tonelise10 Skrevet 15. mars 2021 #1 Skrevet 15. mars 2021 Jeg kommer ikke til å ta vaksine dersom jeg blir tilbudt AstraZeneca - er det flere som kommer til å gjøre det samme? Har mistet tiltro til norske helsemyndigheter som sier en ting, og gjør kort stund etter på blir slått tilbake.... Får håpe at norske helsemyndigheter forteller ALT og ikke holder tilbake info. Det er lett å gjøre det når en skal skjule seg bak taushetsplikten.... 22
NorthernLight Skrevet 15. mars 2021 #2 Skrevet 15. mars 2021 Det er ganske mange millioner som har klart seg helt fint etter å ha tatt vaksinen..Nå får vi vente å se hva de kommer fram til.. 25
clyde Skrevet 15. mars 2021 #3 Skrevet 15. mars 2021 Jeg bestemte meg for en god stund siden at jeg vil ha Sputnik, så da blir det den jeg skal ha. Hvordan vet jeg ikke enda, men forhåpentligvis dukker den kanskje opp her om ikke så alt for lenge? AZ har jeg aldri hatt planer om å ta uansett. 5
NorthernLight Skrevet 15. mars 2021 #4 Skrevet 15. mars 2021 clyde skrev (1 minutt siden): Jeg bestemte meg for en god stund siden at jeg vil ha Sputnik, så da blir det den jeg skal ha. Hvordan vet jeg ikke enda, men forhåpentligvis dukker den kanskje opp her om ikke så alt for lenge? AZ har jeg aldri hatt planer om å ta uansett. Den kommer kanskje til Sverige i Juni.. 3
clyde Skrevet 15. mars 2021 #5 Skrevet 15. mars 2021 NorthernLight skrev (Akkurat nå): Den kommer kanskje til Sverige i Juni.. Spennende, får håpe den kommer hit til Norge også siden jeg ikke har noen planer om å dra til Sverige med det første. I disse dager må det vel være lov å drømme 🤩 3
Pingvinboogie Skrevet 15. mars 2021 #6 Skrevet 15. mars 2021 Jeg kan ikke ta coronavaksine, men jeg har flere venner og familiemedlemmer som har vært veldig positive til vaksine hele veien, men som nå sier at de tviler på at de kommer til å ta den. 6
NorthernLight Skrevet 15. mars 2021 #7 Skrevet 15. mars 2021 clyde skrev (2 minutter siden): Spennende, får håpe den kommer hit til Norge også siden jeg ikke har noen planer om å dra til Sverige med det første. I disse dager må det vel være lov å drømme 🤩 https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jBmWr0/vaccinsamordnaren-sputnik-vaccin-kan-vara-har-till-sommaren 1
knulleGuden666 Skrevet 15. mars 2021 #8 Skrevet 15. mars 2021 Jeg kommer aldri til å ta en eneste koronavaksine 16
clyde Skrevet 15. mars 2021 #9 Skrevet 15. mars 2021 NorthernLight skrev (4 minutter siden): https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jBmWr0/vaccinsamordnaren-sputnik-vaccin-kan-vara-har-till-sommaren Ja, men dette er bra. Bra gjort av svenskene. Håper Norge følger etter. 4
Meg.no Skrevet 15. mars 2021 #10 Skrevet 15. mars 2021 Skjule seg bak taushetsplikt? Myndighetene er åpne. De opplyser om hendelsene og at det pt ikke kan utelukkes en sammenheng med AZ vaksinen. De holder på å undersøke og er midlertidig stans. Interessant å se hva de finner ut av. 20
#Sunrise Skrevet 15. mars 2021 #11 Skrevet 15. mars 2021 Har tatt første dose av AZ og kommer til å ta andre dosen også 23
Babypus Skrevet 15. mars 2021 #12 Skrevet 15. mars 2021 Pingvinboogie skrev (5 minutter siden): Jeg kan ikke ta coronavaksine, men jeg har flere venner og familiemedlemmer som har vært veldig positive til vaksine hele veien, men som nå sier at de tviler på at de kommer til å ta den. Hvorfor kan du ikke det? Bare lurer, og skjønner godt du ikke vil. Er vel best å ikke ta den for unge folk. Er man gammal så er jeg mer positiv til vaksinen
NorthernLight Skrevet 15. mars 2021 #13 Skrevet 15. mars 2021 clyde skrev (1 minutt siden): Ja, men dette er bra. Bra gjort av svenskene. Håper Norge følger etter. Det håper jeg også. 3
Pingvinboogie Skrevet 15. mars 2021 #14 Skrevet 15. mars 2021 Just now, Babypus said: Hvorfor kan du ikke det? Bare lurer, og skjønner godt du ikke vil. Er vel best å ikke ta den for unge folk. Er man gammal så er jeg mer positiv til vaksinen Jeg har reagert med anafylaksi (allergisjokk) på flere ulike typer medisiner, så legene er enige om at jeg ikke kan ta den risikoen. Vaksineprodusentene har også advart mot å ta vaksinen hvis man har reagert med anafylaksi tidligere. 17
Fruen92 Skrevet 15. mars 2021 #15 Skrevet 15. mars 2021 Jeg skal ta vaksine, men ikke AZ. Jeg er i høy risiko, så foreløpig blir det ikke den uansett. 3
Populært innlegg LillEve Skrevet 15. mars 2021 Populært innlegg #16 Skrevet 15. mars 2021 Jenter begynner med p-piller som 14-åringer, som har risiko for blodpropp som bivirkning: Ingen bryr seg. Vaksinen som skal beskytte mange mennesker fra å få kroniske senskader eller dø, har risiko for blodpropp som bivirkning: Full panikk. Så ja, jeg skal også ta vaksinen 👏 52
Knitalong Skrevet 15. mars 2021 #17 Skrevet 15. mars 2021 (endret) Jeg kommer til å ta vaksine, men vil ikke ha Astra Zeneca. Jeg er i risikogruppen, over 50 år og tenker på at hvis friske mennesker reagerer som noen har gjort, så er vel vi i risikogruppen enda mer utsatt. Men det blir vel ikke sånn at vi kan velge hvilken vi vil ha? Jeg skjønner jo at FHI ikke kan si at det er en sammenheng mellom vaksinen og blodpropp, og at det er vanlig å få blodpropp. Men hvor vanlig er det at 3 personer under 50 år, som jobber i helsevesenet, blir lagt inn på riksen i løpet av få dager med blodpropp i kombinasjon med lave blodplater, rett etter at de har tatt vaksinen? Endret 15. mars 2021 av Knitalong 17
Antiviruset Skrevet 15. mars 2021 #18 Skrevet 15. mars 2021 #Sunrise skrev (3 minutter siden): Har tatt første dose av AZ og kommer til å ta andre dosen også Det er faktisk ditt valg, mulig du anger bittert om du blir rammet av bivirkningene som er omtalt. Hver og en må vurdere akkurat dette og ta sine valg. Jeg ville aldri tatt denne vaksinen nå. Det er noe som ikke stemmer her, og stole blindt på legemiddel industrien her er mildt sagt naivt. De har fått garantier for at de ikke kan saksøkes om det oppstår bivirkninger og annet dritt etter en vaksine, og det har garantert sine grunner. Sannheten er at ingen i dag vet hva bivirkninger slike haste vaksiner på langt sikt kan gi. Det hele faller på hva vi som enkelt individer avgjør hva vi vil, og det nytter ikke å være naiv. Det kan koste ekstremt dyrt. 8
Babypus Skrevet 15. mars 2021 #19 Skrevet 15. mars 2021 Pingvinboogie skrev (2 minutter siden): Jeg har reagert med anafylaksi (allergisjokk) på flere ulike typer medisiner, så legene er enige om at jeg ikke kan ta den risikoen. Vaksineprodusentene har også advart mot å ta vaksinen hvis man har reagert med anafylaksi tidligere. Aha da skjønner jeg mer. Tror ikke du har noe å tape på å ikke ta den uansett 😊 Jeg skal heller ikke ta den, og det er kun fordi jeg er i mot så nye vaksiner som man vet såpass lite om 2
clyde Skrevet 15. mars 2021 #20 Skrevet 15. mars 2021 Pingvinboogie skrev (14 minutter siden): Jeg kan ikke ta coronavaksine, men jeg har flere venner og familiemedlemmer som har vært veldig positive til vaksine hele veien, men som nå sier at de tviler på at de kommer til å ta den. Jeg skjønner hvorfor de du kjenner er skeptiske til AZ, men det finnes heldigvis flere vaksiner selv om det er vanskelig å få tak i dem akkurat nå. Forhåpentligvis blir det mye mer å velge i etterhvert. 4
Anbefalte innlegg