Gå til innhold

Jobbe som tømrer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg vil jobbe som snekker/tømrer, men lurer på hvordan jeg skal gå frem? 

Jeg har 2 årig Videregånde skole på byggfag, men gikk aldri ut i læra som tømrer, vil jeg da stille sterke med en bakgrunn fra bygg og anlegg? Jeg jobber i dag som butikkansatt, men ønsker å skifte jobb og kanskje få meg et fagbrev innen tømrer yrket. Jeg lurer også på hvor mye en tømrer tjener i året i dag? Noen som vet? 
Kom gjerne med forslag til andre type jobber innen bygg og anlegg da det er byggbransjen som interesserer meg mest. Jeg ser ikke for meg og sitte i kassa på kiwi de neste 40-årene. Håper på noen svar. 
På forhånd tusen takk for eventuelle svar som måtte komme. 

Anonymkode: bf519...9da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg jobber med asfaltering og kan anbefale deg det, det er også noe mangel på det rundt om i Norge. Vi tjener vesentlig mer enn snekkere, men jobber litt lange dager

Anonymkode: 48f84...f5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg jobber med asfaltering og kan anbefale deg det, det er også noe mangel på det rundt om i Norge. Vi tjener vesentlig mer enn snekkere, men jobber litt lange dager

Anonymkode: 48f84...f5d

Vesentlig mer? Hva tjener dere da?

Ikke trådstarter, men nysgjerrig.

Anonymkode: d7c83...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min jobber som tømrer, han har hatt fagbrevet i snart 4 år. Grunnlønn er på 495.000, også varierer akkord hver måned. I fjor fikk han 60.000 i akkord, så 555.000. 

Han synes derimot at det er et tungt yrke for kroppen, og han sier at alle på jobben sliter med det, spesielt med ryggen og hørsel. Og så er det veldig kjipt å stå ute i 25 minusgrader, slapseføre og regnværsdager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
IDGAF skrev (18 minutter siden):

Han synes derimot at det er et tungt yrke for kroppen, og han sier at alle på jobben sliter med det, spesielt med ryggen og hørsel. Og så er det veldig kjipt å stå ute i 25 minusgrader, slapseføre og regnværsdager...

Det var delvis derfor jeg sluttet. Nå har jeg slitasjeskader fra kontorarbeid og er lei av å sitte på samme kontor og se de samme ansiktene dag etter dag :)

Anonymkode: d7c83...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg anbefaler rørlegger eller murer/flislegger. Bedre betalt enn tømrer er det også. 

Anonymkode: 66b8d...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...