Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at høygravide har elendig døgnrytme? Her er jeg våken hver natt med diverse plager, slik som halsbrann, kynnere, vonde sovestillinger osv. Men etter å ha sendt mini i barnehage kollapser jeg og sover lett 6 timer i strekk. Dette begynner å bli normalen for meg..

Bare meg eller? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv slitt de siste 4 ukene med søvn😅 opp annenhver time for å gå på do, modningsrier, snu meg i senga, halsbrann, osv. Så det er nok helt vanlig. Det er siste innspurt, magen er stor og baby tar mye plass. Hvil når du kan gjennom døgnet og masse lykke til😊

Anonymkode: fd677...f75

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har selv slitt de siste 4 ukene med søvn😅 opp annenhver time for å gå på do, modningsrier, snu meg i senga, halsbrann, osv. Så det er nok helt vanlig. Det er siste innspurt, magen er stor og baby tar mye plass. Hvil når du kan gjennom døgnet og masse lykke til😊

Anonymkode: fd677...f75

Ikke sant? Men har likevel inntrykk av at andre høygravide generelt får lite søvn døgnet gjennom. Jeg sover lett 6 timer i strekk når jeg er utmattet nok (på morgenen). Er vel like greit å bare legge bort alt av dårlig samvittighet og sove når man kan. Innen en uke eller to er babyen her og da blir det vel nok av andre ting å tenke på😅 Av en eller annen grunn har jeg alltid følt meg så mislykket når døgnrytmen skrangler :fnise:

takk og lykke til der også ❤️ Tvi tvi 🤞

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Sirinna skrev (15 minutter siden):

Ikke sant? Men har likevel inntrykk av at andre høygravide generelt får lite søvn døgnet gjennom. Jeg sover lett 6 timer i strekk når jeg er utmattet nok (på morgenen). Er vel like greit å bare legge bort alt av dårlig samvittighet og sove når man kan. Innen en uke eller to er babyen her og da blir det vel nok av andre ting å tenke på😅 Av en eller annen grunn har jeg alltid følt meg så mislykket når døgnrytmen skrangler :fnise:

takk og lykke til der også ❤️ Tvi tvi 🤞

Var helt lik. Nå er mini 2 år og har siden barseltiden alltid sovet dårlig om natten. Dermed har jeg måttet ta igjen søvn om dagen når mini er i barnehagen. Og har måttet gå over i nattevaktsstilling for å få flere fridager. Dårlig med søvn om natten  supplert med dagsoving har dermed blitt normalen her🙈 

Anonymkode: 379d6...efe

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Var helt lik. Nå er mini 2 år og har siden barseltiden alltid sovet dårlig om natten. Dermed har jeg måttet ta igjen søvn om dagen når mini er i barnehagen. Og har måttet gå over i nattevaktsstilling for å få flere fridager. Dårlig med søvn om natten  supplert med dagsoving har dermed blitt normalen her🙈 

Anonymkode: 379d6...efe

Usj da, det hørtes litt slitsomt ut. Synes du er flink! :)

AnonymBruker
Skrevet

Døgnrytmen er på tur for å forberede kroppen på å være i stand til å ta seg av baby, siden babyer har en annen døgnrytme enn voksne folk. Så er bare kroppen som forbereder seg på å være i barsel ☺️ veldig naturlig og helt normalt ☺️ lykke til med innspurten ☺️

Anonymkode: c39a6...9d3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Døgnrytmen er på tur for å forberede kroppen på å være i stand til å ta seg av baby, siden babyer har en annen døgnrytme enn voksne folk. Så er bare kroppen som forbereder seg på å være i barsel ☺️ veldig naturlig og helt normalt ☺️ lykke til med innspurten ☺️

Anonymkode: c39a6...9d3

Ja, har tenkt det samme, men helt ærlig føles det ganske selvforskyldt 😆 Hadde jeg «holdt ut» litt trøtt en dag kunne jeg nok fint sovet til natten og kommet inn i en fin rytme igjen, men jeg orker rett og slett ikke. Sover når jeg er trøtt.  

tusen takk☺️❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...