Gå til innhold

Truer med 50/50 samvær.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker å gå ut av et forhold som bryter meg ned psykisk. Vi har et barn på 1 år og siden fødsel har jeg vært alene om ansvaret som følger med! Han har forsvunnet flere ganger flere dager i strekk for å drikke og har ødelagt meg bit for bit til jeg ikke kjenner noen følelser ovenfor han lenger og kun går med en indre uro hele tiden. Han stikker ikke lenger på den måten, men er ikke tilstedeværende for barnet annet enn 1 time lek en god dag. Han har aldri tatt med barnet på en legetime, han har aldri vært alene med barnet med noen unntak på 10-20 minutter, han har aldri fikset et måltid til barnet (noen melkeflasker iløpet av barnets liv jo), han er aldri hjemme fordi jobb og andre ting kommer før alt, jeg kan aldri ta meg 30 minutter alene for avslapning fordi han har viktige ting å gjøre og listen går videre. Ikke tåler han å skifte en eneste bæsjebleie heller! Mine foreldre må passe barnet om jeg trenger å sove ut eller har viktige timer. Barnet er mer knyttet til de enn sin pappa og er totalt avhengig av meg. Han tok ikke sin permisjon heller så jeg har vært med barnet hele veien. Om jeg går fra han skal han kreve 50/50 og jeg har sagt at jeg ønsker å jobbe mot det om han beviser mye, men at det ikke er anbefalt før barnet er eldre og at det er uaktuelt fordi man ikke river et så lite barn fra sin mamma barnet er avhengig av. Han forstår ikke barns utvikling og tenker ikke på barnets beste så jeg vurderer bare å bli i et forhold som grenser til psykisk vold pga redsler om omsorgssvikt fra hans side om han får gjennom 50/50.. Mye han truer med og jeg ligger våken om nettene pga alt der her!
Bryr meg ikke om meg selv oppi det her, men barnet mitt som jeg setter høyere enn noe annet. 

Vet ikke hva jeg vil med innlegget, måtte bare tømme meg anonymt et sted fordi jeg ikke får sove og magen knyter seg... 

Anonymkode: fa271...e84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bestiller tid hos familievernkontoret og forklarer kort situasjonen. Du vil mest sannsynlig bli prioritert på bakgrunn av at det er alvorlig psykisk vold og tilsynelatende alkoholmisbruk inni bilde.

På timen tar du med det du har skrevet her, evt legger det frem muntlig. Det vil uansett bli journalført og du vil ha et sterkt kort på din side i kampen om full omsorgsrett for barnet. Han vil neppe få 50-50 samvær med denne bakgrunnen.

Ta telefonen til familievernkontoret allerede i morgen!

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Og husk at familievernkontoret bestemmer ingenting. Så lenge du nekter 50/50 der så kommer han ingen vei. Men husk å ALLTID begrunne det med barnets beste.

Anonymkode: 27630...dfb

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Han får ikke 50/50 i retten. Så du må bare tåle å stå i å si nei. Det må du orke for barnet ditt.

Anonymkode: b657a...d86

• Liker 5
Skrevet

Hadde han ikke permisjon?

Skrevet

Det at han ikke hadde permisjon er et faktum som er lett å dokumentere. Var dette hans valg? 

Kan du dokumentere noen av de andre tingene? Eks sms eller liknende da han ble borte noen dager på rad eller andre ting han har skrevet? Det å forsvinne vitner om dårlig omsorgsevne. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
PM75 skrev (6 minutter siden):

Det at han ikke hadde permisjon er et faktum som er lett å dokumentere. Var dette hans valg? 

Kan du dokumentere noen av de andre tingene? Eks sms eller liknende da han ble borte noen dager på rad eller andre ting han har skrevet? Det å forsvinne vitner om dårlig omsorgsevne. 

Ja hans valg, han hadde ikke tid til dette og jeg sa klart ifra om fristen om han ville utsette permisjonen, det gikk vel i glemmeboken.. Det var opp til han, men like greit at det ble sånn for barnets beste hvertfall! 

Ja jeg kan dokumentere og har jo vitner som var hos meg for støtte, min mor f.eks! Dro på flotte turer for å drikke og dreit i oss.. Bare redd noen skal tro løgnene hans selvom jeg har alt av vitner og det som er! 

AnonymBruker
Skrevet
Jullen skrev (2 timer siden):

Du bestiller tid hos familievernkontoret og forklarer kort situasjonen. Du vil mest sannsynlig bli prioritert på bakgrunn av at det er alvorlig psykisk vold og tilsynelatende alkoholmisbruk inni bilde.

På timen tar du med det du har skrevet her, evt legger det frem muntlig. Det vil uansett bli journalført og du vil ha et sterkt kort på din side i kampen om full omsorgsrett for barnet. Han vil neppe få 50-50 samvær med denne bakgrunnen.

Ta telefonen til familievernkontoret allerede i morgen!

Ja, kan ta noen øl nå og da, men drikker sjeldent om dagen. Har vel noe med at utestedene ikke er tilgjengelig også! Tror ikke jeg kan bruke det mot han, selvom det er mye av rus jeg kunne brukt mot for et halvt år siden.. Vet jeg har alle kort, alt nettverk osv som står ved min side, men man har den redselen om han klarer sjarmere noen. For sjarmerende kan han være! Jeg ønsker at vårt barn skal ha et godt forhold til sin pappa, men han er ikke interessert i å samarbeide og skal ha 50/50 med en gang, men da hadde barnet blitt revet altfor fort og for mye bort fra meg som han trenger.. 

AnonymBruker
Skrevet

En sånn var jeg sammen med. Han slo seg på brystet og truet med enorme ord hele tiden, men det ble aldri noe handling ut av det. Han er ikke smart nok, og har ikke ressursene.

Da jeg endelig gikk fra han måtte jeg tre samværet nedover huet på han 🙄 to nettet i mnd. hadde han barna. Og det kostet han aaaaalt.
Fikk høre fra flerfoldige bekjente at han titt var på byen og drakk og slåss. De få gangene han hadde barna passet faktisk foreldrene hans dem mens han var ute og ravet rundt 😳

Jeg ville tatt denne kampen var jeg deg, for du stiller sterkere uansett. På bakgrunn av alle valgene han har tatt, og at barnet i seg selv er så lite.
At du er redd er jo fordi han prøver å true deg til å være medgjørlig. Finn bena under deg og ta kampen for både deg og barnet ❤️

Anonymkode: 09de5...76f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

50/50 anbefales aldri i en rettssak for barn under 3år, så du kan slappe av på det. Og slik du forklarer så får du nok hovedomsorgen (men som i alle saker så er det to sider også her). 

Men, du gjør lurt i å vise at du ønsker at far og barn skal få et bedre forhold og støtte opp under dette. Om forholdet dere imellom har vært dårlig, så kan dette være med på at far har vært fraværende. Kanskje blir han en bedre pappa og tar mer ansvar når han er alene og må? For barnets del så kan du håpe på at det er tilfelle. 

Bestill tid på familievernkontoret. Da vil nok også far jekke seg ned litt, trusler er nok hans forsvarsmekanisme for å holde deg i forholdet og ha kontroll. Mange som slenger med denne 50/50 trusselen under brudd, inkludert min ex. 

Anonymkode: c1f47...d7c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har akkurat vært igjennom det samme, mitt barn er like gammelt. Han får ikke 50/50 fordeling, vær du trygg på det! Han får ikke en gang ha barnet på overnatting da så små barn skal ha fast soveplass. 

Anonymkode: 8c8c1...b2c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...