AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #1 Skrevet 16. mars 2021 Noen her med sosionom utdanning som har lyst til å fortelle litt om studiet?:) har søk meg inn på det, har mer enn nok poeng til å komme inn ,så krysser fingrene for at jeg kommer inn til høsten. hvordan er/var hverdagen på godt og vondt når du studerer/studerte dette hvor lange var skoledagene ? hva slags fag hadde du og hvor mye ute i praksis var du i løpet av årene hvordan ble du evaluert ? prøver/innleveringer osv setter stooor pris på svar ❤️ Anonymkode: df669...ae9
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #2 Skrevet 16. mars 2021 Det varierer nok etter hvilken skole du går på. Jeg er på siste semester på HVL Sogndal, og jeg har vært veldig fornøyd med studiet der. Vi har hatt lange obligatoriske dager kombinert med korte dager som ikke var obligatoriske. God tid til å lese på egenhånd også. Jeg finner ikke alle emnene vi har hatt, og de heter gjerne forskjellige ting på de forskjellige utdanningene. Men vi har vært innom sosialt arbeid i velferdstjenestene, normalitet og avvik, kommunalt barnevern, sammensatte livsproblemer, tverrprofesjonelt samarbeid, etikk og vitenskapsteori og nå holder vi på med bacheloremnet. Stort sett arbeidskrav eller gruppearbeid i alle emnene, og eksamenene har variert fra muntlig, skoleeksamen, mappeeksamen og hjemmeeksamen. Praksisen vår var 16 uker det andre semesteret i 2.klasse. Skulle gjerne heller hatt to kortere praksisperioder på forskjellige steder. 16 uker er lenge på et sted, skulle gjerne prøvd meg i praksis på mer enn den ene praksisplassen. Det er et fint studie, og selv om noen kanskje klarer å "flyte" gjennom, vil jeg anbefale å jobbe jevnt og trutt med pensum for å faktisk forstå det. Jeg fikk meg relevant jobb ved siden av etter første året, og jobber der enda. Veldig fint med erfaring ved siden av. Har lært svært mye om både meg selv, samfunnet og de ulike utfordringene andre kan ha, utfordringene vi vil møte på som sosionomer osv. Masse lykke til! Anonymkode: bf3f4...95a
Mariell1995 Skrevet 17. mars 2021 #3 Skrevet 17. mars 2021 (endret) Jeg går andreåret nå, og stortrives! Det er veldig spennende, og utdanningen gir mange spennende jobbmuligheter! Vi har ikke skole hver dag, selv om jeg studerer på heltid, og vi har som regel korte dager (det er ikke ofte vi har lange dager). Og vi har vel ikke noe inndelt i fag, sånn sett - men emner. Sjekk studieplanen for de som går Sosialt arbeid der du har søkt, så får du et innblikk - men det er jo blant annet juss, psykologi, NAV, psykisk helse, barnevern, familiearbeid, og enda mer! Vi har innleveringer, eksamener - og noen ganger fremføringer, men det er ikke så ofte Vi øver oss også med rollespill noen ganger, og det er både lærerikt og gøy! Praksis i åtte uker i tredje semester, og 12 uker i sjette/siste semester. Sånn er det i hvert fall for oss Endret 17. mars 2021 av Mariell1995
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå