AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #1 Skrevet 16. mars 2021 Jeg er lei middag og generelt varm mat. Føler jeg spiser for lite Frukt og grønt også. Jeg vet jo at jeg bestemmer selv, men må man følge vanlige måltider som frokost, lunsj og middag? Jeg kunne godt tenkt meg et sunt kosthold hvor jeg får i meg de næringsstoffene jeg trenger, men ikke nødvendigvis ved å lage fullverdige måltid. Kunne feks tenkt å spise i løpet av dagen frukt, nøtter, rå grønnsaker, smoothie, kjøleskapsgrøt, salat, yoghurt. Er ikke så glad i Kjøtt, men mauler gjerne litt på skinke og spekemat. Anonymkode: a3126...f8f
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #2 Skrevet 16. mars 2021 Nei, man må jo ikke det. Jeg bor alene, og jeg klarer ihvertfall ikke motivere meg selv til å spise "vanlige" måltider hver dag. Gjør litt sånn som du beskriver, og lager meg noen vanlige måltider når jeg får lyst til det. Anonymkode: f12c8...27c
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #3 Skrevet 16. mars 2021 Som du skriver - du bestemmer selv. Anonymkode: b15be...be4 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #4 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er lei middag og generelt varm mat. Føler jeg spiser for lite Frukt og grønt også. Jeg vet jo at jeg bestemmer selv, men må man følge vanlige måltider som frokost, lunsj og middag? Jeg kunne godt tenkt meg et sunt kosthold hvor jeg får i meg de næringsstoffene jeg trenger, men ikke nødvendigvis ved å lage fullverdige måltid. Kunne feks tenkt å spise i løpet av dagen frukt, nøtter, rå grønnsaker, smoothie, kjøleskapsgrøt, salat, yoghurt. Er ikke så glad i Kjøtt, men mauler gjerne litt på skinke og spekemat. Anonymkode: a3126...f8f Selvsagt må du ikke det,men flere av tingene du nevner kan jo være fullverdige måltider. Salat kan fort bli fullverdig og det samme med kjøeskapsgrøt. Og yoghurten kan du kombinere med frukt og nøtter Anonymkode: e2ca0...84d
Arkana Skrevet 16. mars 2021 #5 Skrevet 16. mars 2021 Det eneste som betyr noe er at du får i deg det kroppen trenger. Om ingrediensene er varme, kalde, hakket, spist hel eller most til smoothie har ingenting å si. Spis slik du har lyst. 2
Spell Skrevet 16. mars 2021 #6 Skrevet 16. mars 2021 Vil det si at du er veldig lei av all varmmat, eller vil det si at du er generelt lei av å komponere det? Jeg synes kanskje det er litt vanskelig å få i seg nok grønnsaker dersom det ikke varmes, noen grønnsaker synes jeg ikke er noe godt rå i det hele tatt, men en del kan brukes i smoothies (grønnkål, rødbete, gulros osv.) selv om det er rått. Men med kombinasjon av diverse salater og smoothies kan man få i seg det aller meste. Proteiner fra melkeprodukter og nøtter vil du jo få i deg fra yoghurt og kjøleskapsgrøt som er nevnt, men du burde passe på å bruke noen proteinrike varer til hvert måltid. Jeg bruker f.eks. gresk yoghurt, da det inneholder mye mer protein enn vanlig yoghurt. På sommeren er jeg ikke så glad i varmmat, og er heller ikke så glad i kjøtt, og fant ut at jeg spiste litt mindre protein enn jeg trenger, selv om det gikk en del melkeprodukter. Du kan jo se på raw food-oppskrifter dersom du vil spise kald mat, men vil komponere noe. Går an å lage en kake og spise til frokost i flere dager f.eks.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #7 Skrevet 16. mars 2021 Du kan absolutt spise typiske frokost- og lunsjmåltider til middag også. Bare du varierer. Det er ikke sånn at du må ha varmmat. F.eks kan du spise makrell i tomat eller tunfisk for å få i det fisk. Anonymkode: d3b36...da9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå