AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #1 Skrevet 16. mars 2021 Alle tre lærerene i trinnet er syke, feber og generell sykdomsfølelse. Jeg fikk beskjed av ene læreren, tilfeldig av andre årsaker. Bør man ikke her tenke korona? Isåfall er hele klassen utsatt, og i tillegg har de hatt felles friminutt med hele skolen i dag.. Rart at alle 3 ble syke helt samtidig.. Bedre å være føre var mener jeg! Aner ikke om de har testet seg, bare så det er sagt. Anonymkode: 899a0...676
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #2 Skrevet 16. mars 2021 Enten korona eller "korona" tenker jeg? Anonymkode: 9407a...07c
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #4 Skrevet 16. mars 2021 FrøkenMånestråle skrev (2 minutter siden): De har nok testet seg. Ble syke i går, og her tar det mer enn et døgn å få svar på prøvene. Så hvis de testet seg i går, vet de fortsatt ikke om de er smittet eller ei. Anonymkode: 899a0...676
GammelKaktus Skrevet 16. mars 2021 #5 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ble syke i går, og her tar det mer enn et døgn å få svar på prøvene. Så hvis de testet seg i går, vet de fortsatt ikke om de er smittet eller ei. Anonymkode: 899a0...676 Ja, må nesten vente på svar da.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #6 Skrevet 16. mars 2021 Jeg kan garantere deg at det ikke er en eneste lærer i landet som ikke tenker korona umiddelbart når kroppen streiker litt. Vi tenker korona når vi har vondt i halsen etter en times foredrag i tørr luft, vi tenker korona når vi hoster. Vi tenker korona hele tiden. Som absolutt alle i yrker hvor man må være i nærkontakt med andre så går vi med en konstant frykt for å smitte andre. Jeg kjenner ingen lærere som ikke har testet seg minst 2 ganger, og dette i områder med lite smitte. Anonymkode: c0cf4...a09 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #7 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg kan garantere deg at det ikke er en eneste lærer i landet som ikke tenker korona umiddelbart når kroppen streiker litt. Vi tenker korona når vi har vondt i halsen etter en times foredrag i tørr luft, vi tenker korona når vi hoster. Vi tenker korona hele tiden. Som absolutt alle i yrker hvor man må være i nærkontakt med andre så går vi med en konstant frykt for å smitte andre. Jeg kjenner ingen lærere som ikke har testet seg minst 2 ganger, og dette i områder med lite smitte. Anonymkode: c0cf4...a09 Ja, tviler ikke på at de har testet seg/skal teste seg. Men jeg tenkte mer på å være føre var, kanskje ikke ha felles friminutt med resten av skolen osv. Anonymkode: 899a0...676
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #8 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ble syke i går, og her tar det mer enn et døgn å få svar på prøvene. Så hvis de testet seg i går, vet de fortsatt ikke om de er smittet eller ei. Anonymkode: 899a0...676 Ja, men da skal de da ikke være på jobb i dag Anonymkode: dbc8a...74b
GammelKaktus Skrevet 16. mars 2021 #9 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg kan garantere deg at det ikke er en eneste lærer i landet som ikke tenker korona umiddelbart når kroppen streiker litt. Vi tenker korona når vi har vondt i halsen etter en times foredrag i tørr luft, vi tenker korona når vi hoster. Vi tenker korona hele tiden. Som absolutt alle i yrker hvor man må være i nærkontakt med andre så går vi med en konstant frykt for å smitte andre. Jeg kjenner ingen lærere som ikke har testet seg minst 2 ganger, og dette i områder med lite smitte. Anonymkode: c0cf4...a09 Akkurat, det er skikkelig lavterskel når man jobber i barnehage og skole.
GammelKaktus Skrevet 16. mars 2021 #10 Skrevet 16. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, tviler ikke på at de har testet seg/skal teste seg. Men jeg tenkte mer på å være føre var, kanskje ikke ha felles friminutt med resten av skolen osv. Anonymkode: 899a0...676 Stusser på at de har felles friminutt med resten av skolen, det har de ikke her, har ikke hatt det hele året faktisk. Og vi har og hatt relativt lite smitte. Endret 16. mars 2021 av FrøkenMånestråle
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #11 Skrevet 16. mars 2021 FrøkenMånestråle skrev (1 minutt siden): Stusser på at de har felles friminutt med resten av skolen, det har de ikke her, har ikke hatt det hele året faktisk. Og vi har og hatt relativt lite smitte. De har ikke hatt felles friminutt før må siste 2-3 ukene. Pga lav smitte. I det siste har det økt endel med smittetallene her, så når 3 lærere plutselig blir syke samtidig, så tenker jeg at man bør være obs. Anonymkode: 899a0...676
Sylveon Skrevet 16. mars 2021 #12 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ble syke i går, og her tar det mer enn et døgn å få svar på prøvene. Så hvis de testet seg i går, vet de fortsatt ikke om de er smittet eller ei. Anonymkode: 899a0...676 Da må dere bare vente litt også kommer svaret. Antageligvis i dag. Får ikke gjort noe annet enn det. De stenger jo ned dersom testen er positiv, men det er ikke vits å skape mer stress og bekymringer enn nødvendig. 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #13 Skrevet 16. mars 2021 Skulle ikke elevene vært i sånn ventekarantene? Anonymkode: 27f9a...5ad
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #14 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Skulle ikke elevene vært i sånn ventekarantene? Anonymkode: 27f9a...5ad Ja, kanskje d? Men umulig å si når vi ikke vet hva symptomene til lærerene er. Men er enig i det du sier... Anonymkode: 899a0...676
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #15 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Skulle ikke elevene vært i sånn ventekarantene? Anonymkode: 27f9a...5ad Nei. Det er ved mistanke om mutert virus. Eller nærkontakt til nærkontakt ved mutert virus. Man holder ikke 30 unger hjemme fordi en lærer har vondt i halsen.. Anonymkode: c0cf4...a09 1
stan Skrevet 16. mars 2021 #16 Skrevet 16. mars 2021 Ta kontakt med rektor på skolen og spør. Det er sannsynlig at de er usikker selv på hva som er riktig. Rektor har i samråd med skoleeier anledning til å stenge delvis på grunn av bemanningssituasjonen, om korona ikke kan brukes som årsak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå