Gjest Acer Skrevet 16. mars 2021 #1 Skrevet 16. mars 2021 (endret) Er du av dem som stilller opp for andre, og som har hatt vanskeligheter med å seie nei til venner, kolegaer, familiemedl. i motgang. ? Den dagen du selv kanskje har følt behov for litt omtanke, empati, og støtta så har du opplevd at de har vendt det andre kinnet til ?' Er du eit "ja menneske" som den første arbeidsgiver ringer til i forbindelse med sykefravær på jobben . ? Du er kanskje ein er tvers igjennom ærlig, og fleksibel person som uoppfordret gjør langt mer en forventa, både i jobbsamanheng, og ellers. ? Du er ein person som ser til enkvar tid hva som skal gjøres, og uoppfordrer fanger opp de fleste detaljer rundt deg. ? Ein profilert arbeidspsykolog hevdet at mange bedrifter "bruker opp " de beste personene i bedrifta med den følge at de blir utslitt / utbrendt. Ja, du har ein personleg som ofte tenker mer på andre en deg selv, og har vanskeligheter med å sette grenser heilt til du du går iden den tradisjonelle utbrendthetfellen. https://psykologisk.no/2020/01/de-forste-tegnene-pa-at-du-er-utbrent/ https://www.psykologfriberg.no/tag/ja-menneske/ Endret 16. mars 2021 av Skybe
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #2 Skrevet 16. mars 2021 Ja var det ja men det er nå vel 10 år siden jeg bytta side og ble nei menneske. Mye bedre ! Anonymkode: b6008...7c7
Gjest Acer Skrevet 16. mars 2021 #3 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja var det ja men det er nå vel 10 år siden jeg bytta side og ble nei menneske. Mye bedre ! Anonymkode: b6008...7c7 Ja, så når du endeleg kunne identifisere deg med din egen personlighet så valgte du å bytte side til nei menneske. Høres fornuftig ut.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #5 Skrevet 16. mars 2021 Ja, menget jobber med det 😅 Anonymkode: a96e5...c55
stine40 Skrevet 16. mars 2021 #6 Skrevet 16. mars 2021 Nei. Var det før, men sykdom tvinget meg over på Hell no!!🤬
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #8 Skrevet 16. mars 2021 Nei-menneske her. Å si nei er det viktigste du kan gjøre i livet, de fleste som har gjort suksess økonomisk gjør dette. De er strenge på tiden sin. Anonymkode: 6ee5d...f09
Gjest Acer Skrevet 16. mars 2021 #9 Skrevet 16. mars 2021 (endret) Har ingenting igjenn for å slite seg ut til andre, og la seg bli utnyttet av andre. Endret 16. mars 2021 av Skybe
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #10 Skrevet 16. mars 2021 Jeg er et ja menneske når det kommer til utfordringer og muligheter. Jeg er et nei menneske i denne sammenhengen du skisserer, jeg lar meg absolutt ikke utnytte lengre og jeg har klare grenser. Anonymkode: 452ab...0ac
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #11 Skrevet 16. mars 2021 Var ja menneske helt til jeg var 35 ca. Nå er jeg snart 40 og har begynt å si nei. Familie stiller jeg alltid opp for om det er noe, og de stiller alltid opp for meg. Kan si nei om det er noe jeg absolutt ikke kan eller vil. Men om de trenger hjelp til noe stiller jeg opp. stiller opp for venner også. det jeg har gjort som har gitt meg en bedre hverdag er å fade ut mennesker som har brukt meg, og i tillegg vært kjipe. De vennene jeg har nå er gode venner. Anonymkode: 581df...27b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå