Gå til innhold

dere som skylder på innvandrere for at det er mye smitte

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil si sjerpings! hvem var det som fikk koroaen til å komme i utgangspunktet. Det var jo normenn på skiferie. Rasister

Anonymkode: 49427...6cf

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ok.

Anonymkode: 1e1d4...a5f

AnonymBruker
Skrevet

Helt enig, greit å skylde på innvandrere, men var nordmenn som begynte å protestere i Oslo pga de nye tiltakene? Lang kø for Vinmonopolet og det uten munnbind? Hm🤔 Hvis vi alle skal drive å skylde på hverandre kommer vi ingen veier.🥰

Anonymkode: 0ae77...449

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ok.

du vet jeg har rett. derfor har du ikke et bedre svar enn dette :P

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

du vet jeg har rett. derfor har du ikke et bedre svar enn dette :P

Svaret er godt nok.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Svaret er godt nok.

ja for "ok" er en kjempefin replikk i en debatt og sier veldig mye.

• 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Ettersom 2 av 3 smittede og av de som har vært innlagt på sykehus hele året ikke er født i Norge bør TS kanskje få strutsehodet opp av sanden? Pakistan, Somalia, Tyrkia, Litauen, Polen og Eritrea er fødelandene til de som topper lista. 

Anonymkode: 9eee5...31e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Skylder på ingen... Men er redd at det blir ille pga Ramadan. Det gikk jo ikke strålende etter jul og det var en mye kortere periode. Og de fleste familier i Norge er ikke slike store som storfamilien til enkelte nasjonaliteter. 

Jeg prøver å si det på en fin måte. Til vanlig er det respekt for hvordan de tar vare på sine eldre, og hvordan man samler mange til måltidene. Det er flotte verdier i en vanlig situasjon, men nå er dette farlig.

Anonymkode: 11eee...b06

• Liker 1
Skrevet

Det er vel ikke noen vits i å drive å SKYLDE på noen når det er såpass komplisert. 

At det er mye smitte blandt innvandrerne i Norge skyldes flere ting. 
- De bor tett i tett pga dårlig råd. 
- Har ikke mulighet til hjemmekontor. 
- Manglende opplysninger. 

Det er enkelt for Solfrid på Røa som bor i villa med svær hage å jobbe hjemmefra som saksbehandler, men ikke så enkelt for Fatima som er t-banefører og bor i blokkleilighet med 4 barn og mann. Sier seg selv. 

Men det er heller ingen vits i å skylde på nordmenn på skiferie i Ischgel (eller hvordan det staves) for over et år siden. Det var ingen som hadde forventet snart halvannet år med restriksjoner og mange mange døde. Jeg kan strekke meg til å bli irritert på de som drev skiresorten der nede. 

Men at regjeringen så mellom fingrene når det gjaldt arbeidsinnvandring til oljenæringen i sommer, og dermed startet runde nr.2, den syns jeg er verre å svelge. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...