Gå til innhold

Giftig kollega

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en kollega som tidligere var en nær venninne av meg. Klarte ikke vennskapet mer da hun er krass, frekk, nedlatende og elsker å sette folk ut av balanse og gjør andre usikker. Da ler hun. 
hun sliter mye med seg selv, går til psykolog bl a. Men hun har ingen form for selvinnsikt og kan lire ut av seg så mye sjokkerende på møter. Vi jobber på et sykehjem og hadde i dag møte med helsesjefen i kommunen ang en sak. S sier hun til helsesjefen at sykehjemmet er en ræva plass, at alle hennes venner synes det er stygt der og det er gammelt og slitt.. den eneste grunnen til at hun har sin bestemor der er fordi hun jobber der og kan besøke henne ofte, hvis ikke det hadde vært for det hadde hun sørget for at bestemoren ble plassert på et bedre sykehjem. 

hun driter seg sånn ut. Hun er mislikt både blant pårørende og enkelte pasienter, da hun har en væremåte som tilsier at hun ikke burde jobbe med mennesker. 
mer bare så glad hun nå er en fjern kollega, og ikke ei nær venninne lenger. 
hun er giftig og lager mye kvalme rundt seg

Anonymkode: 962f9...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Synes du skal tenke deg om før du bretter om info som man kan kjenne seg igjen i, det er flere som leser her enn du tror. Oppfordrer deg til å ta en prat med henne, vær ærlig og legg alle korta på bordet. 

Anonymkode: 7bc70...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Synes du skal tenke deg om før du bretter om info som man kan kjenne seg igjen i, det er flere som leser her enn du tror. Oppfordrer deg til å ta en prat med henne, vær ærlig og legg alle korta på bordet. 

:roll:

Anonymkode: ea4b4...a7f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

5 millioner som bor i dette landet og sykehjem finnes det flere av i hver eneste kommune.. så dette kan gjelde mange.. 

Hvis du leste HI så er jeg glad jeg ikke har henne nært inn på livet mitt mere.. derfor er ikke jeg en person som kommer til å ta opp noe sol helst med henne. Den jobben får andre evt ta 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

5 millioner som bor i dette landet og sykehjem finnes det flere av i hver eneste kommune.. så dette kan gjelde mange.. 

Hvis du leste HI så er jeg glad jeg ikke har henne nært inn på livet mitt mere.. derfor er ikke jeg en person som kommer til å ta opp noe sol helst med henne. Den jobben får andre evt ta 

Joda, det er mange sykehjem i landet, men det er ikke mange som er så ekstreme som henne du beskriver i HI. Er nok lett for både henne og andre som var tilstede å vite hvem det er snakk om. 

Anonymkode: 09dd0...209

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Joda, det er mange sykehjem i landet, men det er ikke mange som er så ekstreme som henne du beskriver i HI. Er nok lett for både henne og andre som var tilstede å vite hvem det er snakk om. 

Neh. Jeg har to slike personer på min arbeidsplass (sykehjem). Men ingen av dem er kollegaen til trådstarter da, for de jeg jobber med har ingen av sine nærmeste boende på hjemmet. 

Anonymkode: 89dd0...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Giftige personer finnes i alle samfunnslag, og det er bare blitt så altfor mange av dem.   En giftig person er en person som sprer usanne rykter, og de har psykopatiske holdninger.    Giftige personer er gjerne personer med ektremt negative holdninger til det meste .   Eit fellestrekk med alle giftige personer er at ein vet aldri hvor ein har dem, og de er falske personer som gjerne sprer rykte for å berge sitt eget skinn.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Neh. Jeg har to slike personer på min arbeidsplass (sykehjem). Men ingen av dem er kollegaen til trådstarter da, for de jeg jobber med har ingen av sine nærmeste boende på hjemmet. 

Anonymkode: 89dd0...04b

Noe som gjør det lettere å identifisere personen ts snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du mener hun oppførte seg giftig? Kanskje hun er oppriktig rystet over forholdene på sykehjemmet og ønsket å fortelle helsesjefen det? Hva er så galt med det?

Anonymkode: 7d988...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du mener hun oppførte seg giftig? Kanskje hun er oppriktig rystet over forholdene på sykehjemmet og ønsket å fortelle helsesjefen det? Hva er så galt med det?

Anonymkode: 7d988...c41

Det hun driver med er å spre kvalme, det finnes ikke noe konstruktivt bak oppførselen.

Anonymkode: ea4b4...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...