Gå til innhold

Cult Beauty

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 

Noen som har erfaring med å bestille fra Cult Beauty etter at de nye reglene kom i april 2020? Har lest at de er med i VOEC-ordningen, betyr det da at man forhåndsbetaler for toll/moms og at man ikke får regning på noe ekstra når varene leveres? 

Anonymkode: e312c...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jepp. De trekker fra britisk moms og legger til norsk moms stedet - null stress. Har brukt dem en god del det siste året, og er veldig fornøyd. :) 

Anonymkode: 3030b...554

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jepp. De trekker fra britisk moms og legger til norsk moms stedet - null stress. Har brukt dem en god del det siste året, og er veldig fornøyd. :) 

Tusen takk! ☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 måneder senere...

Jeg gjorde dette og fikk nå regning fra tollen - hva gjør jeg da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, leste at de har sluttet med det fordi de er nå eid av en annen gruppe enn de var før. Den samme som LookFantastic, og de er heller ikke med i VOEC. Så nå blir trukket for britisk moms, også blir det regning å betale når du får pakken.

Anonymkode: ffafd...258

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg gjorde dette og fikk nå regning fra tollen - hva gjør jeg da? 

Da betaler du regningen fra tollen

Anonymkode: 9700f...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Hei! Jeg fikk nettopp en pakke derfra som jeg måtte betale toll på for å hente ut! Grådig irriterende!! Er det noen som vet om de trekker 25% mva når du kjøper varer hos de? Kan ikke se at det står spesifisert på min faktura. Kundeservice er en vits..de virker som de ikke skjønner hva VOEC  er en gang og bare ber meg kontakte tollvesenet i Norge, og fraskriver seg alt ansvar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StrøkenFrøken skrev (3 minutter siden):

Hei! Jeg fikk nettopp en pakke derfra som jeg måtte betale toll på for å hente ut! Grådig irriterende!! Er det noen som vet om de trekker 25% mva når du kjøper varer hos de? Kan ikke se at det står spesifisert på min faktura. Kundeservice er en vits..de virker som de ikke skjønner hva VOEC  er en gang og bare ber meg kontakte tollvesenet i Norge, og fraskriver seg alt ansvar...

Kjenner flere som har samme problem med dem, så jeg bestiller ikke derfra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, StrøkenFrøken said:

Jepp, de er nå eid av The Hut Group (som også eier LookFantastic), og i forbindelse med den så sluttet de å være med i VOEC. Vet ikke om dette kommer tilbake igjen, men du har jo ikke betalt moms to ganger, heldigvis, det er bare grundig irriterende at de forandret og gikk ut fra et system som funket. Leser fra flere at nettsiden ser annerledes ut også (og funker dårligere), fordi det skal ligne på LookFantastic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg ser flere har hatt problemer med de etter de ble kjøpt opp, spesielt internasjonale kunder! Veldig synd da jeg tidligere har vært veldig fornøyd med de..Er det noen som vet om et alternativ nettsted? Som har de samme produktene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.12.2021 den 1.39):

Jepp, de er nå eid av The Hut Group (som også eier LookFantastic), og i forbindelse med den så sluttet de å være med i VOEC. Vet ikke om dette kommer tilbake igjen, men du har jo ikke betalt moms to ganger, heldigvis, det er bare grundig irriterende at de forandret og gikk ut fra et system som funket. Leser fra flere at nettsiden ser annerledes ut også (og funker dårligere), fordi det skal ligne på LookFantastic.

Når sluttet de med dette?

Anonymkode: 04945...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StrøkenFrøken skrev (På 25.12.2021 den 12.22):

Ja jeg ser flere har hatt problemer med de etter de ble kjøpt opp, spesielt internasjonale kunder! Veldig synd da jeg tidligere har vært veldig fornøyd med de..Er det noen som vet om et alternativ nettsted? Som har de samme produktene..

Ingen som har noen av de mindre kjente merkene, men Feelunique bruker jeg som oftest. De er knallgode. Lenger leveringstid på normal levering føles det som, men... de er i VOEC så det er enkelt og greit i alle fall, ingen ekstra utgifter. Skulle tro de vinner mer på å være med i VOEC (både CB og LookFantastic) med tanke på det internasjonale markedet. Men bangerhead begynner å få en del godt utvalg, det gjør også Skincity, så kanskje vi kan håpe at noen av de merkene vi liker der kommer på mer brukervennlige nettsteder snart?

AnonymBruker skrev (På 25.12.2021 den 18.52):

Når sluttet de med dette?

Anonymkode: 04945...bf8

De ble kjøpt opp i august, så jeg regner med det skjedde på sensommeren/høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Har ikke fått toll fra Sephora.se sin side eller Charlotte Tilbury sin egen hjemmeside hvis de har noen av produktene du er ute etter der? Er også mer fornøyd med SpaceNK som har en del av de samme produktene som Cult Beauty da man «kun» betaler moms og ikke gebyret til posten som man gjør med CultBeauty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
StrøkenFrøken skrev (På 22.12.2021 den 15.13):

Du måtte ikke betale toll, men moms. Det er ikke toll på kosmetikk. Folk må lære seg forskjell på toll og moms! Jeg har ikke bestilt fra Cult Beauty etter at de ble en del av the hut group. Har hørt om mange som har hatt problemer med kundeservicen etter det. Jeg bestiller fra Feelunique og Sephora når jeg bestiller fra utlandet, de er begge VOEC-medlemmer :) 

Anonymkode: ee23b...ff9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hm, men Cult Beauty står da vitterlig på den nyeste listen fra Skatteetaten over VOEC-registrerte tilbydere? Så rart at de ikke er oppdatert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...