AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #1 Del Skrevet 16. mars 2021 Jeg rydder matskapet og fant ganske mye sesamfrø som jeg egentlig hadde tenkt til å kaste for jeg gidder aldri bruke det i matlaging. Men så tenkte jeg at det kanskje er sunt å spise naturell? Noen som vet? Anonymkode: a42ba...e91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #2 Del Skrevet 16. mars 2021 Sunt og usunt, vanskelig spørsmål. Sesamfrø inneholder noen vitaminer og mineraler som er bra for deg, inneholder også noe proteiner. Noen opplever også god effekt på tarm og avføring av ulike frø (for andre er det tvert om) . Sesamfrø inneholder mange kalorier per hundre gram, men bidrar samtidig med mye bra. Jeg ville ikke satt med ned for å spise frøene naturell, særlig fordi det hørtes merkelig og kjipt ut, men jeg ville passet på å få brukt de i stedet for at det går i søpla. Eks strø en liten skje over woken, over brødene (eller i deigen) evt ha det sammen med annen topping på smoothie bowl. Du skriver at du ikke orker bruke det i matlaging, hvordan ser du for deg å spise det? Kanskje du kan gi det bort dersom alternativet ellers vil være å kaste frøene. Anonymkode: 59ca4...38d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #3 Del Skrevet 19. mars 2021 Lag frøknekkebrød! Sesamfrøene gjør de luftige og sprøe. Anonymkode: ca283...dfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå