på gener mens denen er basert på virus likt som influensavaksinen også er basert på virus. Da er det også vanligere at man KAN får flere bivirkninger og litt symptomer. Likevel så er det sånn 5stk i norden eller noe av mange millioner så er jo ikke så mye å prate om akkurat.. Trist for de det skjedde med og familien selvfølgelig men det høres jo ikke ut som om det er en særlig stor risiko for å få det.

• Liker 2
Skrevet

Bare et spørsmål til de som heller vil ha Sputnik V: hva er årsaken til det? Vaksinen til Astra Zeneca og Sputnik bygger på samme teknologi (ikke-replikerende virus-vektor)? 

• Liker 1
Skrevet
Lunarstone skrev (3 minutter siden):

Bare et spørsmål til de som heller vil ha Sputnik V: hva er årsaken til det? Vaksinen til Astra Zeneca og Sputnik bygger på samme teknologi (ikke-replikerende virus-vektor)? 

Jeg har slektninger som har fått Sputnik, og de er kjempefornøyde, noe som gjorde meg positivt innstilt til vaksinen ganske raskt. Og så har jeg også lest mye om denne vaksinen og liker det jeg leser, ja, alt i alt så har jeg rett og slett bestemt meg for at det er vaksinen for meg. 

Gjest Ludmilla
Skrevet
clyde skrev (10 minutter siden):

Jeg har slektninger som har fått Sputnik, og de er kjempefornøyde, noe som gjorde meg positivt innstilt til vaksinen ganske raskt. Og så har jeg også lest mye om denne vaksinen og liker det jeg leser, ja, alt i alt så har jeg rett og slett bestemt meg for at det er vaksinen for meg. 

Spørsmålet er jo om man får lov til å velge det selv. 

Skrevet

Hvis AZ vaksinen blir "friskmeldt" og det er den du blir blir tilbudt og nekter å ta den  kan du risikere å bli omplassert om du jobber innen helse. 

Skrevet
Ludmilla skrev (Akkurat nå):

Spørsmålet er jo om man får lov til å velge det selv. 

Etterhvert så vil jeg nok tro at man får det, eller at man da gjør en innsats i å få tak i det på egenhånd. Jeg er ikke i noen risikogruppe så jeg har tid til å vente, blir nok ikke tilbudt noe med det første uansett. Jeg har også statsborgerskap i to land og skal undersøke om det eventuelt kan hjelpe meg. Dette med vaksiner er på mange måter litt skummelt fordi de er så nye, og derfor ønsker jeg selv å velge hvilken vaksine jeg skal ha hvis jeg kan det. 

• Liker 3
Gjest Ludmilla
Skrevet
clyde skrev (Akkurat nå):

Etterhvert så vil jeg nok tro at man får det, eller at man da gjør en innsats i å få tak i det på egenhånd. Jeg er ikke i noen risikogruppe så jeg har tid til å vente, blir nok ikke tilbudt noe med det første uansett. Jeg har også statsborgerskap i to land og skal undersøke om det eventuelt kan hjelpe meg. Dette med vaksiner er på mange måter litt skummelt fordi de er så nye, og derfor ønsker jeg selv å velge hvilken vaksine jeg skal ha hvis jeg kan det. 

Jeg er enig. Jeg vil gjerne ha vaksine, men ikke A.Z. 

Gjest Ludmilla
Skrevet
Peonjenta skrev (4 minutter siden):

Hvis AZ vaksinen blir "friskmeldt" og det er den du blir blir tilbudt og nekter å ta den  kan du risikere å bli omplassert om du jobber innen helse. 

Jeg jobber ikke innen helse, så det spiller ingen rolle. 

Nå ser det jo ut til at AZ ikke blir friskmeldt. Spørsmålet er om de mener at noen få kan ofres fordi det store flertallet ikke blir syke. Det er for meg ikke akseptabelt så lenge det finnes andre vaksiner som er tryggere.

Skrevet
Ludmilla skrev (1 minutt siden):

Jeg er enig. Jeg vil gjerne ha vaksine, men ikke A.Z. 

Krysser fingrene for at det etterhvert er så mange vaksiner på markedet at vi kan velge :) 

Gjest Ludmilla
Skrevet
clyde skrev (1 minutt siden):

Krysser fingrene for at det etterhvert er så mange vaksiner på markedet at vi kan velge :) 

Jeg også 🙂

Skrevet

Jeg vil også ha vaksine,bare ikke Aztra Zeneca

• Liker 1
  • Opprett ny...