Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har et barn sammen med samboeren og vurderer sterkt å gå ifra han men så ombestemmer jeg meg hver gang. 

Han kan være verdens herligste og søteste fineste menneske, men dagen etter så kan han bli sikkelig sint og irittert på meg uten grunn. 

Når jeg ber han om å ta av seg litt mer av barne vårt, så blir han så sint og frustrert sier at han vil knivstikke meg i halsen fordi jeg masser så mye. 

Og rett etter på sier han at han bare sier sånt fordi han er glad i meg. 

Jeg blir noen ganger sjokkert hvordan han duller med ungen viser finger og sier fuck face og når jeg hører det og blir sint så ler han og sier at det er humør.  

Ungen er bare et halv år heldigvis og vet ikke hva det betyr men jeg vil ikke at han skal lære barnet masse rart. 

I det siste har jeg hvert deppreimert av å tenke på hvem jeg egentlig har blitt sammen med... Er det nå jeg burde pakke og løpe? 

Selv om han sier jeg og ungen er det alle viktigste for han i verden.

Anonymkode: 54c38...813

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du skal løpe!

Som en som vokste opp med en far som hadde aggresjonsproblemer, og som kunne kalle meg idiot det ene øyeblikket og le det bort det neste, kan jeg love deg at de traumene vil du ikke utsette barnet ditt for.

Anonymkode: 868a2...313

• Liker 26
Skrevet

Uansett merkelapp virker han sprø og farlig. Ingen normale folk sier at de skal knivstikke kjæresten sin i halsen! Vil du vente på om han realiserer fantasiene? 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du skal løpe!

Som en som vokste opp med en far som hadde aggresjonsproblemer, og som kunne kalle meg idiot det ene øyeblikket og le det bort det neste, kan jeg love deg at de traumene vil du ikke utsette barnet ditt for.

Han har sagt at han tidligere hadde store aggresjonens problemer men er bedre nå. Han sier ikke slike ting til barnet når han er sint, men når de skal leke og ungen kan le og pruddre. 

Blir så irritert jeg vil ikke at barne mitt skal ha det vondt.

Men så ser jeg også hvor glad de er i hverandre. 

Hvem er det jeg kan snakke med for å finne ut av slike ting? Jeg sa at han skal gi seg.. Men hvis han ikke gir seg så flytter vi. 

AnonymBruker
Skrevet
Virrevirrevapp skrev (6 minutter siden):

Uansett merkelapp virker han sprø og farlig. Ingen normale folk sier at de skal knivstikke kjæresten sin i halsen! Vil du vente på om han realiserer fantasiene? 

Nei sefølgelig ikke! 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Han har sagt at han tidligere hadde store aggresjonens problemer men er bedre nå. Han sier ikke slike ting til barnet når han er sint, men når de skal leke og ungen kan le og pruddre. 

Blir så irritert jeg vil ikke at barne mitt skal ha det vondt.

Men så ser jeg også hvor glad de er i hverandre. 

Hvem er det jeg kan snakke med for å finne ut av slike ting? Jeg sa at han skal gi seg.. Men hvis han ikke gir seg så flytter vi. 

Barnet er bare seks måneder. Hva tror du kommer til å skje når ungen vokser til, får egne meninger, motsier faren og gjør det motsatte av hva han ber om? Og hvordan tror du det kommer til å påvirke barnet når det er gammelt nok til å forstå hva faren truer med å gjøre mot deg, barnets mor?

Du kan kontakte familievernkontoret.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Ville hvertfall sagt at du ikke syntes det er noe morsomt å tulle med sånt, og at du vil han skal slutte med det. Om min samboer hadde insistert på at jeg skulle droppe humor hun er ukomfortabel med så gjør jeg jo selvfølgelig det, fordi selv om jeg er ustyrtelig morsom er det ikke noe som skal komme på bekostning av andres komfort. Så synes jeg egentlig også det er spesielt nok å tulle med knivstikking og vise finger til eget barn til at tipper jeg ville stukket uansett, men ville først følt meg sikker om jeg gjorde det tydelig at dette ikke var greit for meg og han ga faen.

Anonymkode: d0659...d55

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

I det siste har jeg hvert deppreimert av å tenke på hvem jeg egentlig har blitt sammen med... Er det nå jeg burde pakke og løpe? 

JA.

Anonymkode: bf3f1...ef2

• Liker 8
Skrevet

Det er ikke sunt å være sammen med denne mannen, hverken for deg eller barnet. Han har en syk form for humor som slettes ikke er normal.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en gang en "kjæreste" (har liksom ikke lyst til å tenke på det som et forhold, blæh..) som sa ting som dette. Og jeg kan vel forsåvidt være glad for det at jeg i dag sitter her å kan fortelle deg hva som skjedde videre, for jeg overlevde heldigvis da han til slutt forsøkte... Kom deg bort før dette går helt galt for deg og barnet! (Men husk en ting: stille og rolig, snakk med noen før du drar, vit hvor du skal og at du er trygg der, lag en plan! Om du avslører at du vil ut av dette så er det stor sannsynlighet for at han vil steile, og da er du f**! Jeg ble oppdaget, han skjønte jeg ville dra, det var derfor det skjedde så "fort", hadde jeg goddtatt å leve under hans kontroll og syke oppførsel så hadde det tatt lengre tid, men det haddenok mest sannsynlig fortsatt skjedd -bortsett fra at jeg sannsynligvis ville opplevd enda mer vold før den tid.)

https://www.epitel.info/

Anonymkode: f7b2c...c41

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du ingen plass å dra, kontakt krisesenter, be om plass, pakk med deg det viktigste til deg og barnet og kom deg bort. 

Dette er ikke sunt, bra eller riktig for hverken deg eller barnet. 

Anonymkode: d386e...6a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Røde flagg. Så du ikke dette før du ble gravid?? Altså denne gubben trenger terapi. Det blir ikke bedre. En kaller ikke en baby for fuck face. Ikke la denne mannen være alene med barnet. Ville bedt han flytte og oppsøke hjelp.

Anonymkode: 9ee08...66b

AnonymBruker
Skrevet

Vi vet ikke hva som feiler han, men noe er ikke skrudd sammen riktig. Og vi vet ikke hva han spøker med, han kan finne på å gjøre på alvor.

Alle er snille innimellom. Har du sett psykologiske thrillere, så ser du at de farligste, er de snilleste og de mest sjarmerende. Også imellom utbruddene. Det får ofrene til å slå fra seg evt rømningstanker. Og få de til å tvile på seg selv. Var det egentlig så gale? Kanskje jeg overreagerte? Kanskje det var min feil at han ble sint fordi jeg svidde middagen eller smilte til mannen på Rema?

Dette er sykt og ikke normalt. Du bør starte med å sikre viktige dokumenter som pass etc. Oppbevar på jobb eller noen du stoler på. Om mulig få lønn inn på egen konto han ikke har tilgang til. Om det er trygt, prøv å få lydopptak av trusler og ting han sier. Betro deg til familie eller nære venner (ikke felles). Brudd kan være farlig, så du må ha hjelp i denne fasen, og da må du ha sikret alt du trenger. Det kan hende du ikke kan dra tilbake

Anonymkode: 5b7b2...409

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han høres farlig ut! Du må komme deg vekk! Du har ansvar for et annet liv i tillegg til ditt eget nå, og du må skjerme barnet. Løp!

Anonymkode: c2993...01f

• Liker 2
Gjest Lunaris
Skrevet

Han kommer til å ødelegge både deg og ungen. Mannen er syk.

AnonymBruker
Skrevet

Dater en dame som kom seg ut av et slikt forhold for to år siden. Det varte i ca halvannet år, og jeg skal ikke si at hun skadet for livet - hun er veldig sterk og kom seg bort relativt raskt - men hun har virkelig opplevd noe ingen fortjener og som påvirker hennes evne til å stole på menn og egentlig også seg selv og sin evne til å vurdere menn. Bare det å «måtte» (hvis ikke ble han sint) ha sex med en person du er livredd og håper egentlig bare skal dø slik at du slipper ... vel, det gjør noe med hvordan man takler intimitet - bare tanken på det.

Hun så masse tegn tidlig. Han ble sint - fryktelig sint - for svært lite, men hun klarte alltid å unnskylde ham på et vis til å begynne med. Feks at han bare var i en «krise» (sykdom i nær familie). Men etterhvert så hun noe var galt, tok til motmæle, og slik slike «psykopater» gjør så klarte han nesten etterhvert å overbevise henne om at det var henne det var noe galt med. Hun kom seg heldigvis vekk til slutt.

KOM DEG BORT. NÅ! Det blir IKKE bedre, bare verre.

Anonymkode: ffb1c...bff

• Liker 3
Gjest GulSol
Skrevet

Krisesenteret. Umiddelbart. Ikke si ifra først. 

Gjest Kaiminator
Skrevet

Å denne søppla hadde du barn med??

AnonymBruker
Skrevet

Løp!

Anonymkode: d83dd...8db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Kaiminator skrev (5 timer siden):

Å denne søppla hadde du barn med??

Slike folk er en ulv i forkledning! De sørger for at du er stuck før de viser sitt sanne jeg!

Det siste TS trenger er å skamme seg! Hun har gjenkjent at det er noe galt med mannen hun er med. Og det er et utrolig viktig steg i riktig retning hun skal være stolt over! Og nå skal ikke slike kommentarer som dette bringe henne i skam og i taushet!

Anonymkode: 5b7b2...409

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...