AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #1 Skrevet 16. mars 2021 Hei. Jeg har vært i et forhold i over ett år, vi har det bra sammen når vi først er sammen og ting går litt sent for seg. Avtalt at vi skal flytte sammen i august. Og jeg gleder meg veldig. Men han er så fraværende når vi ikke er sammen, jobben er første prioritet. Og han jobber når han er hjemme også, han er selvstendig næringsdrivende. Er ikke flink til å vise følelser og sier sjeldent at han elsker meg, en gang om dagen eller sjeldnere. Og for det meste når vi har sex. Føler jeg maser veldig på han, og han gjør meg så usikker. Alt av tema som samboerskap og fremtid må jeg ta opp. Spurte om han så en fremtid med meg, men det visste han ikke før vi hadde bodd sammen. Og han har selv sagt at han er umoden. Vil dette bli bedre når vi flytter samme? Hva er deres erfaring? Vi er 25 og 28 år. Anonymkode: 0da48...c7a
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #2 Skrevet 16. mars 2021 Hvis man er umoden som 28-åring, så er det nok dessverre ikke noe man vokser av seg. Har han adhd eller autisme? De ligger generelt noen år bak i modenhet. Men når han er 28 år, Så tenker jeg selv da er det for sent. Da er det det du har å forholde deg til fremover de neste 50 årene. Anonymkode: bf662...50a 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #3 Skrevet 16. mars 2021 Du, det der må du bare se an! Jeg var nylig selv i et forhold likt ditt og jeg fikk mageproblemer av usikkerhet og stress i det forholdet. Det var aldri noe trygghet eller viten om at det var meg han ville ha, at det var dette han ville. Jeg var aldri en selvsagt prioritering for ham eller en viktig del av livet hans. Jeg har lært noe på den harde måten. Om det ikke er bra NÅ, så blir det ikke bedre, det du sitter med blir ikke bedre. Han vet ikke om han ser for seg en fremtid før dere har bodd sammen? Hvor mye skal du satse på dette og sette livet ditt på vent, til han får ut fingeren og bestemmer seg? Enten er man i et forhold eller så er man ikke det. Du er det, han er ikke. Anonymkode: a803c...c72 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #4 Skrevet 16. mars 2021 Jeg liker denne. Det er en av de mange tingene som gjør at jeg regner med å bryte med min kjæreste selv om jeg er veldig glad i han. Usikkerheten om at han virkelig elsker meg er for vanskelig og skaper for mye drama og stress. Anonymkode: ada75...9ea 5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #5 Skrevet 16. mars 2021 Utifra det du skriver, Så er han ikke nødvendigvis umoden (bortsett fra at han sier det selv). Kanskje dere bare er ulike. Anonymkode: bf662...50a
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #6 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis man er umoden som 28-åring, så er det nok dessverre ikke noe man vokser av seg. Har han adhd eller autisme? De ligger generelt noen år bak i modenhet. Men når han er 28 år, Så tenker jeg selv da er det for sent. Da er det det du har å forholde deg til fremover de neste 50 årene. Anonymkode: bf662...50a Min samboer har Asperger og husker valtentines hvert år, øvelseskjørte med meg helt til jeg fikk lappen, baker brød, betaler regninger og bruker aldri penger han ikke har han drikker ikke, har fast jobb. Det kan være greit å revurdere hva Asperger, adhd osv...egentlig innebærer Anonymkode: 42d59...4ca 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #7 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei. Jeg har vært i et forhold i over ett år, vi har det bra sammen når vi først er sammen og ting går litt sent for seg. Avtalt at vi skal flytte sammen i august. Og jeg gleder meg veldig. Men han er så fraværende når vi ikke er sammen, jobben er første prioritet. Og han jobber når han er hjemme også, han er selvstendig næringsdrivende. Er ikke flink til å vise følelser og sier sjeldent at han elsker meg, en gang om dagen eller sjeldnere. Og for det meste når vi har sex. Føler jeg maser veldig på han, og han gjør meg så usikker. Alt av tema som samboerskap og fremtid må jeg ta opp. Spurte om han så en fremtid med meg, men det visste han ikke før vi hadde bodd sammen. Og han har selv sagt at han er umoden. Vil dette bli bedre når vi flytter samme? Hva er deres erfaring? Vi er 25 og 28 år. Anonymkode: 0da48...c7a Han sier at han elsker deg engang om dagen eh? Hvor mange ganger vil du høre det 😂 her sier samboeren det engang i mnd. Anonymkode: 00b98...83c
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #8 Skrevet 16. mars 2021 Han sier at han elsker deg en gang om dagen eller sjeldnere? Dvs nesten daglig/flere ganger i uken? Det synes jeg er ofte! Oftere enn det så kan det fort bli noe man sier av vane mer enn at det ligger ekte følelser bak. Anonymkode: 042d6...c02
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #9 Skrevet 16. mars 2021 Snakk med han om det! Min var lik, litt emosjonelt hemmet. Han har blitt mye bedre, litt etter litt. Vi har vært sammen siden forrige jul. Han trengte selv trygghet, og var redd for at jeg skulle dumpe han, mens jeg gjorde nesten det pga jeg ble usikker. Men han er bare hemmet, jeg fikk sjokk da jeg skjønte HVOR mye han bryr seg, men det merket jeg ikke før jeg nesten slo opp. I dag er jeg utrolig glad jeg ikke gikk, han er den beste mannen i verden. Men eksen hans dumpet han av samme grunn som jeg nesten gjorde, noen issues er det jo. Hadde jeg ikke hatt godt selvtillit i utgangspunktet hadde jeg neppe vært her. Men han setter meg utrolig høyt og vil være med meg resten av livet. Jeg hadde vært uvitende om det hvis jeg ikke hadde sagt alt rett ut og forklart hva jeg trenger og hva jeg blir lei meg av. Vi har kommet fram til at jeg tolker han i beste mening og at han i tillegg ikke er like lukket. Rom ble ikke bygget p en dag, men jeg har tid. Han er verdt det! Ville ihvertfall prøvd fullstendig ærlighet og samtale før jeg dumpet han var jeg deg. Anonymkode: 2cc08...486 1
Gjest Lars1009 Skrevet 16. mars 2021 #10 Skrevet 16. mars 2021 Du må jobbe med selvtilliten/-bildet ditt. Virker som du trenger litt for mye bekreftelse utenfra.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #11 Skrevet 16. mars 2021 1 minutt siden, Hornet said: Du må jobbe med selvtilliten/-bildet ditt. Virker som du trenger litt for mye bekreftelse utenfra. Ja, bli litt mer selvgående og selvstendig. Anonymkode: ac4c2...ee6
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #12 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Min samboer har Asperger og husker valtentines hvert år, øvelseskjørte med meg helt til jeg fikk lappen, baker brød, betaler regninger og bruker aldri penger han ikke har han drikker ikke, har fast jobb. Det kan være greit å revurdere hva Asperger, adhd osv...egentlig innebærer Anonymkode: 42d59...4ca Det er mange med ADHD som ikke bør kjøre bil, som ikke betaler regninger, som aldri vil fungere i jobb og som drikker som en svamp. Vi bør ikke revurdere diagnosene bare fordi folk er forskjellige. Jeg har en sønn med ADHD og Asperger. Han kjører ansvarlig og tar høyere utdanning. Han glemmer alltid bursdagen min, men han gjør opp for det på en million andre måter. Han er nok et par år bak i emosjonell modenhet (dette lærte vi også på kurs på helse fonna at var veldig vanlig med ADHD, så det har jeg ikke diktet opp. Men det gjelder selvsagt ikke alle). Anonymkode: bf662...50a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå