kjetil + hagbart<3 Skrevet 16. mars 2021 #1 Skrevet 16. mars 2021 Jeg er vel ikke den eneste som ALLTID ser transfobiske og homofobiske kommentarer på Kvinneguiden? Folk er så sykt ignorant at det er helt sjukt. 16
pappa messi Skrevet 16. mars 2021 #2 Skrevet 16. mars 2021 Jeg er helt enig med deg! Veldig skuffende. Vi er i 2021, så det er jammen på tide at folk vokser opp! 13
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #3 Skrevet 16. mars 2021 8 minutter siden, pappa messi said: Jeg er helt enig med deg! Veldig skuffende. Vi er i 2021, så det er jammen på tide at folk vokser opp! Det er bare i den vestlige verden at vi lever i 2021. Anonymkode: 3ea86...10d 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #4 Skrevet 16. mars 2021 Dette er ikke interessant om et par uker. Det er sånn kg fungerer. Temaer som dukker opp nå og da er transpersoner, homofile, uføre og asperger. Men det har også vært populært å diskutere alt fra alenemødre til fising foran partner. I perioder blir det opprettet mange tråder om samme tema. Anonymkode: d4422...ec0 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #5 Skrevet 16. mars 2021 På Kvinneguiden bør du ha ryggrad og tåle masse dritt hvis du er: trans, eneforsørger, har Asperger, ufør, er overvektig, er undervektig, tar Botox, ikke tar Botox, er funksjonshemmet, sløser med penger eller ikke stemmer riktig parti Anonymkode: 7daaa...28e 4
Hannah80 Skrevet 16. mars 2021 #6 Skrevet 16. mars 2021 Noe er det. Men man er ikke homofob eller transfob fordi man ikke er enig i absolutt alt. 9
Kågebruker Skrevet 16. mars 2021 #7 Skrevet 16. mars 2021 Folk er helt besatte. De tenker på transpersoner hele tiden. Det er vel sånn livet er når man ikke har noe å bry seg om. Man må finne en sak. 7
Silva Pluvialis Skrevet 16. mars 2021 #8 Skrevet 16. mars 2021 Kågebruker skrev (2 minutter siden): Folk er helt besatte. De tenker på transpersoner hele tiden. Det er vel sånn livet er når man ikke har noe å bry seg om. Man må finne en sak. Nettopp. Og det er ikke greit at slike holdninger står uimotsagt. Derfor engasjerer jeg meg. 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #9 Skrevet 16. mars 2021 alle snakker om transer, men hvor er egentlig alle transene? Anonymkode: f9b2b...2dc 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #10 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): alle snakker om transer, men hvor er egentlig alle transene? Anonymkode: f9b2b...2dc Det er ikke de som oppretter trådene. De aller fleste av dem plager ingen. Selv om aktivistene kan være litt ekstreme så snakker ikke de for alle, og de er et fåtall av et fåtall. Det er derfor det er dårlig gjort å drive å diskutere de i tråd etter tråd her. De fleste skjærer dem over en kam. Anonymkode: d4422...ec0 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #11 Skrevet 16. mars 2021 Det har vært voldsomt med transtråder de siste to ukene, så mistenker at alle de har blitt startet av samme bruker. Anonymkode: 467b6...b7b 7
Jentegutt Skrevet 16. mars 2021 #12 Skrevet 16. mars 2021 Jeg er nok en av dem det snakkes mye om, det som forundrer meg litt er at det alltid er mann til kvinne som blir diskutert, faktum er at det er flere kvinner enn menn som ønsker å skifte kjønn i dagens samfunn. Når det er sagt så er jeg veldig takknemlig for all støtte og fine ord fra mange av dere her inne❤️ 5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #13 Skrevet 16. mars 2021 jentegutt skrev (2 minutter siden): Jeg er nok en av dem det snakkes mye om, det som forundrer meg litt er at det alltid er mann til kvinne som blir diskutert, faktum er at det er flere kvinner enn menn som ønsker å skifte kjønn i dagens samfunn. Når det er sagt så er jeg veldig takknemlig for all støtte og fine ord fra mange av dere her inne❤️ Det er nok fordi det først og fremst er cis-kvinner sine rettigheter til en trygg plass å skifte og å få konkurrere på cis-kvinners premisser i idrett som potensielt trues. Menn føler seg ikke fysisk truet av en trans-mann i garderoben, og trans-mannen ville aldri hatt nubbesjangs i herre-idrett så det er ikke noe problem. Anonymkode: 01f3c...3f0 8
Hannah80 Skrevet 16. mars 2021 #14 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er nok fordi det først og fremst er cis-kvinner sine rettigheter til en trygg plass å skifte og å få konkurrere på cis-kvinners premisser i idrett som potensielt trues. Menn føler seg ikke fysisk truet av en trans-mann i garderoben, og trans-mannen ville aldri hatt nubbesjangs i herre-idrett så det er ikke noe problem. Anonymkode: 01f3c...3f0 Men syns flertallet er nettopp menn som engasjerer seg sterkest her inne. 5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #15 Skrevet 16. mars 2021 Hannah80 skrev (3 minutter siden): Men syns flertallet er nettopp menn som engasjerer seg sterkest her inne. Antok du nettopp kjønnet til debattantene?? Men fra spøk til alvor. Du vet faktisk ikke kjønnet til de som gjemmer seg bak profilene på KG. Mange antar at alle anonyme profiler på nett tilhører menn eller at synspunkter som ansees som mindre progressive alltid må komme fra menn. Det stemmer ikke. Anonymkode: 01f3c...3f0 5
Alice123 Skrevet 16. mars 2021 #16 Skrevet 16. mars 2021 (endret) Det florerer av troll* på KG, som gjør at mange tråder flommer over av homofobi, transfobi, sexisme og rasisme. Jeg skriver troll, men begrepet er kanskje ikke helt dekkende. "Nettroll" betyr noen som kaster ut en kontroversiell mening for å provosere og skape debatt (ofte mens de selv lener seg tilbake og ser på at de andre forumbrukerne rover hverandre i filler). Jeg tviler ikke et sekund på at de jeg omtaler som troll på KG 100 % står inne for det de skriver, men jeg kaller dem troll fordi de bevisst oppsøker et forum ment for kvinner, for å rakke ned på kvinner og minoritetsgrupper i samfunnet (som LGBTQ+, etniske/religiøse minoriteter etc.). De innvaderer et rom hvor de ikke hører hjemme, for å lage kvalm. Når det er sagt betyr ikke det at jeg mener menn ikke kan være her, men det er forskjell på å være mannlig forumbruker, og på å oppsøke et forum ment for en spesefik gruppe for å spre hat om nevnte gruppe. Endret 17. mars 2021 av Alice123 4
Hannah80 Skrevet 16. mars 2021 #17 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Antok du nettopp kjønnet til debattantene?? Men fra spøk til alvor. Du vet faktisk ikke kjønnet til de som gjemmer seg bak profilene på KG. Mange antar at alle anonyme profiler på nett tilhører menn eller at synspunkter som ansees som mindre progressive alltid må komme fra menn. Det stemmer ikke. Anonymkode: 01f3c...3f0 Selvsagt vet man ikke det. Men når nicket er PerHansen, eller at de skriver at de er en mann, så må jeg nesten gå ut fra at personen faktisk er en mann. Jeg antar ikke kjønn på noen, hvis de ikke skriver det selv:) 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #18 Skrevet 16. mars 2021 1 minutt siden, Alice123 said: Det florerer av troll* på KG, som gjør at mange tråder flommer over av homofobi, transfobi, sexisme og rasisme. Jeg skriver troll, men begrepet er kanskje ikke helt dekkende. "Nettroll" betyr noen som kaster ut en kontroversiell mening for å provosere og skape debatt (ofte mens de selv lener seg tilbake og ser på at de andre forumbrukerne rover hverandre i filler). Jeg tviler ikke et sekund på at de jeg omtaler som troll på KG 100 % står inne for det de skriver, men jeg kaller dem troll fordi de bevisst oppsøker et forum ment for kvinner, for å rakke ned på kvinner og minoritetsgrupper i samfunnet (som LGBTQ+, etniske/religiøse minoriteter etc.). De innvaderer et rom hvor de ikke hører hjemme, for å lage kvalm. Når det er sagt betyr ikke det at jeg mener menn ikke kan være her, men det er forskjell på å være mannlog forumbruker, og på å oppsøke et forum ment for en spesefik gruppe for å spre hat om nevnte gruppe. Vent litt... akkurat som... transpersoner i idrett og fellesdusjer...? Anonymkode: c8581...df9 5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #19 Skrevet 16. mars 2021 Alice123 skrev (1 minutt siden): Det florerer av troll* på KG, som gjør at mange tråder flommer over av homofobi, transfobi, sexisme og rasisme. Jeg skriver troll, men begrepet er kanskje ikke helt dekkende. "Nettroll" betyr noen som kaster ut en kontroversiell mening for å provosere og skape debatt (ofte mens de selv lener seg tilbake og ser på at de andre forumbrukerne rover hverandre i filler). Jeg tviler ikke et sekund på at de jeg omtaler som troll på KG 100 % står inne for det de skriver, men jeg kaller dem troll fordi de bevisst oppsøker et forum ment for kvinner, for å rakke ned på kvinner og minoritetsgrupper i samfunnet (som LGBTQ+, etniske/religiøse minoriteter etc.). De innvaderer et rom hvor de ikke hører hjemme, for å lage kvalm. Når det er sagt betyr ikke det at jeg mener menn ikke kan være her, men det er forskjell på å være mannlog forumbruker, og på å oppsøke et forum ment for en spesefik gruppe for å spre hat om nevnte gruppe. gjør det at du sover bedre om nettene? at du sier alle som har andre meninger en deg selv er "nettroll". du ville nokk blitt overasket over hvor mange som ikke har meninger som faller helt under hva dere ville kalt politisk korrekt Anonymkode: f9b2b...2dc 4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #20 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): politisk korrekt Anonymkode: f9b2b...2dc Folk som bruker de ordene der som hersketeknikk kan dra til helvete Anonymkode: d4422...ec0 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå