GrønnNellik68 Skrevet 16. mars 2021 #1 Skrevet 16. mars 2021 Dette burde være noe hele verden er interessert i å vite om. Om de før som fluer der eller ikke??? Fint lite i media så langt. 9
Nalini Skrevet 16. mars 2021 #2 Skrevet 16. mars 2021 Det kommer ingen nyheter fra Texas, fordi det går bra i delstaten og det er republikansk styrt. Hvis norske medier skal skrive noe positivt fra USA, må det være fra en demokratisk ledet delstat. Stort sett alle norske journalister er mot republikanere. 21
Sylveon Skrevet 16. mars 2021 #3 Skrevet 16. mars 2021 (endret) Jeg har også undret meg over det. Det siste som ble sagt om Texas var vel at de slapp opp på alle tiltakene og alle restriksjoner - lot ting gå sin gang. Endret 16. mars 2021 av Sylveon 9
Fjaselina Skrevet 16. mars 2021 #5 Skrevet 16. mars 2021 Det har vel ikkje gått så lang tid enno, smitteutfordringar kan kome etterkvart. Dersom det går skeis, får vi vite det. 3
Isambard Skrevet 16. mars 2021 #6 Skrevet 16. mars 2021 Smitten stuper i Texas (scroll ned for å se grafikk) : https://www.worldometers.info/coronavirus/usa/texas/ Ikke spør meg hvorfor, for jeg skjønner det ikke. Ikke tolk det som at jeg er imot koronatiltak. 8
bttb Skrevet 16. mars 2021 #7 Skrevet 16. mars 2021 Kanskje ingen tør å gå ut og treffe folk lenger? 🤷♀️
Lilylune Skrevet 16. mars 2021 #8 Skrevet 16. mars 2021 Det har ikke gått så veldig lang tid siden de åpnet opp, så det tar litt tid før man ser endringer. 3
Enda en tulling Skrevet 16. mars 2021 #9 Skrevet 16. mars 2021 Hvorfor skulle det ikke kunne gå bra med Texas når det har gått bra med Florida? "Bra" er altså ikke "0 smittede og 0 døde", men "ikke verre enn stater som har stengt". 13
Gjest Optimo Skrevet 16. mars 2021 #10 Skrevet 16. mars 2021 Dere er for utålmodige. De åpnet opp 10. mars. Det tar jo litt tid før eventuell smitte eskalerer. Sjekk tilbake i slutten av april.
Capt. Obvious Skrevet 16. mars 2021 #11 Skrevet 16. mars 2021 Guile skrev (Akkurat nå): Dere er for utålmodige. De åpnet opp 10. mars. Det tar jo litt tid før eventuell smitte eskalerer. Sjekk tilbake i slutten av april. Man skulle vel sett litt bevegelse på 6 dager. Tipper det har sammenheng med at mange er forsiktige ennå, pluss evt. vaksine og naturlig immunitet. USA har jo blitt merkbart hardere rammet enn mange andre land, og flere har vært smittet tidligere. 5
hlidskjalf Skrevet 16. mars 2021 #12 Skrevet 16. mars 2021 Pussig det ja. Likene skulle vel begynt å hope seg opp i gatene nå. Dårlig nytt for hysterikerne og dommedagsprofetene her inne. Eller vi må vel bare vente 2 uker? Dere får smøre dere med tålmodighet. 15
Gjest Optimo Skrevet 16. mars 2021 #13 Skrevet 16. mars 2021 Capt. Obvious skrev (21 minutter siden): Man skulle vel sett litt bevegelse på 6 dager. Tipper det har sammenheng med at mange er forsiktige ennå, pluss evt. vaksine og naturlig immunitet. USA har jo blitt merkbart hardere rammet enn mange andre land, og flere har vært smittet tidligere. Det har ikke gått en uke en gang. Jeg vet ikke om folk der er gode til å teste seg? Kanskje de driter i det og? Da vil man i tilfelle ikke ane noenting før sykehusene etterhvert merker økt pågang. Og prosessen smittet - syk - alvorlig syk / innlagt tar litt mer enn seks dager. Som sagt, det er for tidlig.
tom1986 Skrevet 16. mars 2021 #14 Skrevet 16. mars 2021 Samme gjelder Florida. Relativt milde tiltak hele året. Republikansk guvernør. Færre dødsfall enn demokratisk styrte California, som har hatt strenge tiltak hele året. Likevel er det Florida som blir uthengt som verstingen i amerikansk og norsk media. 12
Capt. Obvious Skrevet 16. mars 2021 #15 Skrevet 16. mars 2021 Guile skrev (5 minutter siden): Det har ikke gått en uke en gang. Jeg vet ikke om folk der er gode til å teste seg? Kanskje de driter i det og? Da vil man i tilfelle ikke ane noenting før sykehusene etterhvert merker økt pågang. Og prosessen smittet - syk - alvorlig syk / innlagt tar litt mer enn seks dager. Som sagt, det er for tidlig. Nei, men 6 dager (nesten en uke) er som regel nok til å se bevegelser i tallene. De nye mutasjonene har ofte hurtigere inkubasjonstid slik jeg har forstått det. 5
DanielDuppsko Skrevet 16. mars 2021 #16 Skrevet 16. mars 2021 (endret) Forstår ikke helt premisset for tråden her. Smittetallene i Texas har vært nedadgående siden like over nyttår, i over sytti dager. Det er bra, og sikkert mye av bakgrunnen for at guvernøren har lettet på tiltakene. Men det virker vel rart å gi endringer i tiltak som ble iverksatt for seks dager siden, æren for en trend som har vært klar over ti ganger så lenge. Hvordan det vil gå fremover skal ikke jeg spekulere i, men vi får håpe det går bra. Det er sommervær i Texas nå, og nitten prosent av befolkningen har allerede fått første vaksinedose. En betydelig andel av de som i og med sin bolig- og arbeidssituasjon er særlig eksponert for smitte, har trolig allerede hatt sykdommen. Endret 16. mars 2021 av DanielDuppsko 16
XaoS Skrevet 16. mars 2021 #17 Skrevet 16. mars 2021 USA har allerede vaksinert over 20% av befolkningen. De ligger langt foran oss på vaksinering, og det er sannsynlig at smittetrenden vil gå ned der framover. 2
GrønnNellik68 Skrevet 16. mars 2021 Forfatter #18 Skrevet 16. mars 2021 tom1986 skrev (4 timer siden): Samme gjelder Florida. Relativt milde tiltak hele året. Republikansk guvernør. Færre dødsfall enn demokratisk styrte California, som har hatt strenge tiltak hele året. Likevel er det Florida som blir uthengt som verstingen i amerikansk og norsk media. De har varmt klima d hjelper på .. viruset ikke så glad i varme virker det som. 4
Nalini Skrevet 16. mars 2021 #19 Skrevet 16. mars 2021 Bente1234 skrev (2 timer siden): De har varmt klima d hjelper på .. viruset ikke så glad i varme virker det som. Varmt i store deler av California også. Så det går bedre i delstater styrt av republikanere enn demokrater. 1
Stonegiant Skrevet 16. mars 2021 #20 Skrevet 16. mars 2021 10 hours ago, frysja said: Det kommer ingen nyheter fra Texas, fordi det går bra i delstaten og det er republikansk styrt. Hvis norske medier skal skrive noe positivt fra USA, må det være fra en demokratisk ledet delstat. Stort sett alle norske journalister er mot republikanere. LOL 7
Anbefalte innlegg