Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest theTitanic
Skrevet

En sofa er ikke verd 50000. Det kommer selvsagt ann på din lommebok. Er 50k en dråpe i havet så kjøp sofaen. Må du gi avkall på noe annet som står ditt hjerte nært så la vær. Jeg hadde lyst på en sofa til rundt den prisen, men lot være. Sofaen vi har er bra nok. Sofaen til 50k var kulere, men ikke verd å ofte noe annet for. 50k er en reise til Australia. Det er mye mer spennende enn en sofa. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts her

Den sofaen det er snakk om er den populære «tiki» sofaen av designeren Andreas Engevik. 

Anonymkode: a737f...6df

Den koster vell litt mer enn 50 000? Trodde en 3 seter lå opp mot 100 000. Har selv nettopp kjøpt sofa til 70 000. Helt innafor syns jeg 😊

Anonymkode: 277e1...4a4

• Liker 4
Skrevet

Man tilbringer mye tid i en sofa, så hvorfor ikke kjøpe en av god kvalitet og som er god å sitte i om man har råd?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

50 000,- for en sofa er jo galskap :ler2:

Anonymkode: 5c02f...4bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Ts her

Den sofaen det er snakk om er den populære «tiki» sofaen av designeren Andreas Engevik. 

Den er veldig fin! Men det er bare du som bestemmer hvor mye du ønsker å legge i en sofa. 🤗 Selvsagt finnes det sofaer til 40 tusen og mer, hallo, et helt vanlig spisebord i tre koster jo 15+ tusen. Føler sofa er litt mer jobb å lage.

Anonymkode: de34c...4bf

• Liker 1
Skrevet

En sofa til 50 000,-?! Holy moly..😳 Bare til utstilling i stua da eller? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere må jo avgjøre selv hva som er for mye for en sofa for dere. Dere har tydeligvis råd til det, så da spiller det ikke så mye rolle hva andre synes. 

Anonymkode: e2765...ab0

Skrevet

Dere må ta den diskusjonen om hva dere er villig til å bruke. Jeg synes femti tusen for en sofa er for mye, men det ville gjort mye for min økonomi. Sparepenger måtte spares opp på nytt blant annet. Vi brukte rundt 20 tusen på ny sofa. Elsker den, men hadde flere runder på om det var verdt pengene. Vi ble enige om at det var den verdt, selv om den ble mye dyrere enn vi tenkte oss i utgangspunktet. 

Har dere råd til det så tenker jeg at det er helt innafor, selv om det er en rådyr sofa i mine øyne. Jeg ser bare ikke helt grunnen til å måtte ha andres aksept for et valg som ikke vil gå ut over andre en dere selv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

50K er ikke for mye å bruke på en sofa hvis man har råd til det. Jeg har lavere lønn enn dere, og jeg har tatt meg råd til møbler i den prisklassen. Jeg bruker lang tid på å finne møbler jeg liker, og bytter dem ikke ut i histen og pisten som andre gjør. Jeg legger heller mer penger i noe jeg faktisk liker og som er bra enn noe som var billig, "greit nok" eller lett tilgjengelig. Når det er sagt, så er jeg skeptisk til akkurat den sofaen du hadde valgt ut. Den så IKKE god ut.

Anonymkode: c42a3...b96

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ts her

Hvis dere har lyst på denne, vet at den har en viss kvalitet, og vet dere kommer til å elske den i mange år fremover, så kjør på.

Jeg sparte opp i et helt år for å kunne kjøpe en sort hjørnesofa i kunstskinn til 10.000 kr. For meg var det mye penger da og tanken var at den skulle være et klassisk møbel og vare i mange år. Etter ca 7,5 år ble den vond å sitte i, "skinnet" flasset av i store biter og jeg var egentlig lei av hele det store sorte trollet.
Akkurat nå har jeg en stoffsofa kjøpt på salg til 5500 kr (nypris ca 8500) som er både fin og veldig god å sitte i, og en sofa i ekte skinn som jeg kjøpte pent brukt for ca 7 år siden til 5000 kr (nypris 23000 kr), som er både god å sitte i og pen å se på.

Man må jo bare se på hva man trenger, hva man liker og hva sofaen skal tåle av barn, husdyr o.l. Og så kjøper man ut fra økonomien.

Anonymkode: cb007...3da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke at det er noen upris for en skinnsofa for noen med god økonomi. Det er kvalitetsforskjell på sofaer, sånn er det bare. 

Selv har jeg en kvalitetssofa som jeg kjøpte brukt for et par tusenlapper (det passer lommeboka mi bedre). Det ble en annen farge enn det jeg helst ville ha ønsket meg, men det er helt OK.

Jeg ville enten kjøpt en ny sofa i god kvalitet (og akseptert prisen), eller sett om jeg kunne kjøpe den samme sofaen brukt.

Synes at det er harry å kjøpe billige sofaer i butikk og kaste dem ut hver gang man går «lei».

Anonymkode: 91637...808

Gjest Fnuggolina
Skrevet

Ts her

Ah, Ok.

På akkurat den svarer jeg personlig nei pga sittekomfort.

Hadde heller betalt det dobbelte for en Eilersen i skinn i en noe mer komfortabel greie.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Den koster vell litt mer enn 50 000? Trodde en 3 seter lå opp mot 100 000. Har selv nettopp kjøpt sofa til 70 000. Helt innafor syns jeg 😊

Anonymkode: 277e1...4a4

Jo den koster orginalt 60-70, men vi har funnet en på en brukt til litt over 50.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Så du skal bruke så mye på en sofa som til og med er stygg?

Anonymkode: f99fd...886

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så du skal bruke så mye på en sofa som til og med er stygg?

Anonymkode: f99fd...886

Jeg er ikke ts, men jeg synest den sofaen er dødskul🤩 

• Liker 2
Skrevet
draug 75 skrev (6 timer siden):

Jeg veit om folk som har handlet sofa for 6000,-. Den varte ett års tid, så ble den så raklete at den ikke var til å sitte i og de måtte ha ny. Sjøl kjøpte jeg en sofa for en mannsalder siden, 20000 spenn, men det var en utstillingsmøbel som egentlig kosta over 40000. Den hadde jeg i 15 år. For å få sånne 6000,- sofaer til å vare i 15 år, må man kjøpe ny hvert år, og de koster da til sammen 90000 bols, men det er ikke regnet med utgifter til innbæring av ny og avhendig av gammel.

(Du kan sikkert regne på hvis du hadde kjøpt en sofa til 6000,- hvert år og investert de 44000 monetene du sparer nå og sett på hva du kan ha av finansinntekter. En sofa er jo død kapital)

Så hvis det var det om å gjøre, så ville jeg sett på hvor lenge jeg hadde tenkt å ha sofaen, før jeg begynte å forsvare å blåse 50000 gryn på den.

Kvaliteten varierer nok veldig uavhengig av pris også. Vi har en sofa til nesten 40 tusen - den falmet i fargen etter 2 år. Vi har også en sofa til 7000,- som ser ny ut etter 5 år. 

Skrevet

Her vil jeg si det er flere ting som spiller inn, hvor stor er den, hvordan kvalitet med tanke på levetid, er det den som passer best inn mtp utseende/design? 50.000kr er faktisk ikke så mye for en sofa i disse dager, ja man får mange som er rimeligere, men det kommer jo helt an på personen som ser. 

• Liker 1
Gjest Fnuggolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jo den koster orginalt 60-70, men vi har funnet en på en brukt til litt over 50.

ts

Det tipper jeg er fordi de selger den nokså nyinnkjøpt pga dårlig sittekomfort.

Ville iallefall prøvesittet i butikk først.

I en sofa skal man jo ligge, sitte, slenge halvveis liggende, ha besøk osv.

Er greit å ha en sofa som er noe mer enn pen å se på.

Pur norsk har mange fine modeller, men om du kun er ute etter en pensofa som sjeldent skal sitter i, så. 

Hadde valgt en god porsjon andre merker før den selv. 

Dini modellen av samme merke synes jeg ser mer komfortabel ut (og er nok mer lettsolgt etterhvert), og LK Hjelle har og mye fint med større komfort. 

Den sofaen du vil ha egner seg best på type arbeidsplass/kontorlokaler synes jeg. 

AnonymBruker
Skrevet
Fnuggolina skrev (8 minutter siden):

Det tipper jeg er fordi de selger den nokså nyinnkjøpt pga dårlig sittekomfort.

Ville iallefall prøvesittet i butikk først.

I en sofa skal man jo ligge, sitte, slenge halvveis liggende, ha besøk osv.

Er greit å ha en sofa som er noe mer enn pen å se på.

Pur norsk har mange fine modeller, men om du kun er ute etter en pensofa som sjeldent skal sitter i, så. 

Hadde valgt en god porsjon andre merker før den selv. 

Dini modellen av samme merke synes jeg ser mer komfortabel ut (og er nok mer lettsolgt etterhvert), og LK Hjelle har og mye fint med større komfort. 

Den sofaen du vil ha egner seg best på type arbeidsplass/kontorlokaler synes jeg. 

Jepp, enig i dette. Sofa er veldig viktig å prøvesitte. Jeg tok en sjanse og kjøpe sofa til 30K uten å prøvesitte i fjor. Litt vanskelig med covid og sånt... De lovet meg at den var god å sitte i. De hadde heldigvis rett. Ikke alle er enige med meg da, fordi ryggen er lav og setet veldig dypt. 

Gjest Fnuggolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jepp, enig i dette. Sofa er veldig viktig å prøvesitte. Jeg tok en sjanse og kjøpe sofa til 30K uten å prøvesitte i fjor. Litt vanskelig med covid og sånt... De lovet meg at den var god å sitte i. De hadde heldigvis rett. Ikke alle er enige med meg da, fordi ryggen er lav og setet veldig dypt. 

Jeg kjøpte riktignok til 18.000 på halvpris, og valgte dessverre hardskum istedenfor dun fordi vi har barn og tenkte på varighet med hopping osv i sofa.

Men den er jo SÅ hard 😂 Tenkte ikke det når jeg satt på dunputene i butikken liksom 😶 Den holder seg jo fin, men komfort er VIKTIG.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...