Nysgjerrida Skrevet 15. mars 2021 #1 Del Skrevet 15. mars 2021 Har prøvd å søke meg fram til svaret på dette, men jeg klarer det rett og slett ikke. Kanskje noen her inne kan hjelpe meg?:) Jeg har en sønn på 9 mnd, jeg ammer enda. Fikk hormonspiral ca 4 mnd etter fødsel, hadde da ikke fått tilbake mensen. Bortsett fra blødning i noen dager etter at jeg finn satt inn hormonspiralen har jeg ikke blødd noenting siden før jeg ble gravid og hadde mensen. Regner ikke blødningen i forbindelse med spiralen som mensen heller, da jeg forstod det slik på jordmor som satte den inn. Men, det jeg lurer på er: Kan jeg forsøke å bli gravid igjen med en gang jeg tar ut spiralen, eller må jeg vente til jeg har fått mensen tilbake igjen? Og er det noen som har erfaring med hvor lang tid det eventuelt tar før man får mensen igjen etter å ha tatt ut spiralen - når man ikke har hatt mensen siden før man ble gravid..? Setter stor pris på alle svar og ja, jeg skjønner at man i prinsippet kan bli gravid på hormonspiral også, og at man har eggløsning før den første menstruasjonen, så man kan bli gravid før man har fått mensen. Lurer likevel på om noen har erfaringer med å få mensen tilbake etter å ha fjernet spiralen ( og etter et så langt opphold) og gjerne i forbindelse med det å skulle prøve å bli gravid igjen. Timing is everything som man jo vet. Kanskje det må vurderes å ta ut spiralen tidligere enn man har tenkt å prøve å bli gravid, for at mensen skal komme tilbake først..?🤷🏻♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #2 Del Skrevet 15. mars 2021 Tok ut spiralen i november, fikk første mens etter det i slutten av januar og ble gravid 2 uker etter det. Så det gikk ganske fort. Hadde hatt menstruasjon gjennom hele perioden med spiral som ble satt inn etter forrige fødsel. Litt uregelmessig riktig nok. Første graviditet var jeg av prevensjon i 1 år og 3 måneder før jeg ble gravid. Det var minipiller jeg gikk på den gang. Og nå ble jeg gravid etter første mens som kom etter 2 måneder. Rart hvordan kroppen virker. Nå har jeg ny spiral etter fødselen for snart 5 måneder siden men det har enda ikke kommet noe mens. Bare småblødninger. Anonymkode: c06de...ef3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #3 Del Skrevet 15. mars 2021 Meg igjen her - Man kan jo miste mensen med spiral, men du skal fortsatt kunne bli gravid med en gang den tas ut. Jeg tenkte litt det samme som deg, men ventet med å ta den ut til jeg var klar for å bli gravid. Skulle blant annet på en liten ferie og planen var å ta den ut etter det, for å ikke tenke på at jeg ikke kunne ta meg noe å drikke og slikt. Jeg var heldig å bli gravid med en gang denne gangen så da gjorde jeg det lurt i å vente. Men det er umulig å si når det klaffer desverre. Masse lykke til ❤ Anonymkode: c06de...ef3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå