AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #1 Skrevet 16. mars 2021 Har barn som har vært så "heldige" å arve dette følsomhetsgenet mitt. 😄 De er veldig flinke "pike/gutt" begge to som vil gjøre alt "riktig", hvis de gjør noe som er galt/feil så blir de veldig lei seg og det er vanskelig å få pratet skikkelig om ting siden de blir så lei og gråter. Er jo i en særstilling siden jeg var helt lik som barn så har jo en fordel for jeg vet jo hvordan ting føles og at en bagatell blir veldig stor. De er veldig robuste, smarte, gode på skolen, populære, omtenksomme, verbale og tåler ganske mye både fysisk og psykisk. De er altså ikke persilleblad. Vi er veldig rolig og avbalanserte her i hus og hever sjelden stemmen, veldig pratsomme med andre ord. Men spesielt det ene barnet blir veldig trist og lei hvis hen tror at vi er sinte, det er hvis hen har gjort noe feil/galt, bagateller altså ingenting stort. De er som sagt veldig greie barn begge to så det er jo sjelden vi må ta en alvorsprat med de men så kommer det av og til en bagatell eller to og da blir de helt i fra seg begge to... Vet ikke om jeg har forklart meg skikkelig her men prøver å legge ut uansett for tips og råd. Har bare lyst til at de skal få slippe å stresse sånn over småting. Anonymkode: 00cfc...b1b
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #2 Skrevet 16. mars 2021 Bare snakk om det «ble du lei deg når...» osv. les boka Hjerteforeldre av Gottman Anonymkode: 07639...51e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå