Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

kjenner jeg er litt nervøs og kanskje stressa førstegangs-gravid. Håper noen kan hjelpe. 

Har innsett at det jeg trodde var sparking kanskje kan være kynnere. Kjennes ut som mensmurringer og som om noen rytmisk klyper meg på innsiden av magen. Føler magen blir litt strammere også, men ikke helt hard.   Er ikke veldig vondt, men ubehagelig. 

De tre siste dagene skjer dette veldig mye. I natt våknet jeg av det flere ganger. 

Er dette farlig eller er det helt normalt? Føler meg litt hysterisk

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
MiniMaya skrev (1 minutt siden):

Hei!

kjenner jeg er litt nervøs og kanskje stressa førstegangs-gravid. Håper noen kan hjelpe. 

Har innsett at det jeg trodde var sparking kanskje kan være kynnere. Kjennes ut som mensmurringer og som om noen rytmisk klyper meg på innsiden av magen. Føler magen blir litt strammere også, men ikke helt hard.   Er ikke veldig vondt, men ubehagelig. 

De tre siste dagene skjer dette veldig mye. I natt våknet jeg av det flere ganger. 

Er dette farlig eller er det helt normalt? Føler meg litt hysterisk

Kynnere er en del av svangerskapet og helt normalt å ha. 

Kynnere er sammentrekninger i livmoren og kalles gjerne også Braxton-Hicks-sammentrekninger og falske rier. Kynnernes oppgave er å trene livmoren til den store jobben – fødselen.

https://www.babyverden.no/gravid/hva-er-kynnere/

Anonymkode: ab027...3be

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kynnere er en del av svangerskapet og helt normalt å ha. 

Kynnere er sammentrekninger i livmoren og kalles gjerne også Braxton-Hicks-sammentrekninger og falske rier. Kynnernes oppgave er å trene livmoren til den store jobben – fødselen.

https://www.babyverden.no/gravid/hva-er-kynnere/

Anonymkode: ab027...3be

Tusen takk! 

Ble så usikker etter å ha googlet. 🙈🙈men den artikkelen fra babyverden var fin! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...