AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #1 Skrevet 15. mars 2021 Når kan man prøve på nytt igjen etter SA..? Hvilken erfaringer har dere?❤️ Anonymkode: c2d96...a89
Amatariel Skrevet 16. mars 2021 #2 Skrevet 16. mars 2021 Når man har sluttet å blø kan man ha sex igjen, og da er det ingenting i veien for å prøve igjen. Noen ønsker å komme seg litt psykisk først og ha en menstruasjon i mellom før ny prøving, men det er ingenting fysisk i veien for å forsøke igjen, om alt har gått som det skulle etter SA'en. Mange opplever en liten forskyving på når eggløsning pleier å være (noen dager senere enn vanlig), men kommer litt an på når i svangerskapet man har en SA. Om det er sent (uke 9-12 f.eks) så kan det ta lenger tid før EL er på plass. Men er det tidlig så kan det være ganske normalt. Jeg har hatt to SA'er ca. rundt uke 6, og her kom eggløsningen noen få dager senere enn vanlig bare. Så aborten ble nesten som en vanlig mens. Jeg klarte å kartlegge eggløsningen, og glad for det fordi jeg ble gravid på nytt igjen begge disse gangene. Det sies man er ekstra fruktbar etter en SA, og det stemte i alle fall for meg.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #3 Skrevet 16. mars 2021 Amatariel skrev (34 minutter siden): Når man har sluttet å blø kan man ha sex igjen, og da er det ingenting i veien for å prøve igjen. Noen ønsker å komme seg litt psykisk først og ha en menstruasjon i mellom før ny prøving, men det er ingenting fysisk i veien for å forsøke igjen, om alt har gått som det skulle etter SA'en. Mange opplever en liten forskyving på når eggløsning pleier å være (noen dager senere enn vanlig), men kommer litt an på når i svangerskapet man har en SA. Om det er sent (uke 9-12 f.eks) så kan det ta lenger tid før EL er på plass. Men er det tidlig så kan det være ganske normalt. Jeg har hatt to SA'er ca. rundt uke 6, og her kom eggløsningen noen få dager senere enn vanlig bare. Så aborten ble nesten som en vanlig mens. Jeg klarte å kartlegge eggløsningen, og glad for det fordi jeg ble gravid på nytt igjen begge disse gangene. Det sies man er ekstra fruktbar etter en SA, og det stemte i alle fall for meg. Ja samme skjedde her, mistet i uke 6..😢 tok du eggløsningstester for å følge med da, eller merker du når du har eggløsning? Vi tenker å prøve igjen så fort blødningen er stanset, og at jeg klarer det. Anonymkode: c2d96...a89
Amatariel Skrevet 16. mars 2021 #4 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja samme skjedde her, mistet i uke 6..😢 tok du eggløsningstester for å følge med da, eller merker du når du har eggløsning? Vi tenker å prøve igjen så fort blødningen er stanset, og at jeg klarer det. Anonymkode: c2d96...a89 Ja helt avhengig av EL-tester for å kartlegge EL jeg. Det som var fint med SA (når det tross alt skjer) så tidlig er at hcg forsvinner raskt, så da er det ingen problemer å teste etter EL. Det var verre da jeg hadde MA i uke 9, for da er g-testen mye lenger positiv (og gjør det vanskelig å bruke EL-tester). Trist at du mistet, men håper det klaffer snart igjen 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #5 Skrevet 16. mars 2021 Som nevnt over: fysisk er det ingenting i veien med å prøve igjen så snart man er ferdig med å blø. Grunnen til at noen leger anbefaler å vente en måned er først og fremst psykisk (ta seg tid til å bearbeide tapet), samt at det er praktisk å ha en mensdato å gå ut ifra til neste graviditet. Rent praktisk så er det også vanskelig å forutse når eggløsning kommer første syklusen, så det kan bli en frustrerende affære på topp av det som allerede er en vanskelig tid. Jeg ventet selv én syklus, mistet helt i slutten av første trimester og trengte litt tid til å bare sørge (og ikke være kvalm) før vi hoppet på prøvekarusellen igjen. Tok ca seks uker før jeg fikk neste mens, ble gravid igjen syklusen etter, og det gikk bra hele veien inn 🥰 Uansett, klem til deg, og håper en ny spire sitter igjen snart ❤ Anonymkode: a1cdf...25c 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #6 Skrevet 16. mars 2021 Vi prøvde igjen med en gang, og ble gravid med en gang. Svangerskapet ble regner fra sa blødningen. Anonymkode: b7e8d...4e8 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #7 Skrevet 16. mars 2021 Amatariel skrev (3 timer siden): Ja helt avhengig av EL-tester for å kartlegge EL jeg. Det som var fint med SA (når det tross alt skjer) så tidlig er at hcg forsvinner raskt, så da er det ingen problemer å teste etter EL. Det var verre da jeg hadde MA i uke 9, for da er g-testen mye lenger positiv (og gjør det vanskelig å bruke EL-tester). Trist at du mistet, men håper det klaffer snart igjen Ja, fikk nettopp beskjed fra legen om at den nå var negativ, så det er det vel "positive" oppi det hele. Hvor lenge blødde du etter SA når du mistet tidlig(om du husker)? Takk for omtanken å klemmen ❤️ Det har vært vanskelig, mest fordi jeg siste uken fikk så tydelige symptomer med kvalme, ømme bryst, oppblåst, trøtt.. å når blødningen kom raste verden litt ❤️ Forventningene blir så store når man får en positiv test.. men sånn er livet.. kan jo være glad kroppen ordner opp selv når noe ikke er levedyktig ❤️ Anonymkode: c2d96...a89
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #8 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Som nevnt over: fysisk er det ingenting i veien med å prøve igjen så snart man er ferdig med å blø. Grunnen til at noen leger anbefaler å vente en måned er først og fremst psykisk (ta seg tid til å bearbeide tapet), samt at det er praktisk å ha en mensdato å gå ut ifra til neste graviditet. Rent praktisk så er det også vanskelig å forutse når eggløsning kommer første syklusen, så det kan bli en frustrerende affære på topp av det som allerede er en vanskelig tid. Jeg ventet selv én syklus, mistet helt i slutten av første trimester og trengte litt tid til å bare sørge (og ikke være kvalm) før vi hoppet på prøvekarusellen igjen. Tok ca seks uker før jeg fikk neste mens, ble gravid igjen syklusen etter, og det gikk bra hele veien inn 🥰 Uansett, klem til deg, og håper en ny spire sitter igjen snart ❤ Anonymkode: a1cdf...25c Ja, jeg ser den❤️ Jeg får se hva jeg gjør, akkurat nå er jeg bare sliten etter lite søvn siste uken å alt som har skjedd siste døgnet. Tar på både psykisk å fysisk ja.. kjenner meg helt tom! Bra spiren satt tilslutt hos deg❤️👶🏻 Er jo livets gave❤️ Klem tilbake! Anonymkode: c2d96...a89
Amatariel Skrevet 16. mars 2021 #9 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, fikk nettopp beskjed fra legen om at den nå var negativ, så det er det vel "positive" oppi det hele. Hvor lenge blødde du etter SA når du mistet tidlig(om du husker)? Bare et par dager enn en vanlig mensen for meg (som var 4 dager), altså 6 dager til sammen. Men veldig avtagende, kun helt i starten at det var mye. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #10 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi prøvde igjen med en gang, og ble gravid med en gang. Svangerskapet ble regner fra sa blødningen. Anonymkode: b7e8d...4e8 Rett etter du var ferdig med blødningen? Eller testet du etter el? Bra spiren satt tilslutt ❤️ Anonymkode: c2d96...a89
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #11 Skrevet 16. mars 2021 Amatariel skrev (Akkurat nå): Bare et par dager enn en vanlig mensen for meg (som var 4 dager), altså 6 dager til sammen. Men veldig avtagende, kun helt i starten at det var mye. Ja, syns ikke det kommer så mye på bindet, mest når jeg går på toalettet at det kommet mye. Men igår/inatt var verst.. tror det meste kom da! Gleder meg Til jeg er ferdig å blød å energien kommer tilbake. 😂 Skal kjøpe inn noen el-tester å prøve! ❤️ Anonymkode: c2d96...a89
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #12 Skrevet 16. mars 2021 Regnes brunt slim som blødning? Anonymkode: d0460...b6d
Amatariel Skrevet 16. mars 2021 #13 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Regnes brunt slim som blødning? Anonymkode: d0460...b6d Nei, verken rosa eller brunt. Må være rødt for å kunne kalles blødning.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #14 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Regnes brunt slim som blødning? Anonymkode: d0460...b6d Nei. Sist jeg var gravid hadde jeg små blødninger hele tiden. Men det var kun lysrosa å noen ganger brunt, men var aldri mye. Mer som spotting. Forskjell fra da til nå var at det var rødt å det var heftig blødning. Anonymkode: c2d96...a89
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #15 Skrevet 17. mars 2021 Så, brunt slim etter SA er ingen hinder for ubeskyttet sex, siden brunt slim ikke er blødning (beklager te-skje nivået mitt ) Anonymkode: d0460...b6d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå