AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #41 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva er min ytelse og hvorfor er ikke den sammenlignbar? Anonymkode: 1272a...1e1 Hva vil du? Forstår du ikke det jeg skrev? Anonymkode: 09002...ee7
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #42 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva vil du? Forstår du ikke det jeg skrev? Anonymkode: 09002...ee7 Hva er det du ikke forstår? Hvorfor er det en forutsetning for at jeg må sammenligne min egen trygd med andre? Tror du ikke jeg evner å forstå at andre har annen trygd og klarer å tenke ut fra det også? Anonymkode: 1272a...1e1
Nastine Skrevet 17. mars 2021 #43 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 16.3.2021 den 14.56): For veldig mange er et liv med veldig lav inntekt realiteten. At disse kan tenke seg å bytte ut dette med omtrent samme inntekt som trygdet, ser jeg ikke bort fra. Man trenger heller ikke ha "veldig lav" inntekt som trygdet. Anonymkode: 1272a...1e1 Faller for sin egen urimelighet dette. De med lavlønn, vil få enda lavere inntekt ved ufør, 66% av tidligere lønn er det vel. Skal ha en god inntekt for å få en noenlunde høy uføretrygd. Og om man er lavlønt men heller ønsker ennå mindre, ja da er de vel ikke så smarte da og passer kanskje ikke i jobb, og jeg tenker de ikke er så friske psykisk....
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #44 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva er det du ikke forstår? Hvorfor er det en forutsetning for at jeg må sammenligne min egen trygd med andre? Tror du ikke jeg evner å forstå at andre har annen trygd og klarer å tenke ut fra det også? Anonymkode: 1272a...1e1 Hvorfor gjør du et poeng ut av at du har det så fint på din trygd da? Vi snakket i utgangspunktet om dette: "Argumentet ditt passer ikke til sitatet. Sitte viste at dersom færre folk var på trygd, fikk man fremdeles ikke fler i arbeid." Mens nå snakker vi om trygden din? Dette begynner å minne om brønnpissing🙄 Anonymkode: 09002...ee7
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #45 Skrevet 17. mars 2021 Jeg er for at alle i samfunnet skal bli hjulpet økonomisk av velferdsstaten om de faller utenfor arbeidslivet på en eller annen måte. Velferdsordningene lar seg gjøre for at vi som produserer noe er villig til å avsette x antall prosenter av lønnen til de som faller utenfor. Den dagen skattebyrden blir for stor for arbeidstakere og fortjenesten av å stå i arbeid blir for liten i forskjell til de som går på stønad så vil arbeidstakerne motsette seg ordningene, for de vil føles urettferdige. For liten forskjell vil også føre til høyere press på disse ordningene, flere vil velge stønad istedenfor jobb. Mange skriver at alle ønsker en jobb å gå til, men det tror jeg ikke alltid er tilfellet. Visst valget står mellom en uinteressant jobb som er fysisk slitsomt og en velferdsordning som gir like god økonomisk gevinst så vil mange velge det siste. Når mange nok velger den løsningen så vil presset på arbeidstakerne bli enda større og systemet rakner, for da forsvinner viljen til å betale skatt. Så de som går på stønadsordninger skal være sjeleglad for at det er en viss økonomisk forskjell på å jobbe kontra gå på en eller annen stønad, for den dagen den forskjellen er for liten, rakner systemet som sørger for at de får stønad i utgangspunktet. Norge har verdens beste velferdsordninger allerede, så vi er allerede nådd smertegrensen for hva systemet tåler før det rakner. Til de som går på stønad så vil jeg si at de må forandre tenkemåte, slutt å sammenlign deg med naboen som jobber, slutt å ønsk deg alt som naboen kan kjøpe, slutt å misunn feriene til naboen. Sett heller pris på at du bor i verdens beste velferdsstat og lag livet så behagelig som du kan innenfor de rammene som er gitt deg. At de folkevalgte har begynt og importere flere brukere til våre stønadsordninger gjør heller ikke situasjonen bedre. For det å hjelpe flyktninger og immigranter i verdens dyreste land er ikke akkurat noe en økonom ville foreslått som fornuftig, kanskje ingen andre med vettet i behold heller. Igjen så mener jeg også at vi har en plikt til å hjelpe disse gruppene, men da må vi finne ordninger som gir bedre resultat i forhold til pengebruken. Som skattebetaler er jeg oppgitt over at landet tar inn kvoteflyktninger med en livsløpskostnad på 15 millioner kroner per person. Ikke fordi at jeg mener at vi ikke skal hjelpe flyktninger, men det at staten ikke evner å bruke disse pengene på en mer effektiv måte, altså hjelpe flere for samme summen. Det siste fordrer at hjelpen blir gitt i et annet land en Norge hvor kostandene er betydelig lavere. Anonymkode: 2f6e6...05d 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #46 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvorfor gjør du et poeng ut av at du har det så fint på din trygd da? Vi snakket i utgangspunktet om dette: "Argumentet ditt passer ikke til sitatet. Sitte viste at dersom færre folk var på trygd, fikk man fremdeles ikke fler i arbeid." Mens nå snakker vi om trygden din? Dette begynner å minne om brønnpissing🙄 Anonymkode: 09002...ee7 For en argumentasjon. Jeg har ikke nevnt med et ord ha trygden min er. Du hevder at jeg ikke kan bruke min egen trygd som utgangspunkt, hvilket jeg heller ikke gjorde. Det er du som snakker om min trygd, ikke jeg. Anonymkode: 1272a...1e1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #47 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 16.3.2021 den 12.40): Tja, urettferdig er den hvertfall. Og de heldigste blandt hele verdens befolkning er de som bor i Norge. Tenk hva en ufør får i dette landet vs hva en hadde fått i 95% av verdens andre land! Hjelp og behandling, aksept i samfunnet. Jeg vet ikke med dere, men ingen har noensinne sagt noe stygt til meg eller sputtet på meg hvert fall. Vi er alle utrolig heldige over at vi kan klage over å "bare" få utbetalt 20 000,- hver mnd resten av livet så man får ikke dratt på like mange flyreiser eller like stor bil liksom. Anonymkode: 7d8a6...a3c Vet du hva minstesatsene på uføretrygd er? For man tar de 3 beste årene de siste 5 årene man jobbet og får utbetalt 66% av det gjennomsnittet. Da kommer de fleste under minstesatsen, så da får de fleste bare minstesatsen. Så det er ikke sikkert man får utbetalt 20 000 engang... Anonymkode: ea738...2ff
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #48 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 16.3.2021 den 14.29): Argumentet ditt passer ikke til sitatet. Sitatet viste at dersom færre folk var på trygd, fikk man fremdeles ikke fler i arbeid. Folk vil jo gå for det de ser er mest lønnsomt. Altså, de går ikke etter trygden.. Anonymkode: 09002...ee7 AnonymBruker skrev (7 timer siden): For en argumentasjon. Jeg har ikke nevnt med et ord ha trygden min er. Du hevder at jeg ikke kan bruke min egen trygd som utgangspunkt, hvilket jeg heller ikke gjorde. Det er du som snakker om min trygd, ikke jeg. Anonymkode: 1272a...1e1 Nei. Jeg finnes ikke interessert i din trygd... Du koser deg hjemme på trygd du. Og jeg skjønner ikke hvorfor det er relevant for det jeg spurte deg om. Se her😂 AnonymBruker skrev (På 16.3.2021 den 16.34): Fordi jeg opplever at ytelsene gir stort slingringsmonn. Faktisk meget stort. Jeg koser meg hjemme, men er ikke bundet til å være hjemme. Som var en del av poenget mitt med å nevne "disponere sin egen frihet og egentid". Jeg merker heller ikke noe til stigmaet du snakker om. Anonymkode: 1272a...1e1 Dette er deg, ikke sant? 😂👍👍 Anonymkode: 1272a...1e1.. Anonymkode: 09002...ee7
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #49 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): For en argumentasjon. Jeg har ikke nevnt med et ord ha trygden min er. Du hevder at jeg ikke kan bruke min egen trygd som utgangspunkt, hvilket jeg heller ikke gjorde. Det er du som snakker om min trygd, ikke jeg. Anonymkode: 1272a...1e1 Til 1e1: Du kan ikke sammenlikne alle med deg selv.. Her har du en annen som mener uføre kan ha for lite.. Jeg vet hva satsene er, så jeg trenger ikke vite hva trygden din er. Og dessuten snakker jeg også om lavinntekt og arbeidsledighet. Det du (1e1) driver med er kjent som brønnpissing. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vet du hva minstesatsene på uføretrygd er? For man tar de 3 beste årene de siste 5 årene man jobbet og får utbetalt 66% av det gjennomsnittet. Da kommer de fleste under minstesatsen, så da får de fleste bare minstesatsen. Så det er ikke sikkert man får utbetalt 20 000 engang... Anonymkode: ea738...2ff Til 2ff :dette er viktig👍 Jeg så debatten i går. Der står debattanter for sykepleiere og lærere og forteller at minstelønnen deres ikke er nok til å leve av. Hvordan staten mener at uføre og andre skal leve på under halvparten da, er for meg en gåte. Det er en uverdig måte å behandle folk på. Anonymkode: 09002...ee7
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #50 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er for at alle i samfunnet skal bli hjulpet økonomisk av velferdsstaten om de faller utenfor arbeidslivet på en eller annen måte. Velferdsordningene lar seg gjøre for at vi som produserer noe er villig til å avsette x antall prosenter av lønnen til de som faller utenfor. 1)Den dagen skattebyrden blir for stor for arbeidstakere og fortjenesten av å stå i arbeid blir for liten i forskjell til de som går på stønad så vil arbeidstakerne motsette seg ordningene, for de vil føles urettferdige. 2)For liten forskjell vil også føre til høyere press på disse ordningene, flere vil velge stønad istedenfor jobb. 3) Mange skriver at alle ønsker en jobb å gå til, men det tror jeg ikke alltid er tilfellet. Visst valget står mellom en uinteressant jobb som er fysisk slitsomt og en velferdsordning som gir like god økonomisk gevinst så vil mange velge det siste. Når mange nok velger den løsningen så vil presset på arbeidstakerne bli enda større og systemet rakner, for da forsvinner viljen til å betale skatt. 4)Så de som går på stønadsordninger skal være sjeleglad for at det er en viss økonomisk forskjell på å jobbe kontra gå på en eller annen stønad, for den dagen den forskjellen er for liten, rakner systemet som sørger for at de får stønad i utgangspunktet. 5)Norge har verdens beste velferdsordninger allerede, så vi er allerede nådd smertegrensen for hva systemet tåler før det rakner. Til de som går på stønad så vil jeg si at de må forandre tenkemåte, slutt å sammenlign deg med naboen som jobber, slutt å ønsk deg alt som naboen kan kjøpe, slutt å misunn feriene til naboen. Sett heller pris på at du bor i verdens beste velferdsstat og lag livet så behagelig som du kan innenfor de rammene som er gitt deg. 6)At de folkevalgte har begynt og importere flere brukere til våre stønadsordninger gjør heller ikke situasjonen bedre. For det å hjelpe flyktninger og immigranter i verdens dyreste land er ikke akkurat noe en økonom ville foreslått som fornuftig, kanskje ingen andre med vettet i behold heller. Igjen så mener jeg også at vi har en plikt til å hjelpe disse gruppene, men da må vi finne ordninger som gir bedre resultat i forhold til pengebruken. Som skattebetaler er jeg oppgitt over at landet tar inn kvoteflyktninger med en livsløpskostnad på 15 millioner kroner per person. Ikke fordi at jeg mener at vi ikke skal hjelpe flyktninger, men det at staten ikke evner å bruke disse pengene på en mer effektiv måte, altså hjelpe flere for samme summen. Det siste fordrer at hjelpen blir gitt i et annet land en Norge hvor kostandene er betydelig lavere. Anonymkode: 2f6e6...05d 1) Hvorfor tror du det? På samme måte kan man jo si at jo flere som mister kjøpekraft av uføre og arbeidsledige, jo mindre vil man kunne selge. De står for en stor del av antallet i vår befolkning. Hvis de som står i jobb ikke får solgt produktene eller tjenestene sine, stopper jo alt.uføre, ledige osv, er en del av kundegruppen man ikke skal ta for gitt. Hvis man tenker sirkeløkonomi, der alle har penger å bruke, mener jeg teorien din ryker. Da man alltid kan tilføre mer penger, det er tilgangen på varene eller tjenestene som er den ekte begrensningen, ikke hvor myye penger hver enkelt får. 2) Hvorfor mener du det? Tidligere i tråden her postet en person at dersom man har færre på trygd, fikk man fremdeles ikke fler i arbeid. Kanskje tilgang på arbeid er den reduserede faktoren her, og ikke mangel på lyst til å bidra ? Altså hvis det ikke er nok jobb til alle. Hva sier du da? Skal man fremdeles finne seg i at trygdede og ledige skal klare seg på under halvparten av normallønn? 3)https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/dd2jvB/livet-paa-ufoeretrygd-er-ekskluderende-stigmatiserende-og-isolerende Det er ikke fett å leve på sosialen. Det er mye bedre å komme seg ut å være sosial. Isolasjon skaper sykdom. 4) https://bufdir.no/Familie/Fattigdom/Veileder/Om_fattigdom1/Konsekvenser_av_fattigdom_pa_ulike_omrader/ Forskjellen er ikke viss, forskjellen er ekstrem! Sjekk tallene selv på NAV. 5) nei, det var før.. Nå øker fattigdommen.. https://velferd.no/velferd/2019/norges-pensjonssystem-verdens-sjette-beste https://forskning.no/norges-forskningsrad-velferdsstat-samfunnskunnskap/verdens-beste-land-a-bo-i/768331 https://bufdir.no/aktuelt/barnefattigdom_oker_i_over_halvparten_av_landets_kommuner/ https://www.aftenposten.no/meninger/sid/i/50loOO/fattigdom-finnes-i-norge-den-er-bare-veldig-skjult 6) her er vi enig. Det er ikke plass til fler. Anonymkode: 09002...ee7
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #51 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei. Jeg finnes ikke interessert i din trygd... Du koser deg hjemme på trygd du. Og jeg skjønner ikke hvorfor det er relevant for det jeg spurte deg om. Se her😂 Dette er deg, ikke sant? 😂👍👍 Anonymkode: 1272a...1e1.. Anonymkode: 09002...ee7 Ja, som tidligere sagt ser du at det har ingenting med ytelsene å gjøre om jeg koser meg hjemme. Anonymkode: 1272a...1e1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #52 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Til 1e1: Du kan ikke sammenlikne alle med deg selv.. Her har du en annen som mener uføre kan ha for lite.. Jeg vet hva satsene er, så jeg trenger ikke vite hva trygden din er. Og dessuten snakker jeg også om lavinntekt og arbeidsledighet. Det du (1e1) driver med er kjent som brønnpissing. Til 2ff :dette er viktig👍 Jeg så debatten i går. Der står debattanter for sykepleiere og lærere og forteller at minstelønnen deres ikke er nok til å leve av. Hvordan staten mener at uføre og andre skal leve på under halvparten da, er for meg en gåte. Det er en uverdig måte å behandle folk på. Anonymkode: 09002...ee7 Jeg sammenligner heller ikke alle med meg selv. Jeg snakker generelt. Du virker til å ikke forstå dette. Anonymkode: 1272a...1e1
Tuppeluri Skrevet 18. mars 2021 #53 Skrevet 18. mars 2021 Sankt-Vinger skrev (På 16.3.2021 den 12.09): Enhver er sin egen lykkes smed. Legg ned velferdsstaten og du vil plutselig se mange friske folk. Mange ønsker seg uføretrygd fordi man tjener godt på det i forhold til f.eks butikkjobb eller varebil etc. ikke alle disse er syke, mange snylter. Snakker da om sånne diffuse ting som vondt i ryggen, depresjon osv. typisk at de velger seg en sykdom som ikke kan måles-At mange har vondt i vilja er helt åpenbart. innvandringen har også kostet masse siste årene. Er det sånn å forstå ja. Diffuse plager som vondt i ryggen og depresjon fordi det ikke kan "måles"... Jeg har prolaps i ryggen etter da jeg satt på skolebenken, havnet på sykehuset og var egentlig snakk om operasjon, men for meg hjalp det med sterke morfintabletter og bevegelse i skog og mark. Jobbet ikke på over et år etter dette. Så søkte jeg meg jobb, fikk en sesongjobb som krevde litt fysisk arbeid og tenkte dette gikk bra. Jeg rakk å jobbe i 3 uker før ryggen knakk sammen, og jeg gikk som en gammal kjærring med stokk, gikk på morfin igjen, og kom meg ikke på beina før jeg gikk ned i stillingsprosent, og enda da sleit jeg. Jeg hadde 30minutter å kjøre på jobb, og du vet som alle andre at man ikke kan kjøre på morfintabletter. Jeg SLUKTE en boks med paracet på en mnd. Å depresjon skal du faen ikke kødde med. Som en person som har mistet 3 nære i løp av en 3 årstid, hatt en turbulent barndom med mye usikkerhet, mobbing hver dag i 13 år på skole, og lærere som ga faen, så fikk jeg depresjon. Det har gått så langt at jeg fikk borderline. Har omtrent klippekort på DPS og hatt det siden jeg var 11. Har store problemer med å forholde meg til andre mennesker i dag pga min bakgrunn, og derfor vanskelig for meg å få jobb. Jeg har yrkesfaglig utdanning som desverre begynner å dø ut, det finns ikke jobber. Derfor har jeg planlagt et yrkesbytte nå, til et mer sosialt et for å "behandle" meg selv samtidig via eksponeringsterapi. Jeg trur ikke det finns så mange her til lands som "snylter" på staten. Det er ihvertfall et fåtall. Noen HIGER etter å få diagnoser som gjør at de har krav på ufør. Jeg kjenner til 2, desverre. Jeg gjør alt jeg kan for å ikke bli ufør, mens disse to prøver å få diagnoser av psykologer for å få det. Disse menneskene blir jeg forbanna over. Men oss andre som faktisk har reelle depresjoner og ryggplager har mer enn rett til å søke ufør om det er siste utvei.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #54 Skrevet 18. mars 2021 Tuppeluri skrev (17 minutter siden): Er det sånn å forstå ja. Diffuse plager som vondt i ryggen og depresjon fordi det ikke kan "måles"... Jeg har prolaps i ryggen etter da jeg satt på skolebenken, havnet på sykehuset og var egentlig snakk om operasjon, men for meg hjalp det med sterke morfintabletter og bevegelse i skog og mark. Jobbet ikke på over et år etter dette. Så søkte jeg meg jobb, fikk en sesongjobb som krevde litt fysisk arbeid og tenkte dette gikk bra. Jeg rakk å jobbe i 3 uker før ryggen knakk sammen, og jeg gikk som en gammal kjærring med stokk, gikk på morfin igjen, og kom meg ikke på beina før jeg gikk ned i stillingsprosent, og enda da sleit jeg. Jeg hadde 30minutter å kjøre på jobb, og du vet som alle andre at man ikke kan kjøre på morfintabletter. Jeg SLUKTE en boks med paracet på en mnd. Å depresjon skal du faen ikke kødde med. Som en person som har mistet 3 nære i løp av en 3 årstid, hatt en turbulent barndom med mye usikkerhet, mobbing hver dag i 13 år på skole, og lærere som ga faen, så fikk jeg depresjon. Det har gått så langt at jeg fikk borderline. Har omtrent klippekort på DPS og hatt det siden jeg var 11. Har store problemer med å forholde meg til andre mennesker i dag pga min bakgrunn, og derfor vanskelig for meg å få jobb. Jeg har yrkesfaglig utdanning som desverre begynner å dø ut, det finns ikke jobber. Derfor har jeg planlagt et yrkesbytte nå, til et mer sosialt et for å "behandle" meg selv samtidig via eksponeringsterapi. Jeg trur ikke det finns så mange her til lands som "snylter" på staten. Det er ihvertfall et fåtall. Noen HIGER etter å få diagnoser som gjør at de har krav på ufør. Jeg kjenner til 2, desverre. Jeg gjør alt jeg kan for å ikke bli ufør, mens disse to prøver å få diagnoser av psykologer for å få det. Disse menneskene blir jeg forbanna over. Men oss andre som faktisk har reelle depresjoner og ryggplager har mer enn rett til å søke ufør om det er siste utvei. Siden bare du alene kjenner 2 stk som forsøker dette, hvorfor tror du da at det er så få ellers i landet? Anonymkode: 1272a...1e1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #55 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, som tidligere sagt ser du at det har ingenting med ytelsene å gjøre om jeg koser meg hjemme. Anonymkode: 1272a...1e1 Så. At du koser deg har ingenting med ytelsene dine å gjøre skriver du nå. Men i sta så skrev du at du koser deg fordi: " Fordi jeg opplever at ytelsene gir stort slingringsmonn. Faktisk meget stort." AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg sammenligner heller ikke alle med meg selv. Jeg snakker generelt. Du virker til å ikke forstå dette. Anonymkode: 1272a...1e1 Eh.. Ok. Du bare koser deg altså. Fint👍 Anonymkode: 09002...ee7
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #56 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Så. At du koser deg har ingenting med ytelsene dine å gjøre skriver du nå. Men i sta så skrev du at du koser deg fordi: " Fordi jeg opplever at ytelsene gir stort slingringsmonn. Faktisk meget stort." Eh.. Ok. Du bare koser deg altså. Fint👍 Anonymkode: 09002...ee7 Ytelsene gir selvsagt stort slingringsmonn. Det er alt fra minsteytelse til maxytelse. Dette trenger en ikke være rakettforsker for å skjønne. Anonymkode: 1272a...1e1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #57 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ytelsene gir selvsagt stort slingringsmonn. Det er alt fra minsteytelse til maxytelse. Dette trenger en ikke være rakettforsker for å skjønne. Anonymkode: 1272a...1e1 Ok🤷♀️ Anonymkode: 09002...ee7
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #58 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Ok🤷♀️ Anonymkode: 09002...ee7 Jepp. Dine forsøk på å klistre min ytelse til det jeg mener om trygd generelt, var ikke så vellykket. Hvorfor jeg koser meg, er også beskrevet. Som du ser handler det om annet enn ytelsesstørrelsen. Anonymkode: 1272a...1e1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #59 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jepp. Dine forsøk på å klistre min ytelse til det jeg mener om trygd generelt, var ikke så vellykket. Hvorfor jeg koser meg, er også beskrevet. Som du ser handler det om annet enn ytelsesstørrelsen. Anonymkode: 1272a...1e1 Jeg skjønner ikke hva du diskuterer jeg👍 Du koser deg nå også? Anonymkode: 09002...ee7
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #60 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg skjønner ikke hva du diskuterer jeg👍 Du koser deg nå også? Anonymkode: 09002...ee7 Du trenger bare lese det jeg skriver, så skjønner du det. Om du ikke har skjønt det, er det rart at du kommenterte og mente så mye i utgangspunktet. Anonymkode: 1272a...1e1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå