Gå til innhold

Jeg har gått ned i vekt de siste månedene fordi jeg har kuttet it 220 grams sjokoladeplater.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger er det enkle ting som skal til.

Anonymkode: 50eed...868

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med tanke på at en stor freia melkesjokolade inneholder over 1100 kcal så er det ikke så rent lite du har kuttet (med mindre du kun har spist en i mnd) 

Anonymkode: 26eff...558

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Har du kuttet ut 1100 kcal hver dag tilsvarer det ca 1 kg i uka.

Tallenes tale

Hvis du lurer på hva en bolle gir deg, her har du noen tall:

• En sjokoladebolle inneholder 374 kilokalorier.
  • En vanlig middag for en voksen person består av rundt 500 kilokalorier.
  • En sjokoladebolle utgjør mellom en tredjedel og en fjerdedel av dagsbehovet for et barn i alderen 2–5 å
  • En voksen person vil kunne legge på seg mellom 5 og 6 kg i året dersom han eller hun spiser to sjokoladeboller hver uke året igjennom. Da forutsetter vi at vedkommende ikke gjør andre endringer i matinntak og aktivitetsnivå for øvrig.

https://www.aftenposten.no/oslo/i/op7qV/vi-spiser-over-40-millioner-boller-paa-farten

Anonymkode: 1a462...7ac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Med tanke på at en stor freia melkesjokolade inneholder over 1100 kcal så er det ikke så rent lite du har kuttet (med mindre du kun har spist en i mnd) 

2-3 per uke. Har ikke kuttet ut godsaker, bare kuttet ned på tull og tøys.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har så godt som kuttet ut godteri fra nyttår. Det går egentlig veldig greit. Og så er det utrolig motiverende å tenke på hvor mange kalorier jeg har spart. 

Anonymkode: 81938...c14

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

2-3 per uke. Har ikke kuttet ut godsaker, bare kuttet ned på tull og tøys.

Så du har altså spist 2-3000 kcal i uka bare på sjokolade. Det er ganske mye. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ikke sant. Og jeg lever livet likevel. Koser meg med sjokolade på fredag og lørdag. Men mengden er redusert. Jogger og løper også. Det gjorde fra før. Men nå er jeg nesten slank og joggingen er lettere.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det var en periode i november/desember jeg virkelig var håpløs. 

AnonymBruker
Skrevet

Så bra du har sluttet og er på vei ned i vekt :) 

Det er jo greit å kutte ut hvis du har spist så mye ja, men det er mange av oss som ikke har en plate sjokolade vi kan kutte ut :) Jeg har aldri spist den mengden daglig. Jeg måtte kutte alt av godteri i ukedagene (det var aldri mye, men sikkert 2-400 kcal ekstra daglig), og kutte ned på porsjonene mine til hvert måltid for å gå ned i vekt.

Hadde ingen store laster å bare kutte, så det ble en reduksjon av matinntak generelt for meg.

Anonymkode: 94422...aef

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke sant. Og jeg lever livet likevel. Koser meg med sjokolade på fredag og lørdag. Men mengden er redusert. Jogger og løper også. Det gjorde fra før. Men nå er jeg nesten slank og joggingen er lettere.

Veldig bra at du har lagt om. Så mye sukker og fett er virkelig ikke bra for kroppen uavhengig av vekten man måtte ha. Tenker du føler deg mye friskere også 👍🏼

AnonymBruker
Skrevet

Ts

Spiste det ikke daglig, men noen dager i uken.

Skrevet

Jeg også 😊 Var slank før også, men når magen min er på det "største" nå, er den mye mindre likevel. Før jul slet jeg, for da fant man sjokoladeplater til 25kr/stk. Nå bruker jeg de pengene på treningsklær i stedet, har ca 1 sjokoladeplate hver helg. Da dropper jeg å spise meg stappmett. Det var sånn jeg holdt meg slank før også, droppet sunn mat for sjokolade. Hos meg merker jeg også at om jeg klarer å trene jevnlig, så spiser jeg sunnere også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...