AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #1 Skrevet 16. mars 2021 Er ikke ute etter nedisinsk råd her, lurer bare på om jeg skal snakke med fastlegen om hvordan jeg føler meg. Men er redd det bare blir pinelig og jeg bare for beskjed om å yenke positivt eller noe. Så kort fortalt: Hele livet fra ungdomsskolen til nå når jeg er 40 har jeg følt en indre uro og angst. Denne "angsten" har blitt en del av meg så jeg takler den greit, og de som ikke vet kan ikke se den. Så barna mine har en omtenksom og kjærlig mor. Men det er antagelig pga "angsten" at jeg aldri føler ren glede. Kan bli midlertidig glad for en ting, men føler meg aldri glad. Aldri! Det å dø skremmer meg derfor ikke. Kommer aldri til å gjøre noe selv, men det å dø er min dagdrøm og jeg er sjalu på de som blir dødssyke og vet at de snart skal få slippe. Hvor sykt er ikke det, å like å dagdrømme om å fortelle andre at jeg er dødssyk og kun har noen mnd igjen. Eller å dagdrømme om den bilen som kommer imot i feil kjørebane og alle avisoppslagene... Utad ser jeg ut som alle andre. Er gjennomsnittelig pen, bruker en del penget på klær og er alltid sminket og velstelt. Hadde jeg droppet det hadde jeg ikke orket å gå utenfor døra. Det er liksom mitt skuespill ovenfor verden, å se bra ute, men inni føler jeg meg tom. Men mest er det vel for å lure meg selv. Har kjempet mot og med dette i tredve år nå så vet ikke om noe annet liv. Men har en drøm om å kunne føle meg normal, glad, få venner og kunne gjøre noe med det som er igjen av livet. Ikke bare eksistere for å få tiden til å gå mot den dagen jeg dør. Men hvordan komme ut av dette, kan fastlegen min hjelpe meg på noen måte? Har prøvd privat psykolog, men følte meg bare dum og dro aldri tilbake. Det er det som er en del av problemet, selv om dette tar over livet mitt fullstendig føles det som en latterlig bagatell når jeg forteller. Alt jeg vil er å kjenne hvordan det er å være glad i livet, for det har jeg aldri følt. Anonymkode: cd15f...849
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå