Gå til innhold

Har tatt Astrazeneca vaksinen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blir ærlig redd når jeg leser det som står på nettet, det verste er at jeg har tatt vaksinen og kan ikke gjøre noe med det, gjort er gjort.. jeg har heller ikke det beste immunforsvaret og har vært syk i mange månder, så er litt skeptisk..hvor mange dødsfall er det i verden? Kjenner at jeg er redd for egen helse.. håper ikke dette er en sammenheng.

Anonymkode: 2ebf2...146

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Blir ærlig redd når jeg leser det som står på nettet, det verste er at jeg har tatt vaksinen og kan ikke gjøre noe med det, gjort er gjort.. jeg har heller ikke det beste immunforsvaret og har vært syk i mange månder, så er litt skeptisk..hvor mange dødsfall er det i verden? Kjenner at jeg er redd for egen helse.. håper ikke dette er en sammenheng.

Det er millioner som har tatt den, så det går nok helt fint. Men skjønner man kan bli litt redd. Du kan lese her :

https://www.horten.kommune.no/koronaviruset/vaksinasjon/15-03-viktig-informasjon-om-astra-zeneca-fra-fhi.47140.aspx

Skrevet

Den blir vel ikke satt på noen akkurat nå, så da er det kanskje en stund siden du tok den? Og om det er en stund siden allerede så er nok faren over tenker jeg.

• Liker 2
Skrevet (endret)

.

Endret av T1gerlilje
Skrevet
T1gerlilje skrev (5 minutter siden):

Om du får alvorlige senskader, så kan du i hvert fall bli rik. Det ble utbetalt noen millioner til ofrene av forrige massevaksinering:

https://www.aftenposten.no/norge/i/vm8JV/millionerstatninger-til-vaksineofre

Mens vi som fikk alvorlige senskader da de spydde ut utestede vaksiner gangen før der igjen, fikk ikke en dritt. Så jeg ville ikke akkurat holdt pusten... 

• Liker 4
Skrevet

Ingen vet langtidsvirkningene av vaksinene. Det kan være alle dør. Jeg må nok ta den, hvis jeg ikke er heldig å slepper unna da. Kan ikke bestemme å ikke ta den. Blir tvunget .. trist at verden har blitt sånn.

Skrevet
MattDa skrev (5 minutter siden):

Ingen vet langtidsvirkningene av vaksinene. Det kan være alle dør. Jeg må nok ta den, hvis jeg ikke er heldig å slepper unna da. Kan ikke bestemme å ikke ta den. Blir tvunget .. trist at verden har blitt sånn.

Hvordan blir du tvunget?!

• Liker 1
Gjest Tutte
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samme her, tok den for 6 dager siden. Vi får bare prøve og tenke på at det er veldig få dette har skjedd med i forhold til hvor mange som har tatt vaksinen. Hvor lenge er det siden du tok den?

Skrevet
24 minutter siden, Jullen said:

Hvordan blir du tvunget?!

Fordi ellers mister jeg jobben. Altså må jeg ta den.. man må jo ha penger.

Skrevet
MattDa skrev (1 minutt siden):

Helsevesenet? 

Skrevet
MattDa skrev (1 time siden):

Jøss. Det trodde jeg ikke var lovlig. Ikke en gang i helsevesenet.

• Liker 2
Skrevet

Mange kommer til å ta den for å få mulighet til å treffe familie kjærester i utlandet. Jeg hadde glatt reist uten noe vaksine men det blir sikkert ikke lov. Ergo er det påtvunget.

• Liker 1
Skrevet
MattDa skrev (3 timer siden):

Hvorfor er du tvunget? 

• Liker 1
Skrevet
Bølle skrev (3 timer siden):

Helsevesenet? 

Jullen skrev (1 time siden):

Jøss. Det trodde jeg ikke var lovlig. Ikke en gang i helsevesenet.

Nei, generelt i helsevesenet er det ikke tvang, det er helt frivillig, men selvsagt en sterk oppfordring. 

Gjest Rocka69
Skrevet

Jeg sier bare: https://www.tv2.no/a/11909240/

Juridisk sett i forhold til Smittevernloven så kan du ikke tvinges til å ta en vaksine. 

Men ut ifra Arbeidsmiljøloven, og bestemmelser rundt HMS, og en rekke andre lover rundt erstatningsansvar en bedrift har for ikke påføre kunder/klienter/pasienter skade, så kan du tvinges til å utføre oppgaver som medfører minimal kontakt med andre mennesker, dvs kolleger/klienter/pasienter. Dvs hvis det er mulig i en bedrift eller organisasjon, så kan du tvinges til f.eks. hjemmekontor eller f.eks. sykepleiere til å betjene sentralbord i et eget rom. 

Dette kan arbeidsgivere gjøre innenfor Styringsretten. Er det en plass dette ikke er mulig for en lege/sykepleier, eller at Rolf i kassa ikke kan overføres til innkjøp hos grossisten - vel da kan ikke arbeidsgiver sette deg til oppgaver i bedriften - og de er ikke et sosialkontor heller. Det betyr at en arbeidsgiver, hvis han prøvd alt annet, kan ytterste konsekvens si deg opp.

Ansatte i offentlig sektor er nok en tanke bedre beskyttet enn privat sektor. For om domstolene sier at oppsigelsen er ugyldig, vel eierne kan selge utstyret og varebeholdning til et annet selskap som er opprettet. Der de søker etter folk, som da vil få krav om vaksinasjon for bli ansatt. Deretter sitter de som nekter å ta vaksine i et tomt selskap, og eierne bare oppløser selskapet eller begjærer det konkurs selv. Da sitter likevel vaksinemotstanderne der som arbeidsledige da.

Og når de søker på ny jobb, så får de spørsmål om de er vaksinert mot Covid-19 og kan dokumentere dette på et intervju. Jøss, du er ikke vaksinert. Er det en grunn til dette? Ligger du langt bak i køen? Du er ikke vaksinemotstander vel? Da skal du ha gode gjennomtenkte faktasvar.

Og om ikke, så du hører aldri mer fra den arbeidsgiveren. Dette vil vaksinemotstandere komme til møte mer og mer. Og til slutt stopper pengene fra NAV, og de må leve på sosialhjelp.

Så nei det er frivillig å ta enhver vaksine (selv om kapittel 5 i Smittevernloven kan aktiveres av Regjering eller Storting, og der sier det at tvangsmedisinering er tillatt hvis en lege vurderer det riktig. Regjeringen kan gi ordre til legene at dette er riktige hver gang). Så utad så sier Regjeringen at det er frivillig, men kun fordi de ikke har aktivert kapittel 5 i Smittvernloven.

Men, selv om Regjeringen ikke gjør noe i forhold til kapittel 5, så kan valget med å ikke ta en vaksine, kan få konsekvenser på andre områder - du kan miste jobben. Og du vil ende opp som sosialklient. Så han som føler at han blir tvunget til å ta vaksinen eller miste jobben, har helt rett. Hvis ikke bedriften kan organisere ham bort slik at han ikke jobber med mennesker eller sammen med andre mennesker.

Skrevet
Miss.Hol skrev (54 minutter siden):

Nei, generelt i helsevesenet er det ikke tvang, det er helt frivillig, men selvsagt en sterk oppfordring. 

Noen risikerer å bli omplassert hvis de ikke tar vaksinen, men faste ansatte mister ikke jobben uansett om de ikke tar vaksinen.

• Liker 1
  • Opprett ny...