Sirinna Skrevet 16. mars 2021 #1 Skrevet 16. mars 2021 Er det vanlig at høygravide har elendig døgnrytme? Her er jeg våken hver natt med diverse plager, slik som halsbrann, kynnere, vonde sovestillinger osv. Men etter å ha sendt mini i barnehage kollapser jeg og sover lett 6 timer i strekk. Dette begynner å bli normalen for meg.. Bare meg eller?
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #2 Skrevet 16. mars 2021 Jeg har selv slitt de siste 4 ukene med søvn😅 opp annenhver time for å gå på do, modningsrier, snu meg i senga, halsbrann, osv. Så det er nok helt vanlig. Det er siste innspurt, magen er stor og baby tar mye plass. Hvil når du kan gjennom døgnet og masse lykke til😊 Anonymkode: fd677...f75
Sirinna Skrevet 16. mars 2021 Forfatter #3 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har selv slitt de siste 4 ukene med søvn😅 opp annenhver time for å gå på do, modningsrier, snu meg i senga, halsbrann, osv. Så det er nok helt vanlig. Det er siste innspurt, magen er stor og baby tar mye plass. Hvil når du kan gjennom døgnet og masse lykke til😊 Anonymkode: fd677...f75 Ikke sant? Men har likevel inntrykk av at andre høygravide generelt får lite søvn døgnet gjennom. Jeg sover lett 6 timer i strekk når jeg er utmattet nok (på morgenen). Er vel like greit å bare legge bort alt av dårlig samvittighet og sove når man kan. Innen en uke eller to er babyen her og da blir det vel nok av andre ting å tenke på😅 Av en eller annen grunn har jeg alltid følt meg så mislykket når døgnrytmen skrangler takk og lykke til der også ❤️ Tvi tvi 🤞 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #4 Skrevet 16. mars 2021 Sirinna skrev (15 minutter siden): Ikke sant? Men har likevel inntrykk av at andre høygravide generelt får lite søvn døgnet gjennom. Jeg sover lett 6 timer i strekk når jeg er utmattet nok (på morgenen). Er vel like greit å bare legge bort alt av dårlig samvittighet og sove når man kan. Innen en uke eller to er babyen her og da blir det vel nok av andre ting å tenke på😅 Av en eller annen grunn har jeg alltid følt meg så mislykket når døgnrytmen skrangler takk og lykke til der også ❤️ Tvi tvi 🤞 Var helt lik. Nå er mini 2 år og har siden barseltiden alltid sovet dårlig om natten. Dermed har jeg måttet ta igjen søvn om dagen når mini er i barnehagen. Og har måttet gå over i nattevaktsstilling for å få flere fridager. Dårlig med søvn om natten supplert med dagsoving har dermed blitt normalen her🙈 Anonymkode: 379d6...efe
Sirinna Skrevet 16. mars 2021 Forfatter #5 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Var helt lik. Nå er mini 2 år og har siden barseltiden alltid sovet dårlig om natten. Dermed har jeg måttet ta igjen søvn om dagen når mini er i barnehagen. Og har måttet gå over i nattevaktsstilling for å få flere fridager. Dårlig med søvn om natten supplert med dagsoving har dermed blitt normalen her🙈 Anonymkode: 379d6...efe Usj da, det hørtes litt slitsomt ut. Synes du er flink!
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #6 Skrevet 16. mars 2021 Døgnrytmen er på tur for å forberede kroppen på å være i stand til å ta seg av baby, siden babyer har en annen døgnrytme enn voksne folk. Så er bare kroppen som forbereder seg på å være i barsel ☺️ veldig naturlig og helt normalt ☺️ lykke til med innspurten ☺️ Anonymkode: c39a6...9d3 1
Sirinna Skrevet 16. mars 2021 Forfatter #7 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Døgnrytmen er på tur for å forberede kroppen på å være i stand til å ta seg av baby, siden babyer har en annen døgnrytme enn voksne folk. Så er bare kroppen som forbereder seg på å være i barsel ☺️ veldig naturlig og helt normalt ☺️ lykke til med innspurten ☺️ Anonymkode: c39a6...9d3 Ja, har tenkt det samme, men helt ærlig føles det ganske selvforskyldt 😆 Hadde jeg «holdt ut» litt trøtt en dag kunne jeg nok fint sovet til natten og kommet inn i en fin rytme igjen, men jeg orker rett og slett ikke. Sover når jeg er trøtt. tusen takk☺️❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå